דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
22.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 25.1°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי AIG

עבודה מאורגנת / סולידריות: ועד העובדים ב-AIG נאבק על זכויות עובדות הקבלן

קבלן הניקיון המעסיק את העובדות התחלף וזכויותיהן אינן נשמרות | מכתב התראה לפני סכסוך עבודה ששלח הוועד: "במסגרת המשא ומתן הקיבוצי לא הסכימה ההנהלה להסדיר את קליטת עובדי הקבלן להעסקה ישירה אך התחייבה לאפס פגיעה בהם"

AIG (צילום: Evan El-Amin / Shutterstock.com)
AIG (צילום: Evan El-Amin / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי AIG מתריע בפני ההנהלה כי ינקוט הליכים משפטיים, ואף סכסוך עבודה במידת הצורך, על רקע פגיעה בזכויותיהם של עובדי הניקיון בחברה, המועסקים כעובדי קבלן. "נלחם ביחד איתכם כמו אריות, עד שנדע שהעובדים האלה, החשובים לכולנו, יקבלו את מה שמגיע להם, ולא שקל פחות!" כתב יו"ר הועד תומר מלול בדף הפייסבוק של ועד העובדים.

הם עוברים לידינו לפחות פעם ביום, הם תמיד דואגים שיהיה לנו נעים ונקי שלא יחסר חלב, תה קפה וכו', חלקם עובדים מעל לעשור פה…

Posted by ‎התאגדות עובדי AIG‎ on Monday, August 20, 2018

ועד העובדים אמנם לא הצליח להוביל לקליטתן של כ-12 עובדות הניקיון להעסקה ישירה ב-AIG, אך ההסכם הקיבוצי שנחתם רק לפני שבועות מספר מתייחס גם אליהן וכולל סעיף שתכליתו הגנה על זכויותיהן. אף על פי כן, מאז חתימתו – הוחלף קבלן הניקיון, א.ד.ר., אשר נעלם לכאורה ואינו משלם לעובדיו גמר חשבון וזכויות סוציאליות המגיעות להם. הקבלן החדש, לטענת הוועד, קבע הסדרי העסקה חדשים לעובדים, הפוגעים באופן חמור בשכרן.

"הקבלן החדש, קלינור, לא מעדכן את העובדים על זכויותיהם, נותן להם מידע מוטעה בנוגע לפנסיות ושולח להם משווק פנסיוני מטעמו, אשר לוחץ עליהם להצטרף למכשירים פיננסיים מטעמו, וזאת בניגוד לחוק (העובד בוחר מכשיר פיננסי ואם הוא לא בוחר, הוא מצטרף לקרן ברירת מחדל). כמו כן, מהמידע שמצוי בידי נציגות העובדים עולה, כי נעשה ניסיון לפגוע בתנאי העובדים (לדוגמה, הקבלן הקודם היה משלם ארוחות באופן מלא וכעת הם לא זכאים לדבר). בנוסף, עדיין לא ברור מתי ומי ישלים את ההפרשות הסוציאליות של העובדים, שהמעסיק הקודם שלהם לא ביצע (כולל הפרשות לפיצויים ולקרן השתלמות)" נכתב במכתב התראה לפני סכסוך עבודה ששלח ועד העובדים להנהלת החברה, באמצעות עו"ד כפיר זאב.

"במסגרת המשא ומתן הקיבוצי לא הסכימה ההנהלה להסדיר את קליטת עובדי הקבלן להעסקה ישירה אך התחייבה לאפס פגיעה בהם, ועל כן אם לא יתוקנו באופן מיידי כל המחדלים הקשים הכרוכים בהעסקתם, ייתכן שיהיה מקום לפנות למשרד הכלכלה על מנת שיפעיל את סמכויותיו, וזאת ללא קשר לדרישה של נציגות העובדים לקלוט את עובדי הקבלן להעסקה ישירה" הוסיפו.

גם בוועד עובדי סלקום – נטוויז'ן זה קרה. הפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
גם בוועד עובדי סלקום – נטוויז'ן זה קרה. הפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן

כזכור, החוק להגברת האכיפה על דיני העבודה, מטיל גם על מזמיני השירות אחריות ישירה על זכויות העובדים של קבלני השירותים והמועסקים בחצרם. רק לאחרונה הגיש משרד העבודה והרווחה כתבי אישום כנגד שני מזמיני שירות של חברה קבלנית, אשר פגעה בזכויות עובדיה.

מ-AIG נמסר בתגובה: "לפני כחודש הוחלף קבלן הניקיון בחברה, תוך הקפדה על שמירה מלאה על הרצף התעסוקתי של כל העובדים ושמירה על זכויות הוותק שלהם. מדובר בתהליך מורכב, שעדיין בעיצומו, ובמסגרתו החברה פועלת על פי חוק ובהוגנות מירבית. אין ולא תהיה כל פגיעה בזכויותיהם של עובדי הניקיון".

תגובת קלינור טרם התקבלה, ואת תגובת א.ד.ר. לא ניתן היה להשיג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!