דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמל חיפה

ההפקרות נמשכת / צוללן נהרג בתאונת עבודה תת ימית בנמל המפרץ הנבנה בחיפה

חמודה נסראללה חמדאן (33) הועסק על ידי קבלן המשנה נחשון עבודות ימיות, אך האחריות לניהול הבטיחות באתר מוטלת על הקבלן המבצע: קבוצת אשטרום-שפיר | הוא ההרוג ה-29 בתאונות בענף הבניין מתחילת השנה | עובד כבן 39 נהרג מפגיעת חפץ כבד כאשר פרק משאית

נמל חיפה. (צילום: גורג' נובומינסקי/ פלאש90)
נמל חיפה. (צילום: גורג' נובומינסקי/ פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חמודה נסראללה חמדאן (33), תושב הגליל, נפצע אתמול (שלישי) אנושות, כנראה בעת הפעלת מכשור במסגרת עבודות ימיות לבניית נמל המפרץ, הנמל החדש מזרחית לנמל חיפה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שם נקבע מותו. התאונה במהלך עבודות הנדסה ימית נחשבת לתאונה בענף הבניין, וחמדאן הוא העובד ה-29 שנהרג בענף מתחילת השנה. חוקרי משרד הכלכלה ומשרד התחבורה זומנו לזירת האירוע.

חמדאן הועסק על ידי קבלן המשנה נחשון עבודות ימיות, אך הפרויקט לבניית נמל המפרץ הוא יוזמה של רשות נמלי ישראל, ומבוצע על ידי קבוצת אשטרום-שפיר, האחראית לניהול הבטיחות בו.

תגובת חברת אשטרום וחברת נחשון עבודות ימיות לא התקבלה, נכון לשעה זו.

בינואר 2017 נהרג באותו אתר בניית הנמל החדש העובד ג'מיל חסן ז"ל (65), ועובד נוסף נפצע באורח קשה. חסן נכנס לבור ביוב על מנת לשאוב אותו באמצעות משאית ביוב. הוא שאף חומרים רעילים ואיבד הכרתו, והעובד הנוסף נפצע כשניסה לחלצו, נפל, ונפגע בראשו.

לפני כשבועיים הודיע יו"ר ההסתדרות במכתב לראש הממשלה, כי במידה והמדינה לא תנקוט פעולות מיידיות לצמצום התופעה שיכללו אכיפה של תקני הבטיחות המחמירים ביותר באתרי הבניה בישראל והגברת האכיפה – תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי בנושא לאחר החגים.

ביום שני בשבוע שעבר, פנתה עו"ד הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניה ליו"ר ועדת העבודה והרווחה אלי אלאלוף בבקשה לקבוע דיון דחוף בועדה בעקבות ההתדרדרות החמורה בבטחונם של העובדים בענף, כשמספר ההרוגים עלה בכ-30% בהשוואה למועד זה בשנה שעברה. לעת עתה טרם נקבע הדיון, והבוקר פנו בנושא פעם נוספת.

"הדחיפות בקיומו של דיון מוקדם ככל האפשר נובעת מהצורך לאפשר גיבושם של צעדים אלה – ניסוח החלטות וחקיקת חירום ככל שבדיון יימצא צורך בהתקנתה כך שלאחר שובה של הכנסת מפגרתה ניתן יהיה לדון בנוסח ההחלטות והחקיקה" כתבה, "דחייתו של מועד הדיון לשבוע השני ובוודאי השלישי בחודש ספטמבר, לפני חג סוכות, לא יותיר כמעט ימי עבודה שיאפשרו גיבושם של מהלכים אלו".

היום (שלישי) נהרג אדם נוסף בתאונת עבודה. חפץ כבד שנפל בעת פריקת משאית פגע בו. כוחות מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו במצב קריטי, ביצעו פעולות החייאה ובסופן נקבע מותו.

פראמדיק מד"א אחאב אסקלונה סיפר: "כשהגענו למשק ראינו גבר כבן 39 מחוסר הכרה לאחר שנפצע מחפץ כבד שנפל במהלך העבודה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות כשהוא סובל מחבלות בראשו ובגפיים. מצבו היה קריטי ולצערנו בסופן נקבע מותו".

ממשטרת ישראל נמסר כי נסיבות האירוע נבדקות והועבר דיווח לחקירות תאונות עבודה.

שלשום בסביבות השעה 10:00 נפל עובד כבן 25 שנפל מגובה כשלושה מטרים, באתר בנייה במושב ערוגות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי פינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב בינוני יציב, עם חבלת ראש, מורדם ומונשם.

ביום ראשון בסביבות השעה 17:30 נפל עובד כבן 42 מגובה ארבע קומות לפיר, ככל הנראה לאחר שעבד על גג ברחוב רותם בלוד. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר במצב בינוני יציב, בהכרה מלאה עם חבלות בגב ובגפיים.

בסביבות השעה 9:00 באותו יום נפל עובד כבן 32 מגובה ברחוב החצב בראשון לציון. הוא פונה במצב בינוני עם חבלות בבטן ובגב לאחר שנפל מגובה של כשלושה מטרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!