דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלסטינים

מחאה עולמית / ח"כים מהרשימה המשותפת מתכננים מהלך שנועד להביך את ישראל באו"ם

חברי הכנסת, בשיתוף השגריר הפלסטיני לאו"ם, מנסים להוביל להצעת גינוי שתביך את ישראל רגע לפני פתיחת העצרת הכללית והגעת מנהיגים מכל העולם | ח"כ אדלשטיין: "שוב ח״כים בכנסת ישראל חותרים תחת המדינה"

עצרת האו"ם בניו יורק (צילום: אבי אוחיון \ לע"מ)
עצרת האו"ם בניו יורק (צילום: אבי אוחיון \ לע"מ)
שי ניר

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מתכננים מהלך באו"ם נגד חוק הלאום וישראל, כך פורסם אתמול (ראשון) במהדורה המרכזית של חברת החדשות.

על-פי הפרסום, מספר חברי כנסת מהרשימה המשותפת, לצד השגריר הפלסטיני, ריאד מנסור ובכירים פלסטינים נוספים, מנסים להוביל להצעת גינוי שתביך את ישראל בחודש הבא – רגע לפני פתיחת העצרת הכללית והגעת מנהיגים מכל העולם לניו יורק, כולל ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

זו לא חקיקה רגילה, יש לכם אמנות שאמורות להגן על מיעוטים בדיוק מפני חקיקה כזאת

עוד פורסם כי בימים האחרונים דיפלומטים ישראלים עודכנו שחברי כנסת מהרשימה המשותפת נפגשו עם בכירים באו"ם, ביניהם רוזמרי דיקרלו, תת מזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים. הח"כים הציגו את חוק הלאום ואמרו כי החוק מזכיר את חוקי האפרטהייד וכי על האו"ם לפעול נגדו. "זו לא חקיקה רגילה, יש לכם אמנות שאמורות להגן על מיעוטים בדיוק מפני חקיקה כזאת", אמרו הח"כים במטרה לגבש רוב ליוזמה לגינוי ישראל באו"ם.

בכירים באו"ם עדכנו את שגריר ישראל, דני דנון וביקשו את התייחסותו כנציג ישראל. דנון וניקי היילי, שגרירת ארה"ב לאו"ם, מנסים לחסום את היוזמה. "הח"כים הערבים חותרים נגד מדינת ישראל. באופן ציני הם משתפים פעולה עם הנציגות הפלסטינית במטרה להכפיש את ישראל", אמר דנון בפנייתו ליו"ר הכנסת, חבר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין (הליכוד). עוד נמסר כי גורם ישראלי מעריך שהצעה כזאת אכן תעלה כבר בספטמבר הקרוב לדיון והצבעה.

הח"כים הערבים חותרים נגד מדינת ישראל. באופן ציני הם משתפים פעולה עם הנציגות הפלסטינית במטרה להכפיש את ישראל

בחשבון הטוויטר האישי שלו כתב אדלשטיין בתגובה לפרסום כי ״‫שוב ח״כים בכנסת ישראל חותרים תחת המדינה. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, שמקבלים משכורת מהמדינה וזוכים לכל הכלים הפרלמנטריים, עוד מעיזים להכפיש את שמנו בעולם. מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי".

בתגובה לפרסום הודו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת במהלך וחבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שום דבר לא סודי", והמשיך בדברי ביקורת על חוק הלאום. בהמשך דבריו קראל לכל מי  שעוד רוצה לחיות בדמוקרטיה להצטרף אליו ואל חבריו.

"הפנייה שלנו למוסדות הבינלאומיים היא חלק מההגנה על מעמדנו וזכויותינו במולדתנו מול החקיקה הגזענית והמסוכנת בישראל, ובראשה חוק הלאום", אמר חבר הכנסת יוסף ג'בארין, יו"ר הצוות ליחסים בינלאומיים ברשימה המשותפת והוסיף כי "ממשלת הימין הקיצוני צריכה להתבייש בחוק הלאום ובחקיקה הגזענית מול העולם הדמוקרטי שמקדם שוויון ואזרחות שווה לכל האזרחים." ח״כ ג׳בארין גם פנה לאחרונה לנציג האו״ם לענייני מיעוטים, לאיחוד הפרלמנטים הבינלאומי, ולארגון ה-OECD בניסיון לקדם מהלך בינלאומי נגד ישראל בתגובה לחוק הלאום.

מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי

יו״ר האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה בביקורת על המהלך של חברי הרשימה המשותפת כי ״נתייצב נגד הניסיון של הח"כים הערבים לפעול נגד ישראל ולגנות אותה באו״ם ונאבק בתוך ישראל לשמור עליה כמדינה יהודית ודמוקרטית. נמשיך להתנגד נחרצות למי שיבקש לפגוע בקיום של ישראל כמדינת העם היהודי או בקיומה כדמוקרטיה. חוק יסוד מגילת העצמאות שנביא להצבעה יחזיר את ישראל לעצמה".

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת רוברט אילטוב, תקף גם הוא את חברי הרשימה המשותפת בדברים קשים ואמר כי ״פעילותם של חברי הרשימה המשותפת במשותף עם הפלסטינים במטרה לגנות את ישראל באו״ם, מוכיחה באופן ברור כי מדובר בגיס חמישי הפועל בתוך כנסת ישראל. חתרנותם של איימן עודה וחבריו מהרשימה המשותפת ממשיכה לשבור שיאים. אין שום סיבה שעודה או זועבי ימשיכו להיות אזרחי ישראל. הדרך היחידה היא חילופי שטחים ואוכלוסיות שמקדמת סיעת ישראל ביתנו באופן שיטתי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!