דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני ברק

חוזרים ללימודים / בני ברק: מדוע עשרות ילדים עם מוגבלויות לא פתחו את שנת הלימודים?

יש מבנה חדש ויש החלטת בית משפט על כך שהוא אמור לשמש כבית ספר לילדים עם מוגבלויות אך בעיריית בני-ברק הוציאו את הציוד לרחוב | היום הילדים והוריהם הפגינו: "מי שחשובה לו טובת הילד, לא יכול לעשות דבר כזה"

הורים לילדים בעלי מוגבלויות נגד ראש עיריית בני ברק: "מפקיר את ילדינו" (צילום: מיכאל ג')
הורים לילדים בעלי מוגבלויות נגד ראש עיריית בני ברק: "מפקיר את ילדינו" (צילום: מיכאל ג')
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות ילדים עם מוגבלויות והורים הפגינו הבוקר (ראשון) בבני-ברק מחוץ לבית ספרם נגד החלטת העירייה שלא לשכן אותם במבנה חדש שהוקצה להם. החלטת העירייה באה בניגוד לצו בית המשפט שפסק בנושא. "זה מצב קטסטרופלי עבור ילדים שזקוקים למסגרת יציבה", ציין גורם בעמותת "אוהל שרה", המפעילה את בית הספר.

לטענת העמותה המפעילה את בית הספר, כ-87 ילדים עם מוגבלויות לא התחילו הבוקר את שנת לימודיהם לאחר שהמבנה בו אמורים היו להמשיך את לימודיהם יועד על-ידי העירייה לישיבות הזרם הליטאי ולחסידות גור. הבוקר הגיעו הילדים, מלווים בהוריהם, להפגין בכניסה לבית הספר נגד החלטת העירייה.

הרקע להפגנה הוא שבמשך שנים הפעילה עמותת אוהל שרה שני בתי ספר לחינוך מיוחד לילדים ובני נוער עם מוגבלויות בבני ברק. בית הספר "בית חנוך", לגילאי 6-14 ובית הספר "בית שי", לגילאי 14-21, פעלו במבנה אחד בשכונת פרדס כץ בעיר. לפני שנה החליטה העירייה שבתי הספר של העמותה יועברו למבנה חדש בעיר, זאת על אף שהוא אינו יכול להכיל את כל 140 תלמידי בתי הספר.

לאחר דיונים שנמשכו חודשים בין הנהלת בתי הספר לעירייה, פנו לפני שבועיים הורי התלמידים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שפסק ביום רביעי האחרון כי בית הספר לבוגרים "בית שי" יישאר במבנה הישן עד שיבנה מבנה חדש עבורו, ואילו בית הספר "בית חנוך" יעבור החל מתחילת שנת הלימודים הנוכחית למבנה החדש שכבר הוקם. כבר באותו היום החלה הנהלת בית הספר בהעברת כל הציוד (מחשבים, ציוד טיפולי וכו') לבית הספר החדש, אולם למחרת נדהמה לגלות כי עיריית בני ברק החליטה שלא לקיים את פסק הדין שניתן.

"הפתרון שבית המשפט נתן היה מעולה לילדים. אלא שהעירייה חשבה אחרת מבית המשפט והחליטה לנקום בנו", ציין עו"ד עופר ברזילי, אב לילד עם צרכים מיוחדים הלומד בבית הספר. "עובדי העירייה הגיעו ביום חמישי האחרון לבניין החדש, הוציאו את כל הציוד יקר הערך שכבר העברנו לשם והשליכו אותו לרחוב. למעשה, העירייה עקפה את בית המשפט וקבעה עובדות בשטח. מי שחשובה לו טובת הילד, לא יכול לעשות דבר כזה. ראש העיר פשוט פגע בהם. זה בלתי נתפש", סיכם עופר בכאב.

לא ניתן היה להשיג את תגובת העיריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!