דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית המשפט בתל אביב

בשם השם / הזכיר את עו"ד ברק כהן ("באים לבנקאים") ונעצר בחשד לאיום על פרקליט

השופט התיר להאריך את מעצרו של "החשוד" עמית צור גלעדי, אולם בפעם השנייה שהובא להארכת מעצר קבע: "אין לייחס חלילה מסוכנות משמעותית כלשהי הנובעת מעצם העלאת שמו של עו"ד כהן"

עו"ד ברק כהן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
עו"ד ברק כהן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

נאשם ביקש להתלונן על ניגוד עניינים מול פרקליט שדחה את בקשתו להקלה בתנאי המעצר, הזכיר את שמו של עו"ד ברק כהן – ונעצר בחשד לאיומים על הפרקליט.

כנגד עמית צור גלעדי (40) מתנהל בחודשים האחרונים הליך משפטי, זאת לאחר ששרף מספר שיחים בכניסה לבית המשפט בתל אביב. לאחרונה, ביקש גלעדי להקל בתנאי מעצר הבית שהוטלו עליו. בקשתו זו נדחתה על ידי עו"ד ארז ריכטנברג, מפרקליטות ת"א. בתגובה, הגיע גלעדי לפרקליטות ת"א יחד עם אביו, וביקש לדבריו להשאיר במקום הודעה על ניגוד עניינים המונע מעו"ד ריכטנברג לקבל החלטות בעניינו. זאת, משום שריכטנברג יצג את המדינה במשפט המתנהל כנגד עו"ד ברק כהן ואחרים, וכהן ייצג את גלעדי בתיק הגירושים שלו.

עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי ומנהיג תנועת המחאה "באים לבנקאים", הורשע בתחילת השנה בהעלבת עובד ציבור, זאת לאחר שחיבר שיר הלועג לשוטר ותקף אותו מילולית על רקע עבודתו במשטרה.

המאבטח בבניין הפרקליטות נתן לגלעדי לשוחח טלפונית עם ריכטנברג, וזה אמר לו במהלך השיחה "ד"ש מברק כהן". בשלב זה, התלונן ריכטנברג על כך שגלעדי מאיים עליו, וגלעדי הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בת"א.

בדיון המעצר הראשון שהתקיים בעניינו, בחשד לעבירת איומים כנגד פרקליט, התיר השופט איתן קורנהאוזר להאריך את מעצרו של גלעדי למשך יום אחד. למחרת, ביקשה הפרקליטות הארכת מעצר נוספת עבור גלעדי. בדיון זה, אמר השופט קורנהאוזר כי אמנם "קיים יסוד לחשד סביר לגבי המיוחס למבקש, ואולם יש לתת את הדעת ואת המשקל הראוי לנסיבות". קורנהאוזר התייחס לכך שטענת האיומים של הפרקליטות מבוססת אך ורק על הזכרת שמו של כהן, ואמר כי "מבלי להקל ראש בעצם הפנייה אל הפרקליט ובאופי הדברים, הרי שאין מדובר באיומים ברף גבוה וכן אין לייחס חלילה מסוכנות משמעותית כלשהי הנובעת מעצם העלאת שמו של עו"ד כהן".

קורנהאוזר הורה לשחרר את גלעדי למעצר בית, והורה עליו ליצור קשר עם הפרקליט או להתקרב אליו מרחק של 300 מטר, אלא דרך עורך דינו, עו"ד אסף דוק.

גלעדי נעצר במאי האחרון, לאחר ששרף מספר שיחים הנמצאים בפתח בית המשפט בתל אביב. פרקליטות מחוז ת"א הגישה נגדו תוך ימים ספורים כתב אישום נגד הצתה, והתייחסה למקרה כאל ניסיון להצית את בניין בית המשפט כולו. בהמשך, הומר האישום נגדו לעבירת היזק לרכוש בלבד. גלעדי טען ששרף את השיחים במחאה על החלטת בית המשפט לזכות את ניצב בדימוס ניסו שחם ממרבית האישומים שיוחסו לו והרשעתו במעשה מגונה כנגד שוטרת אחת שהייתה תחת פיקודו.

יחד עם הגשת כתב האישום כנגדו, ביקשה הפרקליטות גם לעצור את גלעדי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בקשה זו לא התקבלה, וגלעדי שוחרר בתנאים, והיה נטול תחת פיקוח הוריו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!