דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח

ברחובות שלנו / רצח כפול בבית המחסה: המשטרה פענחה את רצח יאצ'סלב פידקין ואברהם ואנונו ז"ל

אלכסנדר מירזוב חשוד כי רצח בתחילת אוגוסט את שכנו לחדר בבית המחסה ולאחר שבוע את מנהל המקום | הבוקר (ה') יוגש נגדו כתב אישום בגין הרצח הכפול

סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה פענחה את הרצח הכפול בבית המחסה בנתניה, והודיעה אתמול (רביעי) כי אחד משוהי בית המחסה, אלכסנדר מירזוב בן 54, רצח את שותפו לחדר בבית המחסה, החביא את גופתו בחדרם המשותף, ובחלוף שבוע רצח את מנהל המקום.

משטרת ישראל פענחה את הרצח הכפול ב"בית יעל" בנתניה מופעל על ידי עמותה פרטית, מוסד המשמש כבית מחסה למחוסרי דיור ומוסד לגמילה. מחר תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד החשוד ברצח הכפול.

כזכור, בתחילת החודש, התקבל במשטרה דיווח על גופת אדם שנמצא בבית המחסה "בית יעל" בנתניה. שוטרים שהגיעו למקום גילו גופת אדם במשרד מנהל המקום. מאוחר יותר התברר כי מדובר בגופתו של מנהל בית המחסה – אברהם ואנונו ז"ל, בן 57 מנתניה.

עם הגעת השוטרים למקום, מצאו השוטרים את אלכסנדר מירזוב, דייר המקום (54), כשהוא נעול בחדרו. השוטרים פרצו את הדלת ומצאו את מירזוב כשהוא יושב בחדר, ונודף ממנו ריח חזק של דלק. בסריקה במקום גילו השוטרים גופה נוספת, שהוחבאה בחדרו של מירזוב, מתחת למיטה, כשהיא מגולגלת בשטיח, לאחר שהוסתרה במשך כשבוע. בזיהוי הגופה במכון לרפואה משפטית נמצא כי מדובר בדייר ויאצ'סלב פידקין ז"ל, בן 49. מירזוב נעצר והובא לתחנת המשטרה.

במהלך חקירתו, הודה מירזוב ברצח הכפול, ומהחקירה התברר כי בתאריך ה-27 ליולי, בשעת לילה, היכה את שותפו לחדר ויאצ'סלב פידקין במכות גרזן והטמין את גופתו מתחת למיטה בחדרם המשותף ובהמשך רצח גם את מנהל המקום. המשטרה מאמינה כי מירזוב היכה בגרזן את מנהל המקום ורצח אותו על רקע חשדו כי שותפו לחדר, פידקין, ומנהל המקום פעלו יחד לנצלו.

מירזוב נעל עצמו בחדר עם ואנונו וכשעובדת המקום ניסתה להיכנס לחדר, ניסה לתקוף גם אותה. רק בסיוע של עובד נוסף שנחלץ לעזרתה, הצליחו להשתלט על מירזוב ולהוציא את הגרזן שהחזיק בידו. עוד סיפר מירזוב כי לאחר רצח המנהל, נעל עצמו בחדר וניסה להמית את עצמו בדלק ששפך על גופו. ניסיון זה לא צלח בידו.

השבוע הוסר צו איסור הפרסום בחקירה והוארך מעצרו של מירזוב עד היום, אז בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

את מירזוב מייצג עו"ד אבי כהן מהסנגוריה הציבורית. עם תחילת החקירה, ביקש עו"ד כהן להפנות את מרשו לבדיקה פסיכיאטרית בטרם תימשך החקירה נגדו. היום, מסר כהן "מחר יוגש כתב האישום, ניקרא אותו ונלמד את חומר החקירה. מבלי להיכנס כמובן לגופו של עניין, אני מעריך שהנאשם אינו כשיר לעמוד לדין וכי ההליכים נגדו יופסקו לאחר שתוגש חוות דעת פסיכיאטרית מסודרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!