דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / הכירו את בן ה-19 בלי היד מרומניה שמדהים את הכדורגל בנחישותו

קוסמין לאמברו איבד את ידו בתאונת דרכים כשהיה בן 7 וחלם להיות כדורגלן מקצועי | במקום לוותר על החלום, התאונה הגבירה את נחישותו והוא המציא את עצמו מחדש כשחקן מוכשר ומהיר במיוחד שעזר לקבוצתו לעלות ליגה

אצטדיון הבית של קבוצת פטרולול פלוישט הרומנית (Валерий Дед  https://www.panoramio.com/photo/78642288)
אצטדיון הבית של קבוצת פטרולול פלוישט הרומנית (Валерий Дед https://www.panoramio.com/photo/78642288)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בלי הרבה רעש והרחק מאור הזרקורים עבר החלוץ הישראלי טוטו תמוז, לפני סיום מועד ההעברות, לקבוצתו החדשה-ישנה "פטרולול פלוישט" מהליגה השנייה ברומניה. הקבוצה הייתה בעברה מהקבוצות החזקות בכדורגל הרומני והיא מחזיקה בארבעה תארי אליפות ושלושה גביעים. הקבוצה, שבסיסה בעיר עם 200 אלף תושבים, פשטה את הרגל בשנת 2016 והוקמה מחדש בעזרת האוהדים בליגה הרביעית. מאז, עלתה באופן טבעי שתי ליגות רצופות ומקווה להמשיך את הפריחה המחודשת בדרך לעליה לליגה הבכירה.

תמוז הגיע בסוף העונה וזכה לפגוש במתקן האימונים את שחקן הבית של הקבוצה ואחד מהשחקנים המרתקים של הכדורגל הרומני, החלוץ קוסמין לאמברו בן ה-19, שעולה למשחקים עם יד תותבת עשויה מסיליקון. לאמברו ותמוז לא ישתפו השנה פעולה, כי החלוץ הצעיר הושאל לעונה הקרובה לעולה החדשה לליגה השלישית, קבוצת בלג'וי, במדיה שיחק כמושאל לפני שנתיים ועזר לה לסיים במקום השני בליגה הרביעית, כשכבש במדיה 35 שערי ליגה.

https://twitter.com/SoccerMemes/status/924033093706698752

את סיפורו המיוחד סיפר בראיון לעיתון 'הגרדיאן' הבריטי. "כשהייתי בן שבע הייתי מעורב בתאונת דרכים. שיחקתי בכפר שלי ליד המדרכה עם שלושה או ארבעה חברים. עמדנו באמצע צומת ומשאית נכנסה לתוך הרחוב שלנו. ראיתי שהמשאית גדולה מדי לרחוב הצר וניסיתי להתחבא מאחורי צינורות גז שהיו ליד, המשאית פגעה בצינורות והיד שלי נתפסה בין הרכב לצינורות הגז שהיו במקום. כתוצאה מהפגיעה, איבדתי מספר אצבעות". התאונה פגעה קשות ובצורה בלתי הפיכה ביד שמאל של לאמברו מאמצע זרועו ומטה. "אני לא יכול לתאר את הכאב שחשתי כשמשאית פגעה בידי. זה יום שחור, זיכרון שחור בשבילי. הייתי היחיד שנפגע בתאונה. כל דבר בזרועי היה קרוע ומעוך. הייתי בשוק".

לאחר הפגיעה הקשה, לאמברו בן ה-7 נלקח במהרה לבית חולים, במטרה לנסות להציל את מה שנשאר מידו השמאלית. "כמובן שחששתי שלעולם לא אשוב לשחק כדורגל. בזמן התאונה חלמתי על הקריירה המקצוענית שלי. למרות זאת הצלחתי להישאר חזק והמשפחה שלי עמדה לצדי. המזל הגדול ביותר שלי היה כשהגעתי לבית החולים. קיבלתי טיפול אצל רופאה פנטסטית, ד"ר אוטיליה רקסאן. היא הצליחה להציל את המפרק שלי. אם היא לא היתה מבצעת את הניתוח, הייתי בסופו של דבר שובר את היד שלי בכל נפילה וזה בהחלט היה סוף נורא לקריירה ולחלומות שלי".

חבריו לקבוצת הילדים לא שכחו אותו וביקרו אותו במהלך ההחלמה הארוכה בבית החולים. "נשארתי כחודש וחצי בבית החולים, חברי לקבוצה והמאמנים שלי ביקרו אותי פעם בשבוע. הם אמרו לי להיות אמיץ, לשמור על הרגליים שלי על הקרקע כדי לנסות ולקבל קצת מוטיבציה מתוך המצב כולו". במהלך הזמן בבית החולים, לאמברו בן ה-7 היה צריך להסתגל למצב החדש בחייו. "הייתי צריך להחזיק את היד שלי ליד הבטן שלי בלי להזיז אותה כי אחרת הייתי גורם לפצע להיפתח מחדש ומסכן את ההחלמה שלי. זה היה קשה, אבל עשיתי את כל מה שהרופאים דרשו ממני בתקווה שזה יגרום לכך שאחזור לשחק כדורגל יום אחד".

אביו, שהיה שחקן כדורגל בליגה השנייה ברומניה, העניק לו את המוטיבציה להמשיך לשחק כדורגל ולהמשיך להשתפר למרות הפציעה הקשה. "הוא אמר לי לא לוותר על חלום הילדות שלי. התאונה הפכה אותי לאדם שאפתן יותר ועכשיו אני נותן 100% מעצמי בכל אימון. שום דבר לא יעצור אותי מלהשיג את החלום שלי".

לפני התאונה היה לאמברו שמאלי ואחריה היה צריך להתרגל לעשות הכל מחדש עם יד ימין. כמובן שגם במגרש הכדורגל הוא היה צריך לעבור שינוי והתאמה משמעותית בשל מצבו הייחודי. "עם הזמן הצלחתי להסתגל לזה", אמר. "במיוחד כשאני נופל אחרי עבירה על המגרש, למדתי לשים את היד מתחת לגוף שלי, כדי שאוכל למנוע כל פגיעה אחרת בזרועי השמאלית".

למרות הפציעה הקשה לאמברו בחר להמשיך לשחק במחלקות הילדים והנוער של פטרולול פלוישט. יכולתו על המגרש משכה המון תשומת לב מראשי המועדון שהיה באותם השנים בצמרת הליגה הראשונה. הוא התגבר על הקושי והצליח ליצור לעצמו שם של שחקן צעיר כשרוני עם חוש נהדר לשערים, הוא הפך במהרה לקפטן ולכובש המצטיין בכל הגילאים בהם שיחק.

"כנגד כל הסיכויים חזרתי לאימונים אחרי כמה שבועות. הייתי מאושר מאוד שאני יכול להיות שוב עם החברים שלי. עבדתי קשה יותר מאשר קודם, פי עשרה יותר קשה. הפכתי לשחקן אחר. המהירות שלי, התנועה שלי, הכל השתנה. הייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש. היה לי רצון עז מאוד להראות ממה אני עשוי. כדי לנצח בכל משחק, בכל מה שהייתי מעורב בו. אני לא רוצה להיות מוגן יותר בגלל היד שלי. אני רוצה שיתייחסו אליי בדיוק כמו לכולם ואני אוכיח את עצמי על המגרש."

בעונה שעברה לאמברו הגשים את חלומו כששיחק כחלוץ מחליף במדי קבוצתו האהובה, ובמהלך עונת הבכורה שלו כבש חמישה שערי ליגה ועזר לפטרולול פלוישט לעלות לליגה השנייה. בתחילת העונה הוא נשלח בהשאלה לקבוצתו החדשה-ישנה בלג'וי בליגה השלישית. בסיום העונה הוא יהפוך לשחקן חופשי, שינסה לקחת עוד צעד קדימה כדי להגשים את חלומו ולהפוך לשחקן מקצועני בליגה הרומנית הבכירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!