דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירותי בריאות כללית

פרסום ראשון / מסתמן: אהוד דודסון ואמיר לוי מועמדים סופיים לתפקיד מנכ"ל קופ"ח כללית

מנכ"ל סורוקה לשעבר וראש אגף התקציבים הקודם עלו לסיבוב השני והאחרון בהתמודדות על ראשות קופת החולים הגדולה במדינה | הערכות: ההיכרות והניסיון של פרופ' דודסון, כמו גם התמיכה הרחבה בתוך הקופה, יכריעו לטובתו

ד"ר אהוד דודסון ואמיר לוי (צילום: מארק ניימן/ לע"מ ויונתן זינדל/ פלאש90)
ד"ר אהוד דודסון ואמיר לוי (צילום: מארק ניימן/ לע"מ ויונתן זינדל/ פלאש90)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל סורוקה לשעבר פרופ' אהוד דודסון וראש אגף תקציבים באוצר לשעבר אמיר לוי מסתמנים כמועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל שירותי בריאות כללית, כך עולה משיחות שניהל "דבר ראשון" עם גורמים במערכת הבריאות. לדברי הגורמים, השניים התייצבו אתמול בפעם השנייה בפני ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל – וההכרעה לגבי זהות הזוכה צפויה להתקבל בקרוב.

בינתיים הקופה הגדולה ביותר בישראל, בה מבוטחים כמחצית מהאוכלוסייה, מתנהלת ללא מנכ"ל קבוע לאחר עזיבתו החפוזה בחודש שעבר של המנכ"ל האחרון, נועז בר ניר, לאחר שנה בלבד בתפקיד. כשבר ניר מונה לתפקיד נשמעה ביקורת בתוך הקופה מצד ועדי העובדים שלחצו על כך שגורם בתוך הארגון יקבל את התפקיד, ולא המנכ"ל האחרון שאמנם עבד בעברו בכללית – אך הגיע לתפקיד הנוכחי מבחוץ. לפיכך גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי המועמד המוביל בשלב זה לקבל את התפקיד הוא פרופ' דודסון, שמינוי אפשרי שלו לא צפוי לגרור התנגדות בתוך הקופה – וגם מחוצה לה.

מדובר במועמדים המגיעים מרקע שונה ביותר – פרופ' דודסון הוא איש רפואה וניהול שצמח בתוך הקופה, כשניהל עד לאחרונה את בית החולים הגדול ביותר שלה – סורוקה בבאר שבע. לוי מנגד הוא איש אוצר, שכיהן בתפקידו האחרון כראש אגף תקציבים וכעת מסיים שנת לימודים בארה"ב. אם הוא ייבחר, מדובר בניסוי מעניין מבחינת הקופה להנחית איש אוצר לשעבר שלא כיהן בעבר בתפקידים בקופה – באופן שמעט מזכיר את בחירתו של מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי, משה בר סימן טוב, גם הוא איש אוצר בעברו. בר ניר המנכ"ל האחרון גם החל את דרכו במשרד האוצר, אך בהמשך כיהן בתפקידי מפתח בקופה.

בר ניר (53) החליט לפרוש מתפקידו לאחר תקופה קצרה מאוד בתפקיד. הוא כיהן בעבר כסמנכ"ל כספים בקופה, וכן שימש כמנכ"ל משרד התיירות. בתפקידו הקודם היה מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל. הוא החליף את אלי דפס שסיים כהונה של עשור בתפקיד. דפס, שעבר לשמש בתפקיד יו"ר אל על, נחשב למנכ"ל חזק שהצליח למנף את הפעילות בקופת החולים.

במכתב ההתפטרות ששלח בר ניר לדירקטוריון הקופה, הוא נימק את הסיבות שהובילו אותו להחלטה ובראשן – השחיקה בתקציבים המועברים לקופה על ידי המדינה והרגולציה המכבידה. לדבריו, לאור המצב הקיים "אי אפשר לתת לאזרח הישראלי את מה שמגיע לבריאותו. מאז כניסת חוק הבריאות לתוקף ב-1994, נתח הבריאות בהוצאה הלאומית ירד מ-7.9% ל-7.3% בעוד שיעור צרכני הבריאות הכבדים, הקשישים, גדל ב-20%, תוך גידול בהוצאה הפרטית, תופעה שהיא חריגה מאוד יחסית למדינות ה-OECD".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!