דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: מטיל הכידון הפראלימפי אלכסנדר אלייסנקו - מקום 3 באירופה

וגם - קפטן קבוצת ויטסה ההולנדית ענד סרט בצבעי הגאווה וזכה לפרס בגאורגיה למרות מחאת האוהדים | אוהדי ואוהדות הפועל קטמון הניפו שלט מחאה נגד הפקרות בענף הבניין | כדורסלנים יפניים נתפסו עם נשים בזנות והושעו

אלכסנדר אלייסנקו (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי)
אלכסנדר אלייסנקו (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומטיל אל השיא: אלכסנדר אלייסנקו

יאיר צוקר

אחרי שלונה צ'מטאי סלפטר, אדוה כהן ומארו טפרי הביאו הישגים מרשימים באליפות אירופה באתלטיקה, גם המשלחת הפראלימפית הישראלית ממשיכה לספק הישגים באיצטדיון האולימפי בברלין. אלכסנדר אלייסנקו, בן 35, זכה השבוע במדליית ארד באליפות אירופה הפראלימפית באתלטיקה, לאחר שהטיל כידון למרחק של 21.88 מטר, וקבע שיא ישראלי חדש. אלייסנקו, שעלה לארץ לפני שנה מאוקראינה, היה בעבר אלוף אירופה ורביעי בעולם בזריקת דיסקוס בקטגוריית ישיבה.

הקשר לספורטאי האוקראיני נעשה באמצעות חבר הכנסת יואל רזבוזוב (יש עתיד), שליווה אותו בתקופה הראשונה בארץ והוא זה שהפנה אותו אל הוועד הפראלימפי. אלייסנקו שגר בכרמיאל נקלט באילן חיפה ומתאמן שם עם אלכסי בוגוסלבסקי. אלייסנקו הגיע אל הספורט בהמלצת רופאיו שהמליצו על שיקום באמצעות ספורט לאחר שנולד עם שיתוק מוחין. בשנת 2014 היה אלוף אירופה וב-2015 הגיע למקום רביעי באליפות העולם בזריקת דיסקוס. דיסקוס אינו ענף פראלימפי, לכן ההישג של היום, הטלת כידון, שהוא כן ענף פראלימפי, הוא משמעותי עוד יותר.

מנצח את הגזענות בגאווה: גוראם קאשיה

ליאור ברטל

ב-15 באוקטובר עלו כל הקפטנים של קבוצות הליגה ההולנדית עם סרטי קפטן בצבעי הגאווה, במהלך של תמיכה וקבלה של קהילת הלהט"ב בספורט ובחברה במהלך "יום היציאה מהארון" שצוין בהולנד. בצעד אמיץ בחר גם גוראם קאשיה הגאורגי, קפטן קבוצת ויטסה להצטרף למהלך.

באופן צפוי בגאורגיה לא אהבו את הבחירה של שחקן הנבחרת לתמוך בקהילת הלהט"ב, אוהדי נבחרת זועמים יצאו לרחובות עיר הבירה טביליסי. הפגינו בצורה אלימה ליד משרדי ההתאחדות ודרשו להעיף את קאשיה מהנבחרת ומראשי ההתאחדות לגנות את פעולתו.

ראשי ההתאחדות ונשיא המדינה גיורגי מרגוולשווילי החליטו לתמוך באופן פומבי בקאשיה ולא נכנעו ללחץ של האוהדים הזועמים. היום החליטו בהתאחדות הכדורגל של אירופה להעניק לו פרס מיוחד על אומץ וסבלנות בשם "Equal Game Award" בטקס הפרסים השנתי של אופ"א שיערך ב-30 באוגוסט.

מנצחים במחאה מהיציע: אוהדי הפועל קטמון

ליאור ברטל

במהלך חצי גמר גביע הטוטו בליגה הלאומית בין הפועל קטמון להפועל פתח תקווה, אוהדי הפועל קטמון החליטו להניף על גבי שני שלטים את הסיסמא “קבלנים ועסקנים, די להרג הפועלים". אוהדי קטמון הראו לכולנו שמגרש הכדורגל יכול להיות מקום שהוא גם מעבר לספורט ומהווה מפגש חברתי חשוב שמתייחס לדברים שקורים ומטרידים את הקהילה.

אוהדי קטמון זוכרים את 28 הפועלים שנהרגו מתחילת השנה בעבודת הבניין ויוצאים כנגד אדישות הממשלה. חשוב לראות אוהדים וקבוצות שבוחרים למחות על מצבם של פועלי הבניין שממשיכים למצוא את מותם בגלל הזנחה ממשלתית באכיפת חוקי בטיחות העבודה באתרי בניה בישראל.

מפסידים ומנצלים נשים: ארבעת שחקני נבחרת הכדורסל של יפן

יאיר צוקר

נבחרת הכדורסל של יפן המתמודדת במשחקי אסיה בג'קארטה, בירת אינדונזיה, נפרדה השבוע מארבעה משחקניה לאחר שנתפסו בבר עם נשים בזנות לאחר המשחק מול נבחרת קטאר.

השחקנים – יויה נגאיושי, טאקויה האשימוטו, קייטה אימנורה וטאקומה סוטו, נזרקו מהנבחרת על ידי ראש המשלחת היפנית יאשושירו ימאשיטה, שאמר במסיבת העיתונאים: "השחקנים שילמו על שירותי זנות, אני מבויש. אנחנו מצטערים ומתכוונים להעניק לאתלטים את ההנחיות הברורות מעכשיו. אתלטים צריכים לשמש מודל לחיקוי לחברה, לא רק על מגרשי הספורט, אבל גם במקרים נוספים". הנבחרת היפנית המשיכה את האליפות עם 8 שחקנים בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!