דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות עובדים

עוד יחזור הניגון? / צלילים צורמים: פגיעה חמורה בתנאי ההעסקה של מורי מוזיקה במודיעין

שכרם של 23 מורי מוזיקה בקונסרבטוריון מודיעין, המועסקים בעמותת 'סחלבים', יהיה תלוי בתשלום ההורים | כך מבקש חוזה חדש לקבוע עבור אותם מורים | כבר כעת מועסקים המורים רק ל-11 חודשים מכלל השנה | מעיריית מודיעין נמסר כי תנאי העובדים לא יפגעו

שיעור פסנתר (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
שיעור פסנתר (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מורי המוסיקה בקונסבטוריון מודיעין נאבקים כנגד פגיעה חמורה בשכרם ותנאיהם. בחוזה החדש שהציגה בפניהם עמותת 'סחלבים' המפעילה את הקונסרבטוריון היא מבקשת להופכם ל'עובדי פידיון', בלא שכר קבוע, תוך שהיא מטילה עליהם גם את עבודת פדיון שכר הלימוד מההורים.

"התנאים שלנו לא היו טובים גם ככה", אמר ל'דבר ראשון' אחד העובדים, "לאחרונה לאחר עבודה באמת קשה של המורים ונכונות לתת מעצמם, קיבלנו הכרה רישמית ממשרד החינוך כקונסרבטוריון, ובעקבותיה הקצה משרד החינוך גם תקציבים משמעותיים. אבל הכסף הזה לא הגיע לקונסרבטוריון, אלא למתנ"ס שהשתמש בו לצרכים אחרים. עכשיו רוצים להפוך אותנו לעובדים 'פידיוניים', כלומר שאם הורה לא שילם בחודש מסויים, אותו מורה לא יקבל כסף על אותו תלמיד עד שההורה ישלם. אנחנו נדרשים לדאוג גם לגביה מההורים, שזה דבר לא ראוי שאנחנו לא אמורים להתעסק בו".

"בתמורה לעבודתו, יקבל העובד שכר ברוטו על פי הנוסחה כדלהלן", נכתב בחוזה שהוצג בפניהם: "שכר חודשי ברוטו = סכום הגביה נטו בפועל בכל חודש* 47%". לעת עתה, לא הסכים אף אחד מהעובדים לחתום על החוזה.

הדברים מגיעים, לטענת המורים, לידי כך שגם הנחות להם זכאים הורים, דוגמת הנחת אחים, יפגעו באופן ישיר בשכרם. על אף שמדובר במודל העסקה קבלני מובהק וחריג, עובדי הקונסרבטוריון הם עובדים שכירים לכל דבר ועניין בעמותת 'סחלבים'.

לדברי מורים עימם שוחחנו, בעבר הועסקו בשכר פר תלמיד, ושכרם לא כלל כל אופק קידום, תוספות בגין ליווי תזמורות והרכבים ובלא קרנות השתלמות. עובדי העמותה מפוטרים מדי קיץ ומועסקים רק 11 חודשים בשנה, על אף שרבים מהם ותיקים ומועסקים בה שנים רבות.

בעמותת 'סחלבים' המעסיקה כ-600 עובדים נחתם הסכם קיבוצי בנובמבר האחרון על ידי ההסתדרות, אולם הוא אינו חל על כ-23 מורי הקונסרבטוריון המועסקים תחת חוזים אישיים. לצורך מאבקם, החליטו מורי הקונסרבטוריון להיעזר בארגון העובדים 'מען', אשר חתם לפני מספר שנים על הסכם קיבוצי תקדימי שהסדיר את תנאי השכר והעבודה של מורי המוסיקה בקונסרבטוריון בראש העין.

תגובת 'סחלבים': בעיריית מודיעין מכבים רעות ועמותת סחלבים רואים חשיבות רבה בקידום לימודי המוזיקה ומשקיעים רבות על מנת לפתח את התחום ולהנגישו עבור כלל תושבי העיר.

מורי הקונסרבטוריון העירוני מודיעין מכבים רעות מועסקים בשכר ובתנאים המקובלים בענף ובדומה למורים בקונסרבטוריונים מקבילים. שיטת ההעסקה שנידונה בימים אלו אינה פוגעת לא בתנאי העסקתם ולא בשכרם של המורים. ביום שלישי הקרוב תתקיים פגישה בעירייה יחד עם נציגי המורים בקונסרבטוריון העירוני כדי לדון פעם נוספת בנושא לקראת שנת הפעילות הבאה.

בנושא הגבייה יש להדגיש כי בשנת 2018 הוקם בעמותת סחלבים מוקד רישום וגבייה שנועד בין היתר, לשפר את השירות לתושבי העיר ולקיים גבייה מרוכזת עבור כלל אגפי ומחלקות העמותה ובכללם גם מתלמידי הקונסרבטוריון העירוני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!