דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אית"ן

שביתה עולמית / שביתת פתע בכל נציגויות ישראל בחו״ל באמריקה ובאמריקה הלטינית

עובדי התמך פתחו בשביתת פתע | ועד עובדי התמך: "רק לפני יומיים שבה מישראל משלחת של הוועד, לאחר סבב משא ומתן. עלינו על המטוס בהבנה שהושג פתרון, אבל ההתכתשות המתמשכת בין משרדי האוצר והחוץ שוב מתנהלת על הגב שלנו"

שביתת פתע בשגרירויות ישראל בארה"ב (ללא קרדיט)
שביתת פתע בשגרירויות ישראל בארה"ב (ללא קרדיט)
שי ניר

600 עובדי התמך של נציגויות ישראל בעולם (המכונה גם אית"ן) הודיעו הערב (חמישי – שעון ישראל) על שביתת פתע בכל נציגויות ישראל בחו״ל. העובדים מוחים על השתהות המדינה במציאת פתרון לכשלים שהתגלו בתנאי השכר החדשים שחלים עליהם מאז ינואר 2018.

בשבוע האחרון נציגי ועד העובדים הגיעו לישראל במטרה לקיים משא ומתן עם משרדי החוץ והאוצר על תיקונים נדרשים במודל השכר החדש של עובדי אית"ן (לשעבר עמ"י) בהגדלת ערך שעה, הגדלת השכר המוכר לביטוח לאומי, הגדלה בשכר הנטו לנציגויות שהמודל כלל לא היטיב עמן ומענק חד-פעמי על השנה החולפת כמענה לסעיפי שכר שלא יושמו וגרמו להלנות של ממש. סך כל העלויות של תיקוני המודל נעמדו בכ-6 מיליון שקלים. לדברי גורמים בוועד, המו"מ לא הגיע לשלב הסיכומים מאחר ומשרד האוצר והחוץ לא הצליחו להגיע לסיכומים ביניהם.

שביתת פתע בשגרירויות ישראל בארה"ב (ללא קרדיט)
שביתת פתע בשגרירויות ישראל בארה"ב (ללא קרדיט)

גורם במשרד האוצר אמר ל'דבר ראשון' כי האחריות נופלת על כתפי משרד החוץ מאחר ולא רצה למצוא פתרונות תקציביים או לפעולות אחרות "שאינן משנות תקציבית" כמו להכניס את עובדי אית"ן למנגנון שפוטר אותם ממס במדינת היעד. גורם במשרד החוץ הגיב להאשמות משרד האוצר ואמר כי הן אבסורדיות לאור דרישת האוצר כי משרד החוץ ישא לבדו את עלויות תיקוני השכר חרף העובדה שמבין משרדי הממשלה משרד החוץ הוא היחיד שבתקציב 2019 קוצץ תקציבית בסדר גודל של 300 מיליון שקלים. בתוך כך, עובדי אית"ן חשים כי משרדי הממשלה חסרי אחריות ומנהלים התנצחות על גבה של קבוצת העובדים החלשה והמצולקת.

עובדי אית"ן מהווים כ-60% מכוח האדם בנציגויות משרד החוץ בחו״ל וכ-80% ממשלחות משרדי הביטחון, הכלכלה והתיירות. אי התייצבותם לעבודה משבשת ואף משביתה כליל את פעילות הנציגויות ברחבי העולם, בדגש על נציגויות ארה״ב. בעקבות השביתה, לא תתקיים קבלת קהל במחלקות הקונסולריות, לא יתקיימו פגישות עבודה ואירועים שנקבעו מראש ומספר דיונים באו״ם ובאיחוד האירופי יתקיימו ללא נוכחות נציג ישראלי. לדברי ועד העובדים, ״הדבר האחרון שרצינו הוא לשבות. רק לפני יומיים שבה מישראל משלחת של הוועד, לאחר סבב משא ומתן שאמור היה לסיים את סכסוך העבודה. עלינו על המטוס בהבנה שהושג פתרון, אבל ההתכתשות המתמשכת בין משרדי האוצר והחוץ שוב מתנהלת על הגב שלנו – ואת זה לא נאפשר״.

ממשרד האוצר נמסר כי "בחודשים האחרונים משרד האוצר מנהל דיאלוג שוטף עם נציגי וועד עובדי איתן במטרה לשפר מספר נושאים במודל השכר החדש. אנו מצרים על כך שבעוד שהשיח נמשך, העובדים בחרו בשביתה".

במשרד החוץ בחרו שלא להגיב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!