דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
NBA

שוויון לנשים / סטף קרי פרסם מאמר הקורא ליצירת עולם, וכדורסל, שוויוני יותר לנשים

כוכב ה-NBA הוא בן לאם שהקימה בית ספר, בן זוג לאשת עסקים ואב לבנות, וזה ניכר | על בנותיו: "אני רוצה שהן יגדלו להאמין שהן יכולות לחלום בגדול ולשואף לקריירות שבו הן יקבלו יחס הוגן, וכמובן שיקבלו תשלום שוויוני"

סטף קארי חוגג זכייה באליפות ה-NBA עם שתי בנותיו ריילי ורייאן. 12 ביוני 2017 (Photo by Ronald Martinez/Getty Images IL)
סטף קארי חוגג זכייה באליפות ה-NBA עם שתי בנותיו ריילי ורייאן. 12 ביוני 2017 (Photo by Ronald Martinez/Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סטף קרי מושפע מאוד מהנשים החזקות בהן הוא מוקף – החל מאמו, זוגתו ושתי בנותיו. במאמר מרתק ומעורר השראה אותו כתב כוכב ה-NBA באתר הספורט the players tribune הוא מתאר את העולם אותו הוא רוצה ליצור בשביל שתי הבנות שלו, ובשביל נשים בכלל. במאמר הוא קורא לאנשים סביבו להפוך את החברה לשוויונית יותר עבור נשים.

הבת הבכורה שלו ריילי כבר בת 7. בתחילת המאמר הוא מספר ,שהוא שואל אותה מה היא רוצה להיות כשהיא תהיה גדולה והיא עונה לו "כדורסלנית אופה". כאשר בעצם היא בוחרת לעשות שילוב בין שני הדברים שההורים שלה עושים לפרנסתם. סטף הוא שחקן כדורסלן הפופולרי היום בארה"ב ואילו איישה היא אשת עסקים מצליחה בתחום האפייה. "הכישרון (לכדורסל) נמצא אצלה. היא מכדררת 100 פעמים באופן רציף, וכרגע אנחנו עובדים על הזריקה שלה ביד ימין, כן אפילו עם ג'אמפ קטן".

קרי כתב: "כשהתבגרתי, היה לי מזל שגדלתי על ידי אמא שלי, סוניה – אשה מדהימה ובעלת עקרונות. היה לה את האומץ והחזון לפתוח בית הספר משלה, בית הספר הנוצרי מונטסורי באגם נורמן. במשך שבע השנים האחרונות, היה לי מזל להיות נשוי לאישה אחרת מדהימה ובעלת עקרונות. איישה- שהיא גם בעלת עסק מצליח ובמקביל אמא מדהימה ביותר לשלושת הילדים שלנו. אז באמת כל חיי , אני מרגיש כאילו אני מקבל את החינוך הזה על מה זה אומר להיות אישה באמריקה".

"שיעור אחד מהחינוך שקיבלתי כל חיי באמת נטמע בי, והוא תמיד להיות קשוב לנשים סביבך, תמיד להאמין בנשים, וכשמדובר בציפיות מנשים – תמיד לאפשר לאתגר את הרעיון של מה נכון. ריילי וראיין גדלות מהר מאוד. אני ואיישה מתחילים באופן פתאומי לראות את העולם מתוך העיניים של הבנות שלנו, אותן הבאנו לעולם הזה וכעת אנו מגדלים אותן בעולם הזה. אני אשקר אם לא אודה שבזמן האחרון הרעיון של שוויון מגדרי, נעשה קצת יותר אישי בשבילי. בזמן האחרון, זה קצת יותר אמיתי".

"אני רוצה שהבנות שלנו יגדלו בתחושה שאין גבולות שמוצבים כלפי העתיד שלהן, נקודה. אני רוצה שהן יגדלו בעולם שבו המגדר שלהן לא מרגיש כמו ספר חוקים עבור מה שהן צריכות לחשוב או להיות או לעשות. אני רוצה שהן יגדלו להאמין שהן יכולות לחלום בגדול ולשואף לקריירות שבו הן יקבלו יחס הוגן, וכמובן שהן יקבלו תשלום שוויוני".

"אני חושב שזה חשוב שכולנו נאחד כוחות כדי למצוא את הדרך להפוך את זה למציאות, בהקדם האפשרי. לא רק "אבות של בנות" או מסיבות כאלה. ולא רק ביום השוויון לנשים. אלא בכל יום – זה הזמן שבו אנחנו צריכים לעבוד כדי לסגור את פער השכר במדינה הזאת. כי בכל יום שעובר, פער השכר משפיע על נשים. ובכל יום בו קיים פער השכר, הוא שולח לנשים מסר שגוי על מי הן ואיך הן מוערכות ומה הן יכולות או לא יכולות להיות".

"בשבוע שעבר עשיתי משהו שלעולם לא אשכח- אירחתי מחנה כדורסל רק לילדות. בואו נקרא לזה "השנה הראשונה", כי אני בהחלט מתכנן לקיים מחנה נוסף לבנות בהמשך . זה היה כיף מאוד – רק כדי לחלוק את המגרש עם 200 בנות שאוהבות לקלוע לסל ולראות אותן משחקות את המשחק שלהן".

"המחנה היה מדהים. לעולם לא פגשתי קבוצת ילדים שהייתה כל כך בעניין. בכל מחנה של בנים שהייתי בו אי-פעם, תמיד יש לך ילדים מתרוצצים ומשתוללים. אבל במחנה הזה, הנערות האלו היו לגמרי בזה. הם ניסו לקלוט כל דבר. אחרי כל תרגיל הן היו רצות אליי 'סטף, סטף, יש לי כמה שאלות על איך אני מתאמנת כנערה. אתה יכול להסתכל על המשחק שלי?' מבחינתי זה היה מאוד מיוחד".

קרי מספר על מקרה מיוחד שתפס את שומת ליבו במהלך המחנה. לצד אימוני הכדורסל, מארגני המחנה קיימו סדנאות מעוררות השראה עם נשים שהצליחו לפרוץ בהצלחה בתחומים עסקים, שנשלטים באופן מסורתי ע"י גברים. באחת השיחות נערה בת-14 שאלה את אריאל ג'והנסון לין ,סגנית הנשיא בתאגיד הבנק האמריקאי ג'יי פי מורגן צ'ייס. "אם היא בפגישה עסקית, ויש לה רעיון נהדר, אבל הפגישה מורכבת, למשל, משמונה גברים והיא אישה היחידה, האם היא חושבת פעמיים על איך להסביר את הרעיון שלה בישיבה? האם היא תשנה את האופן שבו היא מתארת דברים או את שפת הגוף שלה או את קולה, בהתבסס על חוסר האיזון המגדרי של מקום עבודתה?"

"המוח שלי פשוט התפוצץ. אני מתכוון, אנחנו מדברים כאן על ילדה בת 14, בעלת ידע ותחכום לקחת מפגש פשוט במחנה ולשאול שאלה ברמה הזו. שאלות כמו שלה – אלה הן השאלות שנשים צעירות ממשיכות לשאול על מקום העבודה ב-2018. זה משום שהוא עדיין טבוע עמוק בהן, אפילו ב -2018, שאי שוויון הוא רק דבר שעליהן לצפות לו".

"התשובה הארוכה של אריאל הייתה מצוינת, אבל בגרסה הקצרה היא אמרה לבנות "תהי עצמך. להיות טובה, ולנסות להיות נהדרת – אבל תמיד להיות עצמך". ואז אתה רואה את כל הנערות במחנה, מהנהנות עם הראש במקהלה. אני חייב להיות כנה, זה היה רגע מאוד עוצמתי בשבילי. זו היתה הרגשה מספקת, לדעת שהכנסנו את הנערות האלה למקום שבו הן יכולות להתחבר עם מספר נשים שיהיו להן מודל לחיקוי. לחלוק את החוויות שלהן ואת הרעיונות שלהן ,באותו הזמן פשוט לשחק כדורסל ולהיות הן עצמן – ולהרגיש כמו מרכז האירוע".

"אבל אם באותו הרגע היתה לי תחושת סיפוק, כרגע אני אפילו לא קרוב לשביעות רצונן. למעשה, אני מרגיש דחף חזק יותר מתמיד – כדי לעזור לנשים שעובדות לקדם שינוי, בכל דרך שאני יכול. בואו נפעל לסגירת פער ההזדמנויות. בואו נעבוד ביחד, כדי לסגור את הפער בשכר".

"אני מתכוון 'נשים ראויות לשוויון' – זה לא פוליטיקה, נכון? זה לא משהו שישנה מחלוקת עליו, נכון? זה לא יכול להיות".

את המאמר שלו הוא סוגר בכמה שורות על כך שאת בנו הטרי קאנון , הוא יגדל באותה הצורה שיגדל את בנותיו, למרות היתרון המגדרי שהחברה תעניק לו מתוך היוולדו כגבר. "אני חושב שאני אומר לו את אותו הדבר שאמרנו לנערות האלה בשבוע שעבר במחנה שלנו: תהיה עצמך. להיות טוב, ולנסות להיות נהדר – אבל תמיד להיות עצמך. אני חושב שאני אלמד אותו תמיד להישאר קשוב לנשים, תמיד להאמין בנשים, וכשמדובר בציפיות מנשים – תמיד לאפשר לאתגר את הרעיון של מה נכון. ואני חושב שחשוב ללמד אותו שבשביל הדור שלו, להיות תומך אמיתי בשוויון לנשים – זה כבר לא מספיק ללמוד על זה. אתה צריך לעשות את זה. השנה כבר 2018 – בית הספר נגמר. הגיע הזמן ללכת לעבודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!