דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ספורט / לוסי קלארק בת ה-46 עשתה היסטוריה: שופטת טרנסית ראשונה

קלארק: "עם תגובות השחקנים, אני יכולה להתמודד. הבעיות יכולות להיווצר מהערות גנאי של האוהדים, אני מכינה את עצמי מראש לסיטואציה כזאת"

כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשעות הצהריים ל יום ראשון האחרון, עשתה לוסי קלארק בת ה-46 היסטוריה כשהפכה לשופטת הטרנסית הראשונה אי פעם בכדורגל העולמי. את משחק הבכורה שלה היא שפטה במגרש האימונים של קבוצת ק.פ.ר בליגת הנוערות האנגלית. זאת הייתה הפעם הראשונה שהיא שפטה משחק ליגה לאחר שהחליטה לשנות את מינה.

https://twitter.com/fballtalkuk/status/1031475644717256704

המשחק בין קבוצת הנערות של ק.פ.ר לקבוצת הנערות פארקווד ליידיס, נגמר בתוצאה 4:2 לטובת הקבוצה המארחת. אף אחד במגרש לא ידע את סיפורה המיוחד של קלארק והכל המשחק התנהל בצורה הטובה ביותר. ג'ס פייטנר מק.פ.ר אמרה בסיום המשחק לעיתון הסאן האנגלי "השופטת הייתה מעולה, אחת הטובות ביותר שהיו לנו אי פעם".

קלארק סיפרה בראיון לעיתון ה"מירור" שכבר לפני כ-30 שנה היא הבינה שהיא לא מרגישה בנוח עם המגדר אליו היא שויכה בלידתה. למרות זאת היא המשיכה לחיות את חייה כאילו דבר לא קרה, התחתנה ונולדו לה 3 ילדים. מקור הפרנסה העיקרי שלה לאורך השנים היה כנהגת מונית אבל גם עסקה בשיפוט כדורגל בליגות הגברים הנמוכות כהכנסה נוספת.

לפני שלוש שנים, בעידוד המשפחה ובעיקר לאחר הגילוי לאבריל, האישה שלצידה, לוסי החליטה להתחיל את תהליך שינוי המין. "אני מקווה שהעולם יקבל אותי על האדם שאני בוחרת להיות. שמרתי על הסוד הזה בסתר רוב חיי, עכשיו זה הזמן להיות אני. אני יכול להעריך שאנשים יהיו קצת המומים כשאני רץ על המגרש, אבל אני עדיין אותו בת אדם. אני פשוט נראית קצת שונה. זה יהיה נחמד לא לחיות בשני עולמות שונים ולהיות מי שאני באמת. אני רוצה לעורר השראה לאנשים אחרים, שיבחרו להיות מי שהם באמת".

"עם תגובות השחקנים, אני יכולה להתמודד. אני יכולה פשוט לתת להם כרטיסים אדומים או צהובים. הבעיות יכולות להיווצר מהערות גנאי של האוהדים, אני מכינה את עצמי מראש לסיטואציה כזאת. אני לא רוצה לאבד את השליטה שלי ואני לא רוצה להתלונן בפני ההתאחדות על מועדונים בגלל התנהגות של אוהדים שלהם. אני קצת מודאגת, מה יקרה אם פתאום יהיו כ-200 אנשים שיצעקו דברים עלי, שאני לא יודעת איך אני מגיבה אליהם. אבל בכל זאת אני בעלת עור עבה, אני חייב להיות".

התאחדות הכדורגל האנגלית מעודדת את קלארק והעניקה לה אישור לשפוט בליגות הנשים השונות, כאשר ההתחלה היא כמובן מליגת הנערות והמטרה להגיע גם לליגות הנשים הבכירות במדינה. בהצהרה רשמית הודיעה ההתאחדות האנגלית "ה-FA תומך באופן מלא בלוסי וכל מי שרוצה להשתתף בכדורגל במין המועדף עליהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!