דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תעשייה

כלכלה ישראלית / אלו הם עשרת הזוכים בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים

הזוכים יקבלו את הפרס, יוזמת התאחדות התעשיינים, בטקס במעמד נשיא המדינה שיתקיים בנובמבר | בין הזוכים: אבי זינגר מנכ"ל ובעלי בן&ג'ריס, המפעל הראשון בישראל אשר קיבל תו תקן של חברת הסחר ההוגן העולמית, ומנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום

פס ייצור במפעל ישראלי. "בטכנולוגיות חדשות יש רמת סיכון גבוהה" (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש90)
פס ייצור במפעל ישראלי. "בטכנולוגיות חדשות יש רמת סיכון גבוהה" (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע חגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל, עשרה תעשיינים מובילים נבחרו לזוכי 'פרס התעשייה' ו-'פרס מפעל חיים' לשנת 2018, הניתן על ידי התאחדות התעשיינים בעקבות הישגים יוצאי דופן, הצטיינות בניהול, חדשנות יוזמה וחזון בתחום הפיתוח התעשייתי, ובגין תרומה למדינה ולקהילה.

הזוכים יקבלו את הפרס בטקס חגיגי שייערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל ב-8 בנובמבר, במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ובפני קהל של מאות מבכירי המשק, תעשיינים, אנשי עסקים מובילים, בני משפחותיהם וחבריהם.

ועדת השיפוט של הפרס בראשות התעשיין דן פרופר כללה שבעה חברים. הוועדה בחרה את הזוכים על פי קריטריונים המוגדרים בתקנון הפרס, וכן על פי שיקול דעת מקצועי באשר לתרומת התעשיינית לכלכלה והחברה הישראלית. בין הקריטריונים לבחירת הזוכים: רווחיות המפעל, הרחבת הייצוא, פיתוח טכנולוגי מתקדם וחדשני, פיתוח יחסי עבודה משופרים ופיתוח המשאב האנושי, גילוי יוזמה, פעילות מיוחדת בתחום התעשייתי, פעילות למען הקהילה ועוד.

בין שמות המנכ"לים זוכי פרס התעשייה, בולט שמו של מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום, שנתבעה על ידי ההסתדרות ב-15 מיליון שקלים בגין פגיעה חמורה בהתארגנות עובדיה, שכללה בין היתר מעכב והתנכלות לחברי ועד, שימוש בסוכנים סמויים ועוד. בימים האחרונים פורסם כי החברה נמכרה ב-3.2 מיליארד דולר לחברת פפסיקו העולמית. גם רן מידן, מנכ"ל חברת נטפים שנמכרה על ידי קיבוץ חצרים באוגוסט בשנה שעברה לחברת  Mexichem המקסיקנית ב-1.75 מיליארד דולר ברשימת הזוכים.

ראוי לציין ששתי החברות, סודה סטרים ונטפים עברו אקזיטים המעבירים את הבעלות על מפעלי התעשייה שלהם בישראל אל מעבר לים. חברת פפסיקו אמנם התחייבה על שמירת הייצור של סודהסטרים בישראל ל-15 השנים הבאות, ואילו חברת Mexichem התחייבה לשמור על פעילות הייצור בחצרים ל-20 שנים, ובמגל ויפתח ל-9-10 שנים – אולם בימים בהם אפילו חברת טבע, מי שנחשבה לספינת הדגל של הייצור הישראלי, סוגרת אתרים בישראל ומפטרת אלפים, קשה לומר האם התחייבויות אלו של חברות הפועלות בפריפריה הישראלית יעמדו לעובדים גם בטווח הרחוק. ומה יהיה בעוד עשרות שנים? גם כן, ימים יגידו.

עוד זכו בפרס התעשייה יו"ר טרילידור הנרי צימרמן, נשיא פלקסטרוניקס רובי שייבל ומנכ"ל ובעלי בן&ג'ריס אבי זינגר (המפעל הראשון בישראל אשר קיבל תו תקן של חברת הסחר ההוגן העולמית).

חמשת התעשיינים הזוכים בפרס מפעל חיים הם מנכ"ל קבוצת אלון רפאל אלון ויו"ר וולפמן תעשיות דניאל וולפמן, מנכ"ל ובעלי ר. טוטנאור ייעוץ והשקעות בע"מ ולשעבר בעלי חברת טוטנהאור מחשוב רפואי בע"מ, רן טוטנאור, יו"ר ובעלי חד אסף תעשיות, אברהם שני ומנכ"ל ובעלי פח תעש, אהרון שפירא.

"אנו גאים בזוכי 'פרס התעשייה' ו-'מפעל חיים', שהנם אות ומופת לכולנו, ומודים להם על תרומתם העצומה לתעשייה המקומית והתפתחותה בארץ ישראל לאורך השנים", אמר
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. "בזכות אנשים יקרים אלו יש פה תעשייה מתקדמת ומודרנית ששומרת על מקומה של מדינת ישראל כמי שעומדת בחוד החנית הטכנולוגית העולמית, לצד יצירת אלפי מקומות עבודה במשק, ובפריפריה בפרט. אנו תקווה כי יזמים חדשים יראו בהם מודל לחיקוי, ילכו בעקבותיהם, וידחפו את התעשייה הישראלית קדימה אל עבר שיאים חדשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!