דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עכברת

בריאות / על רקע בהלת העכברת, שר החקלאות סייר בגולן וטבל בבריכת הקצינים

השר, אליו התלוו מנכ"ל רשות הטבע והגנים והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, קרא לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות אבל לא להדיר את רגליהם מנחלי הצפון | לדבריו ביקש מהאוצר תוספת תקציב כדי להתמודד עם התפשטות העכברת

שר החקלאות ובכירי רשות הטבע והגנים ומשרד הבריאות בסיור עבודה משותף בנחלי דרום רמת הגולן (צילום: יניב כהן רשות הטבע והגנים)
שר החקלאות ובכירי רשות הטבע והגנים ומשרד הבריאות בסיור עבודה משותף בנחלי דרום רמת הגולן (צילום: יניב כהן רשות הטבע והגנים)

על רקע בהלת העכברת – יצאו שר החקלאות, אורי אריאל ונציגי משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים לסיור עבודה משותף בנחלי דרום רמת הגולן. אנשי רשות הטבע והגנים בראשות מנכ"ל הרשות, שאול גולדשטיין, ערכו היום סיור משותף בנחלי דרום רמת הגולן עם הנהלת משרד הבריאות בהובלת פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. זאת על רקע המשך החשש ממחלת העכברת ובמטרה לבחון מקרוב את ההשפעות הסביבתיות של הזרמת המים לנחלים ובחינת פתרונות להפחתת הזיהום בחלק מהנחלים בדרום הגולן.

לחלק מהסיור הצטרף גם שר החקלאות אורי אריאל והשלושה ניצלו את ההזדמנות לדון בפרטים ובפתרונות תוך שהם מנסים לשדר "עסקים כרגיל" בכך שקיימו רחצה משותפת במים הנקיים של בריכת הקצינים באל עלמיין, מדרום לבית המכס העליון. השלושה קראו יחדיו למטיילים להמשיך לטייל ברמת הגולן ובנחלים ובמעיינות המותרים לרחצה, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים לגבי הנחלים בהם מותר לרחוץ לעומת אלו שנאסרו לרחצה.

הכניסה לזאכי סגורה בעקבות הזיהום (ללא קרדיט)
הכניסה לזאכי סגורה בעקבות הזיהום (ללא קרדיט)

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, אמר במהלך הסיור שחשוב מאד להבהיר לתושבי המדינה שרוב מוחלט של הנחלים והמעיינות בצפון בטוחים לחלוטין לרחצה וכל מקום שמשרד הבריאות לא סגר, פתוח ומאושר לרחצה. "אנחנו קוראים לכולם לבוא, לחזק את תושבי הצפון, לחזק את אלה שצריכים להתפרנס כאן ולא להדיר את רגלינו למקומות אחרים. זה לא הגיוני".

גולדשטיין, ששיכשך את רגליו במי הבריכה כשלצידו שר החקלאות, אמר כי כולם יראו שעוד שבועיים השר יהיה בריא. על זה השיב אריאל "חכו ותראו – תתפללו".

אריאל אמר כי הסיור בה במטרה לראות איך פותרים את נושא העכברת, זאת למרות שלעת עתה משרד הבריאות אסר על כניסה ל-6-7 נחלים בלבד. אריאל אמר עוד כי הוא מקווה שמשרד האוצר יאשר את בקשתו לתוספת תקציב "קטנה" כדי לפתור את בעיית העכברת וקרא לציבור שמגיע להביא קפה…

שלשום (ראשון) כינס משרד הבריאות דיון חירום עקב הגידול במספר הנדבקים בעכברת. על פי נתוני המשרד, עד כה דווחו 242 חשודים בהידבקות ו-42 חולים מאומתים. בישיבה השתתפו מנכ"לי משרדי האוצר, הבריאות והתיירות, אנשי רשות הטבע והגנים וראשי המועצות האזוריות גולן והגליל עליון.

"יש בצפון בנחלים מסוימים שבדקנו, אלה שיש בהם בעיה וזיהומים סגרנו אלה שלא היה, השארנו פתוחים ואחרי הבדיקה בהחלט אפשר להשתמש בהם", אמר סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה), "צריך להיות שיתוף פעולה בין כל הגורמים. לא מעט אנשים נדבקו אבל זה תחת שליטה, אפשר לטפל ואנחנו מטפלים. אני מבקש מכל הגורמים, גם הגנת הסביבה ועיריות, שיתנו יד שנעשה ביחד את מה שצריך לעשות. אנחנו עושים את כל מה שניתן ואני חושב שזה תחת שליטה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!