דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

פרסום ראשון / מבוכה לנתניהו בטקס הרמת הכוסית של משרד החוץ

יו"ר ועד עובדי החטיבה החוץ-מנהלית במשרד החוץ, אלי יפרח, מחה על הכוונה לקצץ בפעילות המשרד וטען כי הסכמי העבודה לא מכובדים, וקרא לראש הממשלה שנכח באירוע: "תגן על העובדים מהאוצר ששם את משרד החוץ על הכוונת"

"לא גזרים גמדים קפואים". בתמונה: משמאל אלי יפרח יו"ר ועד העובדים, ראש הממשלה נתניהו, ושגריר ישראל לדרום סודאן חנן גודר (צילום: אלעד מנדל).
"לא גזרים גמדים קפואים". בתמונה: משמאל אלי יפרח יו"ר ועד העובדים, ראש הממשלה נתניהו, ושגריר ישראל לדרום סודאן חנן גודר (צילום: אלעד מנדל).
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, המקיימים בשעה זו (שני) טקס הרמת כוסית לשנה החדשה במשרד החוץ, זכו למסר קשה מצד העובדים.

"אנחנו נילחם בהקפאה הזו כפי שאנחנו יודעים להילחם, עובדי שירות החוץ אינם 'גזר גמדי' וטועה מי שחושב שניתן להכניס אותנו לפריזר ולצפות שנשתוק בטמפרטורות של מינוס שלושים מעלות!" כך אמר יו"ר ועד עובדי החטיבה החוץ-מנהלית אלי יפרח לנוכחים בטקס.

יפרח בדבריו תקף את מדיניות ראש הממשלה לקיצוץ עמוק בפעילות המשרד וצמצום פעילות שירות החוץ הישראלי ועל כך שהסכמי השכר אינם מכובדים. "אנחנו חתמנו על הסכמים שלא כובדו בטרם יבש עליהם הדיו, הסכמים שהופרו בטרם יושמו הלכה למעשה. ואנחנו נדרשים להמשיך באותה הדרך כאילו כלום לא קרה?" אמר יפרח והוסיף, "אנחנו הגענו להסכם על מודל שכר חו"ל, שטרם נכנס לתוקף עד היום, למרות שעברה כמעט שנה מיום החתימה עליו. תפקידים בחו"ל מקוצצים על ימין ועל שמאל. אנשים מוקפאים בדרגים שנה ושנתיים ואפילו עשור שלם ויותר. בני הזוג שלנו שמצטרפים לשליחויות ברחבי העולם נפגעים כלכלית ומקצועית בקריירות שלהם וכל זאת כי מישהו במשרד האוצר הלך לישון?"

עוד בדבריו איים יפרח כי בכוונת העובדים לנקוט צעדים ארגוניים אם המצב לא ישתנה. "בלית ברירה, בימים אלה, אנחנו מתארגנים ובוחנים את המשך צעדינו המקצועיים והארגוניים, בשיתוף ובגיבוי הסתדרות העובדים ונודיע לכולם מה הצעדים בהם ננקוט".

"בלית ברירה כבוד ראש הממשלה ושר החוץ, אנחנו נדע לצלצל בפעמון ואנחנו נדע להיאבק על מה שצריך. ואנחנו פונים אליך כאן ועכשיו, כי אתה ראש הממשלה . אתה הוא שר החוץ שלנו ואתה יודע כי ללא האנשים האנשים הטובים והמוכשרים האלה, אין פעולות וללא תקציבים אין אירועים, לכן אנו מבקשים שתתערב ותציל את המשרד הזה ותגן על העובדים מפני כוונות האוצר שמזה שנים שם לו את משרד החוץ על הכוונת", סיים יפרח.

ראש הממשלה, אמר שיבדוק את הנושא מול מנכ"ל המשרד.

במשרד החוץ בחרו שלא להגיב לדברים.

מלבד כל אלו גם נשא ראש הממשלה דברים באירוע והתייחס בעיקר לסוגיות מדיניות אקטואליות. "אתמול עם שר החוץ של אלבניה הוצע לנו לקיים מפגש באלבניה של שש מדינות מערב ובלקן, אנחנו עושים את זה כמובן בבלטיות, עכשיו, עם שלוש הבלטיות וכדומה. זה דבר שנותן לנו הרבה תפוקה במאמץ יחסית מרוכז, ואני רוצה להודות לכם שוב גם על העזרה בנושא הזה. הבריתות הללו הן חובקות עולם תרתי משמע, אנחנו צריכים לקדם אותן תוך כדי שאנחנו גם נלחמים לא רק על קידום האינטרסים שלנו, שהם האינטרסים של אלה שמשתפים איתנו פעולה, אלא גם על הצדק, על האמת. יש לנו מאבק קשה במיוחד על הצדק ועל האמת מול האיחוד האירופי, בריסל".

ראש הממשלה התייחס גם לקשרי ישראל עם העולם הערבי באומרו כי "ההסכם עם איראן היה הסכם גרוע מכל הבחינות, זולת דבר אחד – הוא קירב אותנו לעולם הערבי בהיקפים שאנחנו לא הכרנו אף פעם, ואחד היעדים הגדולים שלנו זה להמשיך. אני חושב שהדבר הנוסף והחשוב זה כמובן העובדה שיש נורמליזציה הדרגתית עם מדינות מרכזיות בעולם הערבי. אנחנו בתהליך של פריחה מדינית, אנחנו גם במאבק על הצדק והאמת, ואני חושב שאנחנו בתהליך של נורמליזציה הדרגתית, שהיא בסופו של דבר מבשרת את הפתח האמיתי לשלום".

נתניהו הודה לעובדי משרד החוץ ואמר "אני רוצה להודות לכם על העבודה העצומה שמתבצעת ברחבי העולם וכאן. העולם מגיע לכאן ואנחנו מגיעים לעולם, והעבודה המשותפת שלנו הביאה לפריחה, מביאה בעצם לפריחה מדינית חסרת תקדים בתולדותיה של ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!