דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דרום ת"א

הכי נמוך בת"א / שריפת תמונתו של שר הפנים דרעי: היועמ"ש יבחן חשד להסתה

תמונת השר הוצתה בידי פעילים במהלך הפגנה ליד התחנה המרכזית, בדרישה מהממשלה לטפל בתופעת המסתננים והפליטים מאפריקה שחיים בדרום ת"א | יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "היד שהדליקה את האש איבדה עליה שליטה ועדיין מוסיפה בנזין"

מפגינים שורפים תמונה של אריה דרעי (צילום מסך / עוטף התחנה המרכזית).
מפגינים שורפים תמונה של אריה דרעי (צילום מסך / עוטף התחנה המרכזית).

הסערה סביב הפגנת תומכי גירוש הזרים מדרם ת"א נמשכת, ולצד גינויים נרחבים במערכת הפוליטית לשריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי, הודיע בצהריים (שישי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי יבחן האם קיים חשד להסתה במעשים.

בתגובה לגינויים אומרים מארגני ההפגנה: "אם נתניהו ודרעי, ושאר חברי ממשלת הימין, שטוענים השכם והערב כי הם פועלים למען דרום תל אביבי ותושביה, היו טורחים לגנות את מלחמת הכנופיות שמשתוללת ברחובות שלנו ולא היו מפקירים אותנו לחסדי המסתננים ולגחמות המשטרה, לא היינו נדרשים למיצג כזה."

כמה מאות בני אדם הפגינו אמש (חמישי) בדרישה מממשלת ישראל לטפל בתופעת מהגרי המסתננים והפליטים מאפריקה שחיים בשכונות דרום ת"א. במהלך ההפגנה בה קראו "העם דורש צדק לשכונות" ונתלו שלטים עליהם נכתב "השיקום מתחיל בגירוש", אחזו גם כמה מפגינים בתמונתו של שר הפנים אריה דרעי והחלו לשרוף אותה. במקביל שרפו חלק מהמפגינים דגל אריתריאה.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי גינה את המעשה: "אמרתי ששיח חסר אחריות של מנהיגים גורם לאלימות אצל הקיצוניים. זה נכון כשתוקפים ערבים רק משום שהם ערבים וגם כששורפים תמונה של שר בהפגנה. העשור האחרון קרע את החברה שלנו מבפנים. היד שהדליקה את האש איבדה עליה שליטה ועדיין מוסיפה בנזין. הציבור הרחב רואה את זה ויביא לשינוי."

ראש הממשלה נתניהו התייחס רק בצהרי שישי לאירוע, ומסר: ״אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד. אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי. למעשים כאלה אין מקום בתוכנו״.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) התייחס להפגנה ולשריפת תמונתו של שר הפנים, אריה דרעי ואמר כי "הערב נחצה קו אדום מסוכן, שעלול לגרום למדרון חלקלק. אני דורש משרת המשפטים איילת שקד להורות על פתיחת חקירה בחשד להסתה חמורה כנגד שר הפנים. במקביל, קורא לכל המפלגות מכל הקשת הפוליטית ולפעילים שדואגים תדיר למסתננים, לגנות ולהוקיע זאת".

מארגני ההפגנה קיוו כי הסערה תביא למעשים: עשר שנים שורפים לנו את החיים, אז עכשיו נזכרתם? ובכל זאת עכשיו, אחרי שהצלחנו להסב את תשומת לבך, אנחנו מצפים לראות עבודה. ומהר. כי נקודת האל-חזור קרובה מאוד."

שפי פז בתחילת ההפגנה בדרום ת"א. 30 באוגוסט 2018 (ללא קרדיט)
שפי פז בתחילת ההפגנה בדרום ת"א. 30 באוגוסט 2018 (ללא קרדיט)

הפעילה שפי פז צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "איש לא קרא לפגוע בשר דרעי, וטוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין". לדבריה, מה שתושבי שכונות דרום ת"א עוברים "מגמד את המיצג האמנותי במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים". עוד הוסיפה כי "ביום שרשות ההגירה תחזור לעבוד ונראה את המסתננים מאפריקה וממזרח אירופה נמוגים מהשכונות, נשקול להתנצל. עד אז אנחנו עומדים מאחורי המחאה שלנו".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חבר הכנסת יואב בן צור צייץ גם הוא בחשבון הטוויטר של ואמר כי "קומץ של בריונים רשעים מעז לשחזר את האלימות שקדמה לרצח רבין, כאשר הפעם ההסתה נגד השר דרעי, מי שפעל רבות בסוגיית המסתננים. אני קורא לשר ארדן, להנחות את המשטרה להגביר אכיפה ולמצות את הדין עם הפורעים. ההיסטוריה רצופה ברציחות שהחלו בשריפת תמונות, ואף מצוקה לא מצדיקה ולא תצדיק שפל כזה".

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) גינה גם הוא את הדברים ואמר כי "יש לתושבי דרום ת"א את כל הסיבות לכעוס. אין ספק שרשויות האכיפה לא פועלות באיזור בעוצמה מספקת, אבל בשום מקרה זה לא נותן לגיטימציה למעשים שכאלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!