דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פותחים שנה / הסתיימה השביתה במעונות, ההישגים: שי מוגדל לחגים והקמת ועדה ממשלתית

לפי ההסכם יקבלו המטפלות מענק של 1,500 שקלים לקראת ראש השנה ושוב גם בפסח | תוקם ועדה שתבחן את נושא התקינה במעונות | ליאורה מינקה יו"ר תנועת אמונה: "הובלנו סוף סוף לטיפול מקצועי ורציני בתחום מעונות היום"

כיתה במעון יום (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
כיתה במעון יום (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שביתה בת יום אחד, וחילופי האשמות בין הצדדים, הגיעו לפנות בוקר במשרד האוצר, משרד העבודה והרווחה והארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים, להסכמות בדבר פתיחתה התקנית של שנת הלימודים במעונות היום המפוקחים לטובת ציבור ההורים, הילדים והמטפלות.

לפי הודעת האוצר, הוסכם כי מטפלות וצוות המעון יקבלו תוספת למענקי החג בסך של 1,500 ש"ח בחגי תשרי, ו-1,500 ש"ח נוספים בחג הפסח. בנוסף, לשם בחינת ושיפור מערך מעונות היום, תוקם ועדה ממשלתית בראשות הממונה על זרוע העבודה, שתבחן, בין היתר, את נושא התקינה במעונות היום. במקביל הארגונים יגדילו את היקף המטפלות המוכשרות והמוסמכות. בנוסף, הארגונים יקבלו תקצוב ייעודי לטובת סיוע לצוותי המעונות שיאפשר למטפלות להתמקד בעבודה החינוכית טיפולית במעונות. הכסף עבור המענקים יגיע מתקציב ייחודי אותו יקצה האוצר.

בראש הוועדה שתקום, יעמוד הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, וישתתפו בה נציגי אגף התקציבים ומשרד ראה"מ. הוועדה תגיש את המלצותיה לממשלה תוך קביעת יעדים לביצוע לא יאוחר מיום ה-30 באפריל 2019, ותבחן את נושא התקינה במעונות.

כחלק מההסכם, הבטיחו הארגונים שיפעלו להרחבת היקף המטפלות שיעברו הכשרה מקצועית, תוך ניצול מיטבי של תקציבי ההכשרה המקצועית שעומדים לטובת הנושא.

״הלילה הושג אופק חדש לגיל הרך", אמרה יו"ר נעמת גליה וולך. "נקבע כי תוקם במהירות ועדה ממשלתית עם תאריך יעד ברור, מקורות מימון ומסקנות כבר בחודש אפריל. בכדי להקל על המצוקה עד אז, קיבלנו תקציבים נוספים מהאוצר לטובת מענקים למטפלות, הכשרות, סיוע בעבודות פיזיות, פתיחת סל התעריפים. אני מודה לכל הארגונים שלקחו חלק במאבק המשותף, לשר העבודה והרווחה כץ, לשר האוצר כחלון ולסגנו כהן וליור ההסתדרות ניסנקורן על התערבותם. זה הוא הסכם שמביא עמו תקציב מידי אך במקביל מציג מתווה ברור לפתרון המשבר במעונות ותקווה חדשה למטפלות, להורים ולפעוטות. תודה מיוחדת לציבור המטפלות המדהים שלנו ולהורים, שעל אף הימים הקשים, תמכו בנו בהמוניהם ואיפשרו ההישגים״

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר ויצו העולמית, אמרה כי "המאבק לקידום מעונות היום המפוקחים בישראל הוא מהחשובים והמוצדקים ביותר. ההישגים שהושגו הלילה יקדמו את מצבן של המטפלות בטווח המידי, אך עיקר חשיבותם בהתחייבות המדינה, לראשונה מזה עשרות שנים – לשיפור משמעותי במצב ענף מעונות היום ותקינת המטפלות , בתהליך ציבורי מחייב! אנו מודים להורים הרבים שתמכו ומאחלים לכולנו פתיחת שנה מוצלחת ומיטיבה".

ליאורה מינקה יו"ר תנועת אמונה מסרה: "היום הובלנו סוף סוף לטיפול מקצועי ורציני בתחום מעונות היום וזאת באמצעות וועדה מקצועית וממשלתית מוגדרת בזמן ומחוייבת למקורות תקציביים. אני שמחה שהבאנו לסיום השביתה ולהישגים ממשיים בטווח המיידי למען המטפלות וכמובן למען ילדי ישראל".

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), אמר הבוקר "80 אלף פעוטות ישובו היום למעונות, והוריהם יוכלו לצאת לעבוד. אירגוני הנשים ניהלו מו״מ ענייני וממוקד ועשו את הצעד הראשון לעידוד משמעותי של המטפלות בעבודתן. הדיון חייב להתקיים ולהתקדם כדי להסדיר את תנאי שכר עבודה ותנאים הוגנים לאלו שמשקיעות אנרגיות ואהבה בטיפול בפעוטות. זו אינה סוגיה כלכלית בלבד, זו גם סוגיה ערכית וחברתית מהמעלה הראשונה. טוב תעשה הממשלה כשתתייחס למשימה זו ברצינות ותימנע את השביתה הבאה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!