דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אסור לייבוא / החל מאמש (ג'): איסור יבוא ושיווק סיגריות אלקטרוניות מסוג ג'ול (JUUL)

סיגריית הג'ול המכילה ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליליטר אסורה לייבוא או שיווק בארץ, כך על פי צו עליו חתם אתמול בערב ראש הממשלה בנימין נתניהו

סיגריית JUUL (צילום: Mylesclark96/ ויקימדיה)
סיגריית JUUL (צילום: Mylesclark96/ ויקימדיה)

לבקשת סגן שר הבריאות ועל פי המלצת הדרג המקצועי במשרד, חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (שלישי) על צו למניעת איסור יבוא ושיווק סיגריית הג'ול (JUUL). הסיגריה האלקטרונית מכילה ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליליטר, וההחלטה התקבלה בשל הסכנה החמורה לבריאות הציבור.

משרד הבריאות מודיע, כי בדומה לתקן באירופה, בגלל כמות הניקוטין הגבוהה שהמוצר מכיל, חל צו איסור יבוא ושיווק המוצר כמוצר צריכה כהגדרתו בפרק ז'1 לפקודת הרוקחים.

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל, יוזם החוק להגבלת שיווק ופרסום מוצרי טבק בתגובה לחתימה על הצו האוסר הפצת הסיגריה האלקטרונית ג׳ול: ״כשצריך לפרגן, אז מפרגנים אבל עם כוכבית. ברכות לשר הבריאות ליצמן על חתימתו על הצו המגביל שיווק של הסיגריה האלקטרונית ג׳ול. מצפה שגם את החוק שלי ושל חברי ח״כ יהודה גליק, המגביל פרסום ושיווק של כל מוצרי טבק, נעביר בהקדם במושב החורף ושיכלול גם סיגריות אלקטרוניות נוספות.

איגוד רופאי בריאות הציבור, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית והאגודה למלחמה בסרטן, הודיעו כי הם מברכים על החלטת משרד הבריאות לאסור שיווק של סיגריות המכילות תכולת ניקוטין גבוהה, בהתאם להנחיה האירופית. "סיגריית הג'ול מהווה סכנה חמורה לבריאות הציבור לאור המאפיינים שלה האטרקטיביים במיוחד למשיכת בני נוער וצעירים לעולם ההתמכרות למוצרי ניקוטין/טבק מזיקים וממכרים", הם מסרו. לדברי הארגונים, "מאפיינים אלו כוללים גם טעמים מושכים ויש לאסור כליל שיווק מוצרי טבק/ניקוטין בטעמים, כמומלץ בעולם. יחד עם זאת צעד זה הינו חלקי בלבד. השוק הישראלי נותר פרוץ לחדירת מוצרי טבק וניקוטין חדשים ואין כלל הגנה על הציבור מפני מוצרים חדשים ומפני סיגריות אלקטרוניות. ממשלת ישראל, ובפרט שרי הבריאות והאוצר צריכים לפעול בנחישות ליישם במלואה את אמנת הפיקוח על הטבק ואת החלטת הממשלה מ2011 ולפעול באופן כוללני להגנה על בריאות הציבור. באופן מיידי יש צורך להשוות את המס על כל המוצרים בכלל ועל טבק לגלגול בפרט, וכן להעביר את החוק לאיסור פרסום מוצרי טבק ולהחילו על כל סוגי מוצרי הטבק והניקוטין".

מחברת ג'ול נמסר: "אנו משתוממים נוכח ההחלטה אשר מונעת ממיליוני ישראלים אלטרנטיבה מזיקה פחות מעישון טבק הגורם לסרטן. משרד הבריאות פועל נגד האינטרס הציבורי כאשר הוא מתיר גישה למוצרים מסרטנים, במקום לאשר גישה למוצר שמשפר את חייהם של מיליוני בני אדם מסביב לעולם. ההחלטה שהתקבלה היום היא צעד מסוכן של משרד הבריאות נגד ציבור המעשנים והשלכותיה ייבחנו על ידי בג"ץ בקרוב… "כל אזרח במדינה צריך היום לחשוב מדוע ראשי משרד הבריאות מתירים מכירת סיגריות ומוצרי טבק מסרטנים, אך מונעים מכירת מוצר מתקדם אשר הוכח כאלטרנטיבה מזיקה משמעותית פחות כנגד עישון טבק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!