דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / הסנאטור האמריקאי הרפובליקני ג'ון מקיין הלך לעולמו בגיל 81

מקיין נחשב לידיד של ישראל, ביקר בה פעמים רבות ואף היה דובר מרכזי נגד הגרעין האיראני | נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, שניצח אותו בבחירות ב-2008 ספד לו: "כולנו חייבים לו"

ג'ון מקיין (צילום: shutterstock).
ג'ון מקיין (צילום: shutterstock).

ג'ון מקיין, מהסנאטורים הבכירים במפלגה הרפובליקנית בארצות הברית שהתמודד מטעמה בבחירות לנשיאות בשנת 2008, הלך הלילה (ראשון) לעולמו בגיל 81. כך מסרה משפחתו. מקיין חלה לפני כשנה בסרטן המוח וביום שישי האחרון הודיעו בני משפחתו על הפסקת הטיפולים הרפואיים.

הנשיא דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "שולח את תנחומיי הכנים ביותר ואת הערכתי למשפחתו של הסנאטור ג'ון מקיין. ליבנו ותפילותינו נתונים עימכם".

סינדי, רעייתו של מקיין, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ליבי שבור. אני כל כך בת מזל שזכיתי בהרפתקה של לאהוב את האדם המדהים הזה במשך 38 שנים. הוא הלך לעולמו כפי שהוא חי, בתנאים שלו, מוקף באנשים שאהב, במקום שאהב יותר מכל".

מקיין נחשב לפוליטיקאי מוערך והיה מועמד לנשיאות ארצות הברית ב-2008. הנשיא לשעבר ברק אובמה, שהתמודד מולו בבחירות וזכה ספד גם הוא למקיין: "מקיין ואני היינו בנים לדורות שונים והגענו מרקעים שונים לחלוטין. אבל למרות כל המחלוקות, היינו שותפים בנאמנות למשהו נעלה יותר – הרעיונות שעבורם נלחמו, צעדו והקריבו עצמם דורות של אמריקנים ומהגרים כאחד". הוא הוסיף כי "מעטים מאיתנו נבחנו כפי שמקיין נבחן בעבר, או נדרשנו להראות את האומץ שמקיין הראה.

מקיין שירת בעבר כטייס בצי האמריקני ונחשב לגיבור מלחמת וייטנאם. זמן קצר לאחר שנבחר לכהונה שישית בסנאט בשנת 2016, עבר ניתוח להסרת הגידול הסרטני וכן להסרת קריש דם מעל עינו השמאלית במרפאה בעיר פיניקס, אריזונה.

בארץ, נחשב מקיין לידיד אמת של ישראל. בעבר ביקר בישראל מספר פעמים ואף היה דובר מרכזי בדיון נגד הגרעין האיראני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "בצער רב קיבלתי את הבשורה על מותו של ג'ון מקיין, פטריוט אמריקני גדול וידיד אמת של ישראל. תמיד אוקיר בלבי את הידידות האיתנה שלו כלפי עם ישראל וכלפיי באופן אישי. תמיכתו העקבית בישראל נבעה מאמונתו בערכי הדמוקרטיה והחופש. מדינת ישראל מצדיעה לג'ון מקיין".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין בטוויטר: "ג'ון מקיין היה גיבור אמריקאי ואדם יוצא דופן.  תמיד נזכור אותו כידיד אמת של ישראל".

שרת המשפטים איילת שקד בטוויטר: "ג'ון מקיין היה אחד מידידיה הגדולים של ישראל. גיבור אמריקאי, שסירב להשתחרר משוביו במלחמת ויטנאם טרם שחרורם של לוחמים אחרים. אהב את ארצו בכל מאודו והכיר את אתגריה של מדינת ישראל. לאורך 36 שנות שירותו הציבורי בבית הנבחרים ובסנאט ממשלות ישראל ידעו תמיד שיש להן שם חבר. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט: "ג'ון מקיין היה פטריוט אמריקאי גדול וידיד גדול של מדינת ישראל. הוא תמך ואהב את המדינה היהודית, ולעולם לא נשכח אותו.
שינוח על משכבו בשלום".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הסנאטור ג'ון מקיין שמת הלילה היה מגדולי ידידינו. גיבור אמריקני שלחם בוויאטנם ואף נפל בשבי. באחד המפגשים האחרונים שלנו בוושינגטון, הראה לי תמונה מתקופתו בשבי ואמר: "למרות הסבל הנורא מעולם לא פיקפקתי במחוייבות שלי לערכים של חופש וצדק”. מקיין ייחסר לכולנו, מאוד. יהי זכרו ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!