דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איראן

סולידריות בינלאומית / עשר וחצי שנות מאסר ו-74 מלקות לאיש איגוד המורים של טהראן

בתחילת החודש גזר בית המשפט עונש חמור במיוחד על מוחמד חביבי, זאת משום שהשתתף בפעילות מחאה של איגוד העובדים בו הוא חבר | כעת, הושק קמפיין בינלאומי לשחרורו, וגם אתם יכולים לקחת בו חלק

מחאות בשוק הגדול בטהרן בעקבות המצב הכלכלי הקשה באיראן, 27 ביוני 2018 (Iranian Labor News Agency via AP)
מחאות בשוק הגדול בטהרן בעקבות המצב הכלכלי הקשה באיראן, 27 ביוני 2018 (Iranian Labor News Agency via AP)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מוחמד חביבי, מורה איראני ופעיל באיגוד המקצועי של המורים במדינה, נדון בתחילת החודש לעשר וחצי שנות מאסר, זאת בשל פעילותו הפוליטית. כעת, נפתח קמפיין בינלאומי לשחרור המידי, וללא תנאי. חביבי הוא רק אחד משורה של פעילים מקומיים שסובלים מהתנכלות מצד השלטונות רק בגלל פעילותם כאנשי איגוד מקצועי.

האתר לייבור סטרט, בשיתוף איגוד המורים העולמי, המייצג מעל ל-30 מיליון מורים, בקמפיין בינלאומי לשחרורו המידי, ללא תנאים, של חביבי ולתמיכה בחופש ההתאגדות באיראן. להשתתפות בקמפיין, ושליחת מסר למשטר האיראני, לחצו כאן.

Iran: Free jailed teacher trade unionist Mohammed Habibi, sentenced to prison and 74 lashes – support the online campaign, and please spread the word – share this: http://www.labourstart.org/go/habibi

Posted by LabourStart.org on Monday, August 27, 2018

בתחילת החודש גזר בית המשפט המהפכני האסלאמי את דינו של חביבי, שהואשם ב" התאספות נגד ביטחון המדינה", "תעמולה כנגד המדינה" ו"הפרעה לסדר הציבורי". מלבד עונש המאסר, הטיל עליו בית המשפט  איסור פעילות פוליטית וחברתית למשך שנתיים, איסור נסיעות למשך שנתיים, ו-74 מלקות. כן, מלקות. עם שוט.

בחודש מאי האחרון תקפו כוחות הביטחון האיראניים הפגנת מחאה שקטה שערכה פדרציית המורים של טהראן, בה חבר חביבי. 14 מפגינים, והוא ביניהם, נעצרו באירוע. חביבי היה באותו הזמן משוחרר על תנאי ממעצר קודם בחודש מרץ. ביום שלמחרת, שוחררו כל העצורים מלבדו, והוא הועבר לבידוד בכלא הגדול יותר בטהראן.

בני משפחתו שביקרו אותו בכלא דיווחו כי הוא מקבל טיפול ויחס ברמה נמוכה מאוד ולא הוגנת, וכי הוא סובל מכאבים עזים בחזהו כתוצאה מהמכות שספג מידי כוחות הביטחון. עוד דיווחו כי על גבו ניתן לראות צלקת גדולה, תוצאה של גרירתו על רצפת האספלט על ידי סוכנים סמויים. למרות מצבו, טענו בני משפחתו, מונעות ממנו הרשויות את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק.

חביבי, מורה עם ותק של 18 שנים, הוא עובד של משרד החינוך האיראני שאוים מספר פעמים בעבר על ידי השירות החשאי האיראני על פעילותו למען זכויות המורים בטהרן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!