דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות

שנאה ברחובות / אחד החשודים בשלושה מקרי תקיפת להט"ב בירושלים שוחרר ממעצר - ותקף שוב

בימים שקדמו למצעד הגאווה בירושלים בתחילת החודש ידעה העיר סדרה של תקיפות על רקע להט"בופובי | אחד החשודים, קטין ששוחרר בתנאי מגבילים בתום החקירה, נחשד כי בשבוע שעבר דקר קטין אחר, הפעם על רקע אחר

דקירה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).
דקירה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

קטין נדקר בשכונת קריית יובל בירושלים בערב חמישי האחרון, בידי קטין אחר. מה שהופך את מקרה התקיפה הזה לקשה עוד יותר זו העובדה כי הקטין שביצע את הדקירה, חשוד כמעורב גם בשורת התקיפות שבוצעה נגד להט"בים בתחילת החודש בקריית יובל.

המשטרה סיימה את חקירת ששת הקטינים החשודים בתקיפת הלהט"בים, ושחררה אותם בתנאים מגבילים. בימים הקרובים, צפוי להיערך לחשודים שימוע, בסופו יוחלט האם יוגש נגדם כתב אישום. כזכור, בשבוע שקדם למצעד הגאווה בירושלים, אירעו בשכונת קריית יובל שלושה מקרי תקיפה של צעירים להט"בים. השלושה הותקפו בידי אותה חבורה של כעשרה קטינים, שפעלו במטרה לתקוף על רקע להט"בופובי.

לוחמי מג"ב מאבטחים את מצעד הגאווה בירושלים, ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
לוחמי מג"ב מאבטחים את מצעד הגאווה בירושלים, ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

ביום ראשון שקדם למצעד הגאווה בירושלים, תקפו הנערים צעיר, אותו פיתו להגיע לפארק דניה בקריית יובל בשעת ערב מאוחרת. הצעיר הגיע לפארק במחשבה שייפגש רק עם אחד הנערים, עמו שוחח באפליקציית היכרויות, אך כשהגיע לפארק הותקף על ידי כלל הנערים. תקיפה זו תוארה כחמורה על ידי גורמים המעורים במקרה, והצעיר נזקק בעקבותיה לאשפוז רפואי.

מוקדם יותר באותו יום, תקפה אותה חבורה צעיר אחר אותו זיהו, כשהוא הולך ברחוב שטרן בקריית יובל, כהומו – ועל כן תקפו אותו. בהמשך חשפה המשטרה כי אותה חבורת נערים הייתה מעורבת בתקיפה נוספת במהלך השבוע שקדם למצעד הגאווה, של צעיר נוסף, גם היא על רקע להט"בופובי.

המשטרה הדגישה את הרקע הלהט"בופובי של שלוש התקיפות כשאמרה כי "מדובר בדפוס פעולה דומה בכל המקרים וכי על-פי החשד התקיפות בוצעו על רקע העדפתם המגדרית של המתלוננים ובסמיכות למצעד הגאווה המתקיים באותו שבוע".

בנצי גופשטיין ופעילי להב"ה בהפגנה מול מצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה שירה בנקי ב-30 ביולי 2015. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
בנצי גופשטיין ופעילי להב"ה בהפגנה מול מצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה שירה בנקי ב-30 ביולי 2015. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)

בעקבות התקיפות, עצרה המשטרה שישה חשודים, קטינים בגילאי 17-15. ל'דבר ראשון' נודע כי לפחות בתקיפה החמורה שארעה בפארק דניה, היו מעורבים כעשרה תוקפים, בהם גם קטין בן 14. חקירתם של הקטינים הסתיימה, ובימים הקרובים צפוי להיערך להם שימוע, לאחריו התביעה תחליט האם להגיש נגדם כתבי אישום בגין התקיפות הלהט"בופוביות.

כשלושה שבועות לאחר התקיפות, ביום חמישי האחרון, נדקר בקריית יובל קטין אחר. תקיפה זו אמנם לא התרחשה על רקע להט"בופובי, אך הדוקר היה אחד מהקטינים שלקחו חלק בתקיפות הלהט"בופוביות הקודמות.

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

מהמשטרה נמסר כי "עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה מקצועית ויסודית, תוך הפעלת אמצעים מתקדמים, שהביאה לאיתור החשודים ולחקירתם. עם סיום החקירה הועבר תיק החקירה לחטיבת התביעות המשטרתית, ובימים הקרובים צפוי להתקיים לחשודים, ששוחררו בתנאים מגבילים, שימוע לפני הגשת כתב אישום. משטרת ישראל תמשיך לחקור כל גילוי אלימות, ותפעל להביא לדין כל מי שיפעל באלימות כנגד אחר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!