דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הראל ויזל

סערת ויזל / בעקבות עדויות נוספות: דירקטוריון קבוצת "פוקס" ימנה בודקת חיצונית

תלונה נוספת, קריאות לחרם צרכנים וצניחת שווי המנייה עשו את שלהם | ועדת הביקורת של דירקטוריון קבוצת "פוקס" מינתה בודקת חיצונית שתבחן את הטענות להטרדה מינית נגד מנכ"ל הקבוצה, הראל ויזל

הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת 'פוקס' (משה שי  פלאש90)
הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת 'פוקס' (משה שי פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות עדות נוספת על הטרדה מינית לכאורה מצד מנכ"ל קבוצת האופנה "פוקס", הראל ויזל, החליטו בוועדת הביקורת של דירקטוריון החברה על מינוי בודקת חיצונית שתבחן את הטענות. בעדות הנוספת, שהתפרסמה ביום שלישי בחדשות 10 מתארת עובדת לשעבר בחברה לפחות שלושה מקרים שונים בהם לטענתה הטריד אותה ויזיל מינית. מטעמו של ויזל נמסר כי "המקרים המתוארים מסולפים מן היסוד.

בהודעה שיצאה מטעם החברה לרשות לניירות ערך נכתב כי הדבר הוחלט "בשל חשיבות הנושא" והודגש כי "החברה פועלת בהתאם להוראות החוק ומפעילה מנגנונים לצורך טיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה למניעת הטרדה מינית וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה, וכן ללקוחותיה וספקיה".

לא מן הנמנע כי הודעת החברה באה, במידה רבה, בשל הצורך לבלום את הירידה החדה של ערך המנייה מאז הפרסום הראשון של חדשות 10 שעל-פיו שלוש נשים שונות טוענות כי ויזל הטריד אותן מינית. חשש נוסף של דירקטוריון החברה הוא מקריאה לחרם צרכנים מצד ארגוני נשים וארגוני צרכנות שבשנים האחרונות מגלים מודעות הולכת וגוברת להתנהלות אחראית של רשתות הצרכנות, גם בתחום המאבק בהטרדות מיניות. קבוצת פוקס־ויזל מונה כיום 14 רשתות: פוקס, אמריקן איגל, Aerie, סאקס, בילבונג, מרשה, יאנגה, צ'ילדרנ'ס פלייס, מנגו, פוט לוקר, נייקי, ללין, פוקס הום ואורבן אאוטפיטרס.

עם פרסום העדויות הראשונות תקף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל את החברה ומתח ביקורת על תגובתה. התגובה של קבוצת פוקס מעידה היטב על הכשל הבסיסי בטיפול בהטרדות מיניות בארגון", נכתב בדף הפייסבוק של האיגוד. "ההתהדרות בכך שמעולם לא התקבלו תלונות בנושא, כשמדובר בחברה גדולה כל כך, מעידה בראש ובראשונה על היעדר אמון במנגנון הקיים לטיפול בתלונות. כאשר מנכ"ל החברה והבכירים מייצרים אווירה סקסיסטית, כאשר עובדות חוששות להצטרף לנסיעות עבודה בשל החשש שיופעל עליהן לחץ לקיים מגע מיני – ולא יימצאו את עצמן בחוץ, נוצרת תרבות ארגונית פוגענית. בתוך כך, הסיפור ממחיש את הצורך לעגן בתקנות החוק את מינויה של אחראית חיצונית למניעת הטרדה מינית, אשר תטפל במקרים של הטרדות מצד בכירים. מובן שעובדות שספגו הטרדה ויחס משפיל מצד המעסיק לא יפנו לממונה – אשר כפופה בעצמה למנכ"ל, ונמצאת בניגוד עניינים מובנה. על בעלי המניות של פוקס לדרוש בדיקה יסודית של מה שקרה, לתת סיוע לנשים שנפגעו וכן לכונן מנגנון חיצוני לטיפול בתלונות, שאינו כפוף למנכ"ל החברה".

גם בארגון "קולן" הגיבו להתפתחות בפרשייה וקראו לציבור להצטרף אליהן ולשלוח מייל לבכירי החברה וחברי הדירקטוריון בקריאה להשעות את ויזל לאלתר, ולפתוח בבירור מעמיק של המעשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!