דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סחר בנשים

בדלת הקדמית / אישה ובן זוגה חשודים בסחר בנשים וניהול שמונה בתי בושת בארץ

12 החשודים הפעילו רשת של שידול נשים לזנות והבאתן לארץ מאוקראינה וגאורגיה | "הסחר בנשים חוזר אלינו בדפוס חדש, בדלת הקדמית דרך נתב"ג ובאמצעות אשרות תייר, בעקבות מדיניות ביטול הוויזות ממדינות מזרח אירופה"

פשיטת המשטרה על בית בושת. 28 באוגוסט (קרדיט: דוברות המשטרה)
פשיטת המשטרה על בית בושת. 28 באוגוסט (קרדיט: דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

12 חשודים נעצרו אתמול (שלישי) בחשד לסחר בנשים וניהול רשת של 8 בתי בושת בישראל. על פי החשד, הרשת הפעילה 8 בתי בושת בערים ירושלים, חיפה ואשקלון. הרשת הבריחה ארצה נשים מאוקראינה וגיאורגיה.

החקירה החלה בחודש יוני האחרון, בעקבות מידע שהתקבל בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל ורשויות מעבר הגבולות בנתב״ג, לפיו זרינה בלוב ובן זוגה וולדימיר בלוב ייבאו אישה מחו"ל למטרת סיפוק שירותי מין בבתי הבושת שבניהולם. ממצאי החקירה הצביעו כי בנוסף לזוג החשודים, פועלת ברשת בתי הבושת כנופיה היררכית המתנהלת כאשר לכל אחד מחבריה תפקיד מוגדר בשרשרת הייבוא והעסקת הנשים הצעירות בזנות.

עמדת החתמת דרכונים ביומטריים בשדה התעופה בן גוריון (משה שי / פלאש90).
עמדת החתמת דרכונים ביומטריים בשדה התעופה בן גוריון (משה שי / פלאש90).

עם התקדמות החקירה, פענחו חוקרי משטרה את השיטה באמצעותה איתרו חברי הכנופיה את הנשים במדינות אוקראינה וגאורגיה, זאת על ידי אנשי קשר המתגוררים במדינות אלו. אנשי הקשר פרסמו הצעות עבודה באתרי אינטרנט מקומיים לנשים צעירות, ולאחר שהאחרונות השאירו פרטיהן באתר, הוצעה להן העבודה בישראל.

הנשים שאותרו ונמצאו 'מתאימות', תודרכו על ידי "המדאם" החשודה, שעל פי החשד דאגה לשלוח איש קשר מישראל שיפגוש בנשים בחו"ל ויגיע עמן בטיסה לארץ. מיד עם הגעתן ארצה, נאספו הנשים עלי ידי החשודה, בן זוגה או בנה, אולג גולדין, והן והועברו לאחד מ-8 בתי הבושת הפרוסים בישראל, בערים ירושלים, חיפה, ואשקלון.

עם התקדמות החקירה הסמויה, עלה כי בלוב ניהלה את הרשת יחד עם בן זוגה, שהיה אחראי על הניהול הכלכלי. ברשת פעלו על פי החשד גם בנה, וחשודים נוספים שפעלו לשכירת הדירות, להעברת את הצעירות מבית בושת אחד לשני, ולתחזוקת הדירות.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו שוטרים ובלשים כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר על בתי הדירות בירושלים, חיפה ואשקלון, בהם על פי החשד הופעלה רשת בתי הבושת. במקביל פשטו השוטרים על ביתם של בני הזוג שהנם החשודים העיקריים בייבוא הנשים ארצה וניהול בתי הבושת.

במסגרת הפעילות הבוקר נעצרו 12 חשודים בהם כאמור הזוג בלוב ובנם ואחרים, בחשד ליבוא הנשים וסרסרות לזנות. בנוסף, עיכבה המשטרה לחקירה שמונה נשים שעל פי החשד עסקו בזנות במקום.

במהלך היום, הובאו לבית המשפט השלום בירושלים כלל החשודים שנעצרו בחשד למעורבות ברשת. בשלב זה של החקירה, הדגישה המשטרה כי היא מייחסת למרבית החשודים את כלל העבירות המיוחסות לרשת: סחר בבני אדם, סרסרות, גרימת עזיבת מדינה לשם זנות, החזקת מקום לשם זנות, קשירת קשר לביצוע פשע, והלבנת הון. זאת, על אף שלא כל החשודים ביצעו את אותן עבירות, או מילאו את אותו התפקיד ברשת הסחר.

לפי שעה, החשודה המרכזית בפרשה הינה זרינה בלוב. במהלך הדיון בעניינה, הדגישה המשטרה את היותה חשודה בעבירת גרימת עזיבת מדינה לשם זנות, עבירה שאינה מיוחסת באותו בטחון לכלל החשודים. בלוב נשאלה בחקירתה גם לגבי החזקה של יותר מ-3 דירות בירושלים. במהלך הדיון, ניסו עורכי דינה, ליאור כהנא ודן פוליטקין מהסנגוריה הציבורית, לטעון כי ייתכן ובלוב מעורבת בתעשיית הזנות, אך להכחיש את מעורבותה בסחר בבני אדם: "יכול להיות שהמשיבה הציעה זונות, אבל יכול להיות שלא קנתה זונות, וזה שני דברים שונים, אם אין מישהו שטוען שהיא מכרה או קנתה אותו". יחד עם בלוב, נחקרו גם בעלה, ובנם. מעצרם של השלושה הוארך לפרק הזמן הארוך ביותר מבין כלל החשודים – למשך 8 ימים.

בן זוגה של בלוב, וולדימיר, נחשד בעבירות דומות, ומעצרו הוארך לפרק זמן ארוך ביחס לחשודים אחרים. למרות זאת, עו"ד הלנה לובשיץ המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, טענה בדיון כי בלוב חי כיום בנפרד מאשתו, מנהל חיים נפרדים, ואינו קשור אל רשת הסחר. לובשיץ מסרה בסיום הדיון כי "מדובר באדם ללא עבר פלילי. הוא מכחיש את כל החשדות לטענתו שמו השתרבב לפרשה רק בגלל קרבתו המשפחתית לחשודים אחרים".

בנם של זרינה וולדימיר בלוב, אולג גולדין, נחקר בפרט בחשד להחזקת מקום לצורכי זנות, מחוץ לירושלים. השופטת מרים ליפשיץ-פריבס, אליה הגיעו היום כלל תיקי החשודים, אמרה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידו, והאריכה גם את מעצרו בשמונה ימים. סנגורו, עו"ד חן הולנדר, טען כי כשגולדין שהה במעצר הראו לו בכוונה את שני הוריו נעצרים, אך המשטרה הכחישה האשמה זו.

חשוד נוסף בהשתייכות לרשת הינו אלכס אברמוב. עורך דינו עידן גמליאל מהסנגוריה הציבורית טען בדיון כי אברמוב הינו צרכן זנות, אך אינו משוייך לרשת הסחר בנשים. מעצרו הוארך ב-7 ימים בסיום הדיון, ובו בזמן ציינה השופטת ליפשיץ-פריבס כי בנוגע לעבירות סחר בבני אדם והחזקת מקום לצריכת זנות, החשדות כלפיי אברמוב נמצאות ברף הנמוך. עו"ד גמליאל מסר בסיום הדיון כי "מדובר באדם ללא עבר פלילי. הוא מכחיש באופן גורף את כל החשדות ומסר גרסה מפורטת. בית המשפט קבע כי החשד בייחס לחשדות העיקריים הוא ברף הנמוך. מצער מאוד, שבעוד שבמהלך הדיון התנגדה המשטרה לספק מידע שיכול לסייע בהגנה על החשוד, בחרה דוברות המשטרה לפרסם את המידע בכלי התקשורת".

חשודים נוספים הנם בני הזוג מאיה אנייב וניקולאי טרסוב. החשדות כלפיי אנייב מתרכזים ככל הנראה בהשכרת דירות זנות. מעצרה הוארך למשך 7 ימים. עו"ד שי ויזלברג שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אנייב מסר כי "מדובר בצעירה ללא עבר פלילי שנמצאת בחודש השמיני להריונה. לטענתה מעולם לא הייתה חלק מרשת הסחר. היא משתפת פעולה עם החוקרים ואנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתה". טרסוב חשוד בעיקר בכך שהחזיק מקום לזנות, וסרסרות. נשופטת קבעה בסיום הדיון בעניינו כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות, למעט עבירות סחר בבני אדם וגרימת עזיבת מדינה לצורך זנות, לגביהן החשד ברף נמוך. גם מעצרו הוארך בשבעה ימים.

בפרשה נחקרו גם חשודים להן מיוחסות רק חלק מן כלל העבירות בהן עוסקת רשת הסחר. כך למשל, נחקר היום חשוד אחד שהחשד בו מתמקד בהלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע, ולא בעבירות הקשות יותר בפרשה, בראשן סחר בבני אדם.

"הסחר בנשים חוזר אלינו בדפוס חדש, בדלת הקדמית"

מהמשטרה נמסר כי "מקרה זה מצטרף לפעילות המשטרתית כנגד אלו העוסקים ביבוא נשים לצורך העסקתן במתן שירותי מין וסרסרות וכן לפעילות כנגד בתי בושת נוספים שנחשפו ונסגרו על ידי המשטרה במהלך השנה האחרונה בירושלים. כי לא יתכן שבבתי מגורים בהם מתגוררות משפחות וילדים, ינוהלו בתי בושת ובהם מועסקות נשים בזנות. הפעילות המבצעית, מעצר החשודים, חקירתם וסגירת המקומות לאלתר הינם פועל יוצא של איסוף הממצאים והראיות שביססו את קיום העבירות החמורות ומהווים נדבך עיקרי בעשיית המשטרה כנגד מפעילי בתי הבושת נגדם נמשיך לפעול עד למיצוי הדין".

יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), מסרה בתגובה לחשיפת רשת הסחר בנשים: "חשיפה נוספת של פרשה קשה ביותר מבהירה למי שעוד היה ספק: הסחר בנשים חוזר אלינו בדפוס חדש, בדלת הקדמית דרך נתב"ג ובאמצעות אשרות תייר, בעקבות מדיניות ביטול הוויזות ממדינות מזרח אירופה. אם לא נתעשת מאבק ארוך שנים בתופעה ירד לטמיון. יש כאן דפוס אלים ובוטה של ניצול וסרסרות בנשים מוחלשות, שמובאות לישראל למטרות זנות, פעמים רבות בעל כורחן או במסווה של תעסוקה אחרת. ישראל עשתה כברת דרך משמעותית במיגור התופעה בעשור האחרון, שהביאה אותנו לדרג הראשון של המדינות בדוח מחלקת המדינה האמריקאית. הפרשה הנוכחית מצטרפת למספר פרשיות בשנה האחרונה שמבהירות – הסחר חזר אלינו, ואם לא נתעשת אנו עלולים לחזור לאחור".

לביא הוסיפה כי "צמצום הסחר קשור במישירין בחוק איסור צריכת זנות. ככל שישנם יותר צרכני זנות בישראל ,יהיו יותר סרסורים שינצלו כל פרצה כדי לסחור ולשדל נשים ונערות לתעשייה ההרסנית הזו. לכן קריטי שנמשיך בקידום החוק כבר בפתח המושב הקרוב. אני מברכת את המשטרה על הפעולה הנחרצת, ובצד אכיפה מחמירה – קוראת לרשויות להגביר את המאמצים באיתור, זיהוי וסיוע לנשים הללו"

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה כי: "מדינת ישראל מתחילה להבין את הצורך בצעדים דרמטיים להפסקת ניצול של נשים בזנות, קרבנות סחר ומקומיות. אנחנו מברכות את משטרת ישראל על מבצע מוצלח, ומקוות שהוא ישים סוף למצוקתן של רבות. מימדי הסחר בנשים לישראל רק עולים בשנים האחרונות, הגיע הזמן לטיפול שורש נגד תופעה אכזרית זו. מבצעים כמו אלו הם עוד צעד חשוב בדרך, אך השלמה שלהם תהיה רק בענישה משמעותית ומרתיעה לסוחרי הנשים."

בחודשים האחרונה, נחשפה פרשה נוספת של סחר בנשים אל תוך ישראל. במסגרת פרשה זו, נעצרו 8 בני אדם החשודים בהברחת נשים מבלארוס לישראל, והבאתן לעיסוק בזנות. חקירה זו התנהל בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל, האינטרפול ומשטרת בלארוס, ובמהלכה נחשפה רשת של יוצאי חבר העמים שעל פי החשד הבריחו ארצה נערות צעירות לצורך ניצולן בזנות.

עו"ד עידן גמליאלי שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אחד החשודים בפרשת הסחר בנשים: "מדובר באדם ללא עבר פלילי. הוא מכחיש באופן גורף את כל החשדות ומסר גרסה מפורטת. בית המשפט קבע כי החשד בייחס לחשדות העיקריים הוא ברף הנמוך.
מצער מאוד, שבעוד שבמהלך הדיון התנגדה המשטרה לספק מידע שיכול לסייע בהגנה על החשוד, בחרה דוברות המשטרה לפרסם את המידע בכלי התקשורת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!