דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'פניקה

דעות / דג ברשת: ג'פניקה תהיה הספונסר הרשמי של ליגת העל בכדורגל

"הבחירה של מנהלת הליגה למכור את הזכויות דווקא לחברה ששייכת לבעלים של אחת הקבוצות בליגה ולהתעלם מהחשדות הפליליות נגדו, מוכיחה שכסף קונה הכל ומאירה את העיסקה כולה באור בעייתי מאוד"

משחק כדורגל באצטדיון טדי (צילום ארכיון: פלאש90)
משחק כדורגל באצטדיון טדי (צילום ארכיון: פלאש90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בצעד שנוי במחלוקת, הודיעה היום (חמישי) מנהלת הליגה הישראלית על מכירת זכויות ליגת העל לרשת המסעדות היפנית ג'פניקה שנמצאת בבעלות ברק אברמוב, בעלי בני יהודה. ההסכם נחתם לשנה אחת עם אופציה לשנה נוספת, ותמורתו תקבל המנהלת 4 מיליון שקל שיוחלקו בין הקבוצות.

הבחירה של מנהלת הליגה למכור את הזכויות דווקא לחברה ששייכת לבעלים של אחת הקבוצות בליגה ולהתעלם מהחשדות הפליליות נגדו, מוכיחה שכסף קונה הכל ומאירה את העיסקה כולה באור בעייתי מאוד.

הבחירה ברשת מסעדות של מזון יפני, תיצור מצב בו הכדורגל הישראלי יוצג תחת מאכל לאומי של אומה אחרת. מעבר לזה שזה מגוחך, זה לא ראוי ולא הגיוני. בנוסף, הבחירה לקבל את הצעתו של אחד מבעלי הקבוצות בליגה, מייצרת תחושת קומבינת פנימית ולא של בחירה בהצעה הטובה ביותר. במיוחד כשלפני שנה בלבד החליטה מנהלת הליגה שלא לקבל הסכם חסות טוב יותר – 20 מיליון ש"ח תמורת ארבע שנים.

הבחירה לקבל את הסכם עם ברק אברמוב מעלה גם שאלה אתית קשה; אברמוב נעצר ע"י המשטרה בתחילת חודש יולי' בחשד למעורבות לכאורה בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות מס, עבירות על פי חוק מע"מ וכן הלבנת הון. האם זה הוא האיש שאת החברה הפרטית שלו ליגת הכדורגל צריכה לקדם? למרות שאברמוב חף מפשע עד שבית המשפט יחליט אחרת, זו בהחלט סוגיה שבמנהלת הליגה היו צריכים להתעכב עליה.

לפי החשד של המשטרה, ברק אברמוב ואדם נוסף הקשור לארגון פשע, היו אחראים על המזנונים באצטדיונים בחיפה ובירושלים, בארנה בירושלים ובספארי ברמת גן, וניהלו שתי מערכות של רישום מזנונים – אחת אמיתית והשנייה פיקטיבית. השניים, על פי החשד, חברו לאנשים הנוספים שנעצרו בשבוע שעבר ויחד, לכאורה, הם עברו עבירות מס והלבינו הון, זאת באמצעות חברות אשר שימשו לכאורה כמסווה לפעילות פלילית.

הכדורגל הישראלי הוא מקום אליו ילדים ונערים נושאים עיניים, וראוי שישחקו בו וינהלו אותו מודלים לחיקוי.

ברחבי העולם נהוג למכור את זכויות הליגה והקבוצות. זוהי אחת הדרכים להרוויח כסף קטן, אך חשוב לקבוצות הליגות הבכירות. התחושה הפעם היא שהבחירה של מקבלי החלטות במנהלת הליגה מזלזלת באוהדי הכדורגל הישראלי, שיצטרכו להנות מריח של קומבינה ישראלית, ליגה יפנית ובעלים שנחקר במהלך הקיץ בעבירות חמורות ע"י על ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!