דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קדחת הנילוס

על העוקץ / החדשות הרעות: יותר חולים בקדחת הנילוס, החדשות הטובות: מדובר במחלה קלה

68 ישראלים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ כשהם חולים בקדחת הנילוס, ומדובר בעליה קלה מהשנים הקודמות | משרד הבריאות מבהיר כי מדובר, לרוב, במחלה קלה מאוד, דמוית שפעת

יתוש מסוג Culex pipiens, אחד המפיצים של קדחת הנילוס (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
יתוש מסוג Culex pipiens, אחד המפיצים של קדחת הנילוס (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

68 חולים בקדחת הנילוס מאושפזים במוסדות רפואיים ברחבי הארץ, עשרה מתוכם בבית חולים מאיר בכפר סבא, ושמונה נוספים בבית חולים שיבא תל השומר, כך הודיע אתמול (רביעי) משרד הבריאות. על פי ההודעה, התפשטות המחלה השנה גבוהה ביחס לשנים קודמות.

בדיקות ניטור של המשרד להגנת הסביבה בתחומי המועצות האזוריות מנשה, אלונה, פרדס חנה כרכור, בנימינה וקיסריה איתרו יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס. בעקבות הממצאים, קרא המשרד לתושבים להתגונן מפני עקיצות יתושים, וקרא למועצות ולעיריות לפעול להדברה מיידית של אזורים בהם נמצאו זחלי או גלמי יתושים.

משרד הבריאות פרסם הנחיות והרגעות לציבור, ואנו מביאים אותן במלואן. שורה תחתונה: בלי פאניקה.

מהי קדחת מערב הנילוס?
מחלה קלה מאוד, בדרך כלל, דמויית שפעת, החולפת מאליה. תקופת הדגירה, מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה היא 5-21 ימים (בדרך כלל 6 ימים) והמחלה נמשכת, לרוב, 3-6 ימים.

מה הם סימניה?
חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים הם: דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח. לעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

מה גורם למחלה?
קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה, הנגרמת על-ידי נגיף קדחת מערב הנילוס (קמ"ה) ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים על-ידי עקיצת יתוש, שניזון מעופות נגועים. בארץ, המחלה מועברת בעיקר על-ידי יתושי Culex pipiens ו- Culex perexiguus. תקופת שיא של פעילות הנגיף בארץ היא בין אמצע אוגוסט לאמצע אוקטובר.

לא קיים כיום חיסון נגד קדחת מערב הנילוס ולכן קיימת חשיבות רבה להימנעות מעקיצות יתושים.

כיצד להתגונן בפני עקיצות?
יש לנקוט באמצעי ההתגוננות בשעות החשיכה (משקיעת החמה ועד לזריחתה), שהן שעות הפעילות של היתושים. קיימים אמצעים רבים להתגוננות: לבוש ארוך, התקנת רשתות בחלונות ושימוש במאווררים. בנוסף, קיימים גם אמצעים כימיים כגון: תכשירים דוחי יתושים למריחה על הגוף, מלכודות משיכה ופיזור תכשירים בחלל. להמשך

מה לעשות אם נעקצתי?
יש לנהוג כבכול עקיצה אחרת. במקרה הצורך ניתן למרוח על מקום העקיצה חומר המרגיע את תחושת הגירוד. במקרה של תגובה אלרגית חריפה או זיהום משני יש לפנות לרופא. במידה ו-5 עד 21 ימים לאחר העקיצה, מתפתחת מחלת חום דמוית שפעת, יש לגשת לרופא המטפל לצורך אבחון וייעוץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!