דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלסטינים

בשכונה / ממשל טראמפ יקצץ כ-200 מיליון דולר מתקציב הסיוע לפלסטינים

הקיצוץ, לדברי ממשל טראמפ, בשל העברת חלק מתקציב הסיוע לשלטון חמאס בעזה | חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי: "רשעות כלכלית"

פלסטינים בעיר שכם צופים בהכרזתו של טראמפ על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, 6 בדצמבר 2017 (Nasser Ishtayeh/Flash90)
פלסטינים בעיר שכם צופים בהכרזתו של טראמפ על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, 6 בדצמבר 2017 (Nasser Ishtayeh/Flash90)
יונתן קירשנבאום

ממשל טראמפ הודיע שלשום (שישי) כי בכוונתו לקצץ 200 מיליון דולר מתקציב הסיוע לפלסטינים לאחר "בחינה מחדש" לטענתם של היקף הסיוע. הסיבה שניתנה על ידי הממשל היא שלטון החמאס ברצועת עזה, שאליה מגיע חלק מהתקציב. מדובר בחלק משמעותי מתקציב הסיוע האמריקאי, העומד על כ-300 מיליון דולר בשנה.

"בהוראת הנשיא טראמפ, ערכנו בחינה מחדש של הסיוע האמריקני לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה כדי לוודא שהשימוש בכספים נעשה בהתאם לאינטרס הלאומי של ארצות הברית ושל משלם המסים האמריקני", נמסר בהודעת מחלקת המדינה. "כתוצאה מהבחינה הזו, הוחלט לנתב יותר מ-200 מיליון דולר שתוכננו לתוכניות סיוע – לפרויקטים בעלי עדיפות לאומית גבוהה יותר.

"הממשל לוקח בחשבון את האתגרים שהקהילה הבינלאומית מתמודדת עמם במסגרת הסיוע לפלסטינים בשל שליטתו של חמאס ברצועת עזה – המסכן את התושבים ומדרדר את המצב ההומניטרי והכלכלי הרע ממילא".

יש לציין כי ממשל טראמפ קיצץ בינואר האחרון 60 מיליון דולר מתקציב הסיוע של אונר"א, סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים. פייר קראנבול, מזכ"ל הארגון ביקר אז את ההחלטה האמריקאית, והוסיף שהסוכנות מתכוון לכרות בריתות עם מקורות מימון חדשים, ושמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ישתתף בשיחות בין גורמים בכירים כדי להשיג תרומות ממדינות אחרות.

השגריר הפלסטיני בארצות הברית, חוסאם זומלוט, התייחס להודעת מחלקת המדינה האמריקנית: "זוהי החלטה נוגדת שלום שמסמלת את נטישת חזון שתי המדינות ודבקות באג'נדה של נתניהו. הממשל הנוכחי מבטל מחויבות אמריקנית ארוכת שנים לעם הפלסטיני".

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, אמרה הבוקר (שבת) בתגובה להחלטת ארצות הברית כי "זו סחטנות זולה. זכויות העם הפלסטיני אינן למכירה". לדבריה, "לא ניתן לאיים על העם וההנהגה הפלסטינים, והם לא ייכנעו לכפייה".

עשראווי הוסיפה כי "הממשל האמריקני מציג שימוש בסחטנות זולה ככלי פוליטי. אין מקום להתגאות בבריונות מתמדת והענשה של עם שנמצא תחת כיבוש. הממשל האמריקני כבר הפגין את רשעותו בקנוניה עם הכיבוש הישראלי וגנבת הקרקע והמשאבים, ועכשיו הוא מפגין רשעות כלכלית על ידי הענשת הקורבנות הפלסטינים של הכיבוש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!