דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 4000

תיק 4000 / המשטרה: שרה ויאיר נתניהו חשודים בקבלת שוחד מבני הזוג אלוביץ'

במהלך דיון בנושא הקפאת נכסיהם של בני הזוג אלוביץ' טען נציג המשטרה כי גם אשת רה"מ ובנו יאיר חשודים בקבלת שוחד, כחלק מהפרשה בה לכאורה הובטחו הקלות לבעלי 'בזק' בתמורה לסיקור אוהד של הזוג נתניהו ב'וואלה' | מש' נתניהו בתגובה: "אין גבול לאבסורד"

שרה נתניהו (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
שרה נתניהו (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

החשדות כי אלוביץ' שיחד את רה"מ נתניהו מתרחבים גם לבני משפחתו של ראש הממשלה: היום (חמישי) פורסם כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ובנו יאיר נתניהו חשודים בקבלת שוחד בתיק 4,000. בשעות אחר הצהריים חשף 'הארץ' כי שרה נתניהו חשודה בקבלת שוחד מבעל השליטה בקבוצת 'בזק', שאול אלוביץ', שתמורתו קיבלו לכאורה לסיקור אוהד באתר 'וואלה' שבשליטת אלוביץ'. מאוחר יותר פרסמה חברת החדשות כי גם בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, חשוד בקבלת שוחד בפרשה.

היום (חמישי) התקיים בבית המשפט דיון בנוגע לבקשתה של המשטרה להאריך את הקפאת רכושם של בני הזוג אלוביץ' בחצי שנה. שמם של שאול ואיריס אלוביץ' נקשר בתיק 4000 העוסק בחילופי טובות ההנאה לכאורה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתפקידו כשר התקשורת לבין אלוביץ', בעל השליטה בבזק ובוואלה.

בנימין ויאיר נתניהו. ארכיון (צילום: יונן זינדל/ פלאש 90)
בנימין ויאיר נתניהו. ארכיון (צילום: יונן זינדל/ פלאש 90)

במהלך הדיון ציין נציג המשטרה, רפ"ק אורי קנר, כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, חשודה בקבלת שוחד במסגרת הפרשה וכי 'בני הזוג ידעו מהי המשמעות הכלכלית של פעולותיהם'. עורכת הדין של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן עוזר, שאלה אם החשד הוא כי אל מול סיקור אוהד לשרה נתניהו, הייתה אמורה בזק לקבל לכאורה הטבות מראש הממשלה. בהמשך, התייחס נציג המשטרה להתפתחות בחקירת פרשת בזק-וואלה ואמר כי ישנם עדיין גורמים שטרם נחקרו במשטרה בתיק זה, וכי לא נאספו עדיין כל העדויות. לדבריו, המשטרה מקווה להגיע להכרעה בנושא בתוך חצי שנה.

כתב המשפט של חברת החדשות גיא פלג דיווח כי המשטרה אמנם אמרה לפרוטוקול כי החשד לשוחד קיים בהתייחס לרעיית רה"מ, שרה נתניהו, אולם בשפה המשפטית "השניים ביצעו את העבירה יחד בצוותא. גם שרה וגם יאיר חשודים יחד עם ראש הממשלה בתיק שוחד. על פי חשד המשטרה השניים היו הזרוע המבצעת שלו בלחץ על איריס אלוביץ' ומנכ"ל וואלה! NEWS אילן ישועה, על מנת להטות את אתר האינטרנט וואלה לסיקור חיובי כלפי נתניהו."

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר בתגובה: "גם על הכלבה קאיה מצאנו כתבה חיובית בוואלה. מזלה של קאיה שהלכה מהעולם לפני שהספיקו לצרף גם אותה למעגל החשודים בשוחד. אין גבול לאבסורד, ובכל מקרה, הסיקור לראש הממשלה נתניהו בוואלה היה ונשאר שלילי באופן קבוע."

מוקדם יותר מסרו פרקליטיה של שרה נתניהו בתגובה לחשדות כנגדה: "מה חדש ב'חשד' האבסורדי הזה? אז המשטרה אמרה. לא היו דברים מעולם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!