ביום ראשון, היום הראשון ללימודים, צפויה שביתה בחברות התחבורה הציבורית אגד תעבורה וסופרבוס. הפגיעה בקווי התחבורה הציבורית צפויה נתניה, עפולה, בית שמש, טבריה, בית שאן,מגדל העמק גוש עציון וחלק מן הקווים הפנימיים בירושלים.

מאיגוד נהגי התחבורה הציבורית בכוח לעובדים נמסר: "אין כל סיבה לאפליית נהגי האוטובוס בחברות הפרטיות. המדינה מותירה מאחור את התחבורה הציבורית בפריפריה. איגוד הנהגים מוחה על הפרת הסכם מצד שתי החברות לפיו יעלה שכר הנהגים ל-43 ₪ החל מחודש אוגוסט. עתה מתברר כי משרד האוצר נמנע מהעברת תוספת התקציב הנדרשת, בניגוד לסיכום המוקדם.

"המדינה אומרת היום חד משמעית- עובדי התחבורה הציבורית בחברות הפרטיות שווים פחות מנהגי אגד". אומר הארון שובש יו"ר וועד העובדים בסופרבוס. " לפני כחודשיים הסכימה המדינה לממן תוספת שכר ל-43 ₪ לשעה לנהגי אגד בלבד. זוהי התעלמות מוחלטת מכך שלמעלה ממחצית מנהגי האוטובוס בישראלים מועסקים בחברות פרטיות. נלחמנו על השוואת התנאים הזו ועתה שבה המדינה ומתנערת מאיתנו. הסרבנות הזאת לא ברורה- כבר עכשיו חסרים 3,500 נהגים בענף. הענף בקריסה- איזו תקווה נותנת המדינה לנהגים? מי יבוא לעבוד בתנאים האלה? זו פגיעה ישירה בנוסעים בתחבורה הציבורית בפריפריה. בריחת הנהגים שכבר קיימת יוצרת עומסים בלתי נסבלים".

"אנחנו עובדי הקבלן של התחבורה הציבורית" מוסיף ראיד משעל יו"ר וועד העובדים באגד תעבורה. "נהג בחברה הפרטית חי ממרכז למכרז. כשמסתיים מכרז אין שום ביטחון שהזוכה במכרז ימשיך להעסיק את הנהגים. אין גם שום משמעות לוותק שצבר הנהג- נהג עם וותק של 20 שנה ונהג עם וותק של שנה הם שווי ערך. איזה אופק יש לנהגי האוטובוס? הדרישות שלנו הם הלחם והחמאה של העבודה הזו'".

"מדברים על חשיבותה של התחבורה הציבורית ובה בעת מתעקשת המדינה לדרוך על נהגי האוטובוס" מסכמת מאיה פרץ ראשת ענף נהגי התחבורה בכוח לעובדים. "אנחנו נאבקים על ביטחונם של הנהגים – מדי שבוע חשופים הנהגים לאלימות והמדינה מתעלמת;נאבקים על השחיקה העצומה- החוסר בנהגים יוצרים עומסים קשים על הנהגים וכאמור גם על השוואת תנאים- אין כל סיבה שנהג אוטובוס בעפולה ירוויח פחות מנהג בתל אביב".

מאגד תעבורה נמסר כי החברה הגישה בקשה לצו מניעה.