דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / נבחרת יפן אלופת העולם בכדורגל עד גיל 20 אחרי ניצחון על ספרד

בתום טורניר מצויין הפתיעו היפניות עם 1:3 על ספרד החזקות וזכו בתואר | בדרך גברו על ארה"ב, גרמניה ואנגליה, ושבו להיות כוח חזק בכדורגל הנשים העולמי | מצטיינת הטורניר: פטרישיה גואחרו מספרד

נבחרת יפן, אלופות העולם לשנת 2018 בכדורגל לנשים עד גיל 20  (AP Photo/David Vincent)
נבחרת יפן, אלופות העולם לשנת 2018 בכדורגל לנשים עד גיל 20 (AP Photo/David Vincent)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת יפן אלופות העולם עד גיל 20 בכדורגל. במשחק הגמר שנערך ביום שישי בעיר ואן בצרפת, ניצחו היפניות את נבחרת ספרד בתוצאה 1:3. הניצחון הגיע לאחר טורניר מרשים במיוחד במהלכו הדיחו היפניות את נבחרות ארה"ב, גרמניה, אנגליה וספרד עד הזכיה בתואר. בכך הופכת נבחרת יפן לנבחרת היחידה בעולם שזכתה באליפות עולם הבוגרות ובנבחרות הצעירות עד גיל 17 ועד גיל 20.

בעיני רבים הניצחון היפני בטורניר נחשב להפתעה. בשנים האחרונות ישנה תחושה שלסגנית אלופת העולם בכדורגל נשים הייתה ירידה מסוימת ברמת איכות הכדורגל שלה, במיוחד לאור עלייתן המהירה של מספר נבחרות חזקות חדשות כגון אוסטרליה, הולנד, צרפת, אנגליה וספרד.

נבחרת יפן הציגה משחק טקטי וממושמע לכל אורך הטורניר ונראה שעברה הכנה מאוד ארוכה לקראת הטורניר והגיע מאומנת מאוד. התיאום על המגרש נראה כאילו השחקניות היפניות משחקות עם עיניים עצומות ויודעות איפה כל אחת נמצאת ומה הן צריכות לעשות. דבר נוסף שנראה באופן ברור, הוא שהשחקניות היפניות עבדו הרבה על בעיטות תוך כדי תנועה מחוץ לרחבה כדי שיהיו חזקות וקשתיות ויפלו ברווח הקטן בין ידיה המושטות של השוערת למשקוף. בבעיטה מסוג זה מיאזאווה הבקיעה את השער הראשון במשחק ושינתה את המגמה.

ספרד, אלופת אירופה עד גיל 19, הגיעה מעודדת למשחק בידיעה שהיא כבר גברה על נבחרת יפן בתוצאה 1:0 בשלב הבתים של הטורניר. הספרדיות פתחו את המשחק בלחץ על השער היפני, ההתקפות לרוב החלו באגפים וכללו ניסיונות בעיטה מרחוק או הגבהות לתוך הרחבה. היפניות הגנו בצורה אגרסיבית על שטח הרחבה ויצרו עומס במרכז השדה. מערך ההגנה שלהן היה חמש שחקניות הגנה בתוך רחבת ה-16 שמנעו את ניסיונות החדירה והנגיחה ושלוש שחקניות מחוץ לרחבה ניסו לעשות "דאבל טים" ולחץ על מחזיקת הכדור הספרדית.

נבחרת ספרד תקפה ונפלה לאורך כל המשחק למלכודות היפנית. מצד אחד היא הייתה עסוקה בהרמות סרק או בעיטות לא מספיק טובות מרחוק והנעת כדור עם תחושת האשליה של שליטה במשחק ומצד שני קו ההגנה של הספרדיות היה יחסית גבוה ליד מרכז המגרש. היפניות היו הרבה יותר אגרסיביות וניצחו ברוב מאבקי הכדור. כאשר הן השתלטו על הכדור הן יצאו למתפרצות קטלניות ומהירות מול ההגנה הלא ממוקמת והלא מסודרת של הספרדיות.

בדקה ה-37 היפניות פרצו את ההגנה הספרדית, כאשר מיאזאווה  קבלה כדור מחוץ להתקפה, הטעתה שתי שחקניות ספרדיות ושחררה כדור קשתי גאוני מעל האצבעות של השוערת פנימה. השער היפני פתח את המשחק לגמרי והיפניות המשיכו ללחוץ ולצאת להתקפות מתפרצות עם חיתוכים יפים בין השחקניות בהתקפה. ספרד, שהרגישה שהמשחק בשליטתה נכנסה להלם וכמעט ספגה שער שני מבעיטה של אנדו שקיבלה כדור באחת על אחת מול השוערת והחמיצה.

במחצית השניה ספרד ניסתה למצוא את השוויון, אבל היפניות נראו מלאות מוטיבציה והמשיכו במעברים החדים מההגנה הצפופה להתקפות מתפרצות קטלניות והשיגה שער נוסף בדקה ה-57 של טאקארדה, שקיבלה את הכדור תוך כדי תנועה מחוץ לרחבה, פרצה את קו ההגנה ומול השוערת בעטה לפינה הימנית. השער השני שבר באופן מוחלט את הספרדיות. היפניות ניצלו את הדקות החשובות והבקיעו את השלישי, שוב התקפה מתפרצת, מסירה לשחקנית שבאה מאחור בריצה לתוך הרחבה ונגאנו, בלי להסתכל על השער בעטה בצורה נהדרת לחיבורים. הספרדיות עוד הצליחו לצמק עם שער של  קנדלה, אבל זה לא הספיק. 1:3 בסיום ליפן.

בסיום המשחק הוענק גביע אליפות העולם לנבחרת יפן ונבחרו המצטיינות בטורניר. פטרישיה גואחרו מברצלונה ונבחרת ספרד נבחרה לשחקנית מצטיינת של הטורניר ולמלכת השערים עם שישה כיבושים, בצוותא עם ג'ורג'יה סטנוואי ממנצ'סטר סיטי ונבחרת אנגליה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!