דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

המאבק בזנות / המשטרה: נתחיל לפעול נגד ריקודים אירוטיים במועדוני חשפנות

זאת בעקבות הנחייה חדשה של פרקליטות המדינה, לפיה בנסיבות מסוימות ריקודים מסוג זה נחשבים כזנות | המשטרה הזהירה את בעלי המועדונים: "המשך פעילות זו יהווה עילה לנקיטת כל אמצעי שבדין"

הפגנה בתל אביב במחאה על ניצול נשים על ידי צרכני זנות וסרסורים (צילום: דבר).
הפגנה בתל אביב במחאה על ניצול נשים על ידי צרכני זנות וסרסורים (צילום: דבר).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בהודעה מפתיעה שפורסמה אתמול (רביעי) הודיעה המשטרה כי תחל לפעול נגד קיומם של ריקודים אירוטיים במועדוני חשפנות ("לאפ דאנס"). שינוי זה במדיניות האכיפה נובע מהנחייה חדשה של פרקליטות המדינה, לפיה בנסיבות מסוימות, עולה תופעת הריקודים האירוטיים לכדי הגדרת הזנות בחוק ובפסיקה.

המשטרה הודיעה כי המשך קיום הריקודים במועדוני החשפנות תהווה עבירה, ועילה לנקיטת כל האמצעים שבדין, ובכלל זה נקיטת אמצעים מנהליים כנגד בעלי העסקים. בניסיון להטמיע את שינוי האכיפה, הוציאה המשטרה מכתב התראה אל בעלי המועדונים המבהיר את שינויי המדיניות, ומזהיר מפני פעילות אכיפה משטרתית בנושא.

עוד נמסר מהמשטרה כי "משטרת ישראל ופרקליטות המדינה ימשיכו לפעול בנחישות כנגד עבירות ניצול נשים, ובכלל זה כל עבירה או תופעה פסולה העולה לכדי הגדרת זנות".

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה כי "טיפול השורש למיגור תעשיית הזנות הישראלית החל. מועדוני החשפנות הם חלק מרכזי בתעשייה, לא רק בגלל החדרים האחוריים בהם מנוצלות נשים לאקט מיני מלא, אלא גם בגלל הלאפ-דאנס, שבמשך שנים ניסו לטעון שהוא 'ריקוד תמים' למרות שברור לכל שמדובר במגע מיני שכל מטרתו היא סיפוק יצריהם של באי המקום. אנו מברכות על ההחלטה, שבאה על רקע מאבק עיקש שאנו מובילות ברישוי מועדוני החשפנות, ובראשם מועדון הפוסיקט, ומבקשות להודות לשר ארדן ולחברת הכנסת עליזה לביא – שהובילו את רשויות החוק לקבוע נחרצות – לאפ דאנס הוא מעשה זנות, וככזה לא יכול להיות שמקומות בו הוא מתקיים יפעלו ברשיון מהרשויות".

יש לציין כי זנות בפני עצמה אינה מהווה עבירה על החוק, אך כלל התופעות הסובבות אותה – סרסרות, פרסום זנות, והחזקת מקום לשם זנות – אינם חוקיים. לכן, תחילת ההתייחסות אל ריקודים אירוטיים כאל זנות, לא אמור לסכן את הנשים העובדות במועדונים אלה, אלא את בעלי המועדונים ומפרסמי המועדונים.

רפ"ק שרית פרץ, ראש תחום סחר בבני אדם באגף החקירות והמודיעין במשטרה, מסרה כי "בשנים האחרונות, משטרת ישראל מנהלת מאבק כנגד תופעות של זנות וניצול נשים על כל סוגיהם. מועדוני החשפנות בישראל נהגו בין היתר לאפשר מתן שירותי מין בתוך המועדונים ובניגוד לחוק. לאחר פעילות אינטנסיבית של המשטרה, שירותי המין במועדונים צומצמו במידה רבה, וישנם לא מעט מועדונים שנסגרו עקב כך. בעלי המועדונים הרחיבו את השירותים במקום, ומזה זמן רב ניתנים שירותי לאפ-דאנס, ריקוד אינטימי הכולל מגע מיני. העלינו צורך בפני פרקליטות המדינה לעדכון הנחיות, על מנת שמשטרת ישראל תוכל להתמודד עם התופעה בצורה יעילה יותר. כיום, הושגה הסכמה וניתנה הנחייה לפיה במקרים מסוימים הלאפ-דאנס עולה לכדי מעשה זנות".

עוד אמרה פרץ כי "חשוב לזכור – אנחנו מדברים על נשים שברוב המקרים מגיעות משכבות אוכלוסייה מוחלשות. אותם בעלי מועדונים מנצלים את אותן נשים, כדי להרוויח יותר כסף. משטרת ישראל תפעל בנחישות לאכיפת התופעה".

במכתב אותו שלחה המשטרה לבעלי המועדונים, נכתב כי "הרינו לעדכנכם כי הפעילות המתבצעת בעסקיכם, אשר הציבור נוהג לכנותה כ'לאפ דאנס' ואשר ביטוייה בחיכוך שנועד לגירוי/סיפוק מיני, של באי המקום, ברחבת המועדון וזאת כשהחשפניות בלבוש מינימאלי/ עירום חלקי וכש'הלקוח' יכול לגעת בהן בחלקי גופן, עולה כדי 'מעשי זנות' כמשמעו בחוק העונשין".

עוד נכתב כי "כל פעילות שיש בה כדי לעשות שימוש בגוף העובדים/ות ו/או כל גורם אחר במקום, במטרה להגיע לסיפוק מיני באמצעות מגע תמורת תשלום, אסורה בהחלט. למען הסר ספק, המשך פעילות זו, בעסקכם, יהווה עבירה ועילה לנקיטת כל אמצעי שבדין ובכלל זה אמצעים מינהליים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!