דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

פותחים שנה / שביתה בתכנית 'שלבים': "הילדים החולים ומוריהם הם מטרד לשר החינוך"

מורי התכנית, המלמדים בביתם 5,000 תלמידים שלא יכולים להגיע לבית הספר מסיבות רפואיות מועסקים באמצעות חברת קבלן, ודורשים מהמשרד ביטחון תעסוקתי | השביתה תימשך עד יום רביעי

(צילום אילוסטרציה / Shutterstock)
(צילום אילוסטרציה / Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מורי תוכנית שלבים, המלמדים ילדים ובני נוער חולים בביתם, משביתים החל מהיום (ראשון) את תחילת שנת הלימודים במחאה על העסקתם כמורי קבלן. "עוד שנה מתחילה וגם השנה השר בנט ומנכ"ל משרדו ממשיכים להתייחס לילדים החולים ומוריהם כילדים החורגים והלא רצויים של מערכת החינוך", נמסר מוועד העובדים של המורים, המאוגדים בכוח לעובדים. השביתה צפויה להמשך עד יום רביעי, למשך שלוש שעות בכל יום.

בתכנית לוקחים חלק כ-5,000 תלמידים חולים מדי שנה, בהם כאלה הסובלים ממחלות ניווניות, סרטן, בעיות פסיכיאטריות וכן ילדים עם אוטיזם. כ-600 העובדים ובהם מורים, קלינאי תקשורת וסייעות מועסקים באמצעות חברת הקבלן "קדימה מדע". לטענתם, הם לא זוכים לתוספות שכר בגין ותק, לא מקבלים שכר בגין חופשות משרד החינוך ומשרתם אף אינה מובטחת בין שנת לימודים אחת לאחרת.

"בניגוד למורים המועסקים ישירות במערכת החינוך, השנה לא באמת מתחילה עבור מורי שלבים" אמרה מירב אבן צור מורה בתכנית וחברת ועד העובדים, "אין לנו שום מושג, מתי נתחיל ללמד אם בכלל ומה יהיה היקף ההעסקה. ההעסקה יכולה לרדת באופן שרירותי  עד למחצית מן השנה שעברה ויותר מכך – יש מורים שיתחילו את השנה רק בדצמבר. כל זה קורה דווקא בתקופה לחוצה כל כך של הוצאות כמו בחגים".

במהלך השנתיים האחרונות מנהלים מורי שלבים משא ומתן מול חברת "קדימה מדע", חלקו תחת הליך גישור." לדאבוננו קדימה מדע חזרה בה מהסכמות שכבר הושגו וחמור מכך- הודיעה כי לא תשפר את תנאי השכר של העובדים עד למכרז החדש" אמר מרטין וילר רכז ענף החינוך בכוח לעובדים, "מתי יפורסם המכרז החדש? לא ידוע. העובדים לא יכלו לעמוד מנגד מול הזלזול המתמשך בהם".

אתמול קיים בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דיון בבקשת קדימה מדע לצו מניעה כנגד השביתה. השופט תומר סילוורה דחה בקשה זו באומרו:" השביתה המתוכננת לשבוע הבא היא שביתה כלכלית טהורה, והמחלוקות הכלכליות בין הצדדים  אמיתיות.  הצעדים הארגוניים הננקטים בשלב זה על ידי כוח לעובדים ננקטים כמוצא אחרון ומתוך מטרה להסדיר נושאים שונים ביחסי עבודה".

במהלך חופשת הקיץ ניסו בוועד המורים לפנות לשר החינוך נפתלי בנט ולמנכ"ל המשרד שמואל אבוהב בבקשה כי יתערבו במשבר, אך לדבריהם לא זכו לתגובה. "במהלך הקיץ נעשה כל ניסיון שלנו להימנע מן השביתה, אך אנו נאלצים לנקוט בצעד חריף זה לאור הזלזול וההתעלמות ממשרד החינוך" מסרו בוועד עובדי שלבים, "שוב הוכח שברדיפה של שר החינוך אחרי הישגים הילדים החולים ומוריהם הם בבחינת מטרד." הוועד וארגון כוח לעובדים שבו וקראו למשרד החינוך להתערב במשבר.

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מפעיל תכניות שונות למען תלמידים שנמצאים מחוץ למוסדות החינוך, במטרה להחזירם למערכת החינוך. המשרד מכיר בכך שמורי התכנית למען תלמידים חולים בביתם זכאים לביטחון תעסוקתי ולרצף תעסוקתי, והמכרז החדש אכן מגן על זכויותיהם ועל תנאי העסקתם של המורים, וכמו כן, בהתאם לנוסח המכרז, המורים בתכנית יועסקו לאורך כל השנה. המשרד עומד על כך שיהיה רצף תעסוקתי עבור המורים". כאמור, המועד בו יפורסם המכרז הבא להפעלת התכנית עדיין לא ידוע.

תגובת חברת קדימה מדע טרם התקבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!