דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגוד הג'ודו

ג'ודו / אחרי מאבק: איחוד האמירויות יאפשר לישראלים להתחרות תחת דגל ישראל

ביום שישי האחרון הודיע איגוד הג'ודו העולמי על השעיית תחרות הגראנד סלאם באבו דאבי בשל סירובה לאפשר לספורטאי ישראל להתחרות תחת דגלם והמנונם | היום נמסר שאיחוד האמירויות נכנעה ללחץ

גילי כהן וטל פליקר זוכי המדליות בגרנד סלאם באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
גילי כהן וטל פליקר זוכי המדליות בגרנד סלאם באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר הודיע ביום שישי האחרון על השעיית הגראנד סלאם באבו דאבי והגראנד פרי בתוניס מסבב התחרויות העולמי, זאת עד שהמדינות המארחות יבטיחו כי כל הספורטאים שיתחרו יוכלו לעשות זאת תחת הדגל וההמנון שלהם. הלחץ של איחוד האמירויות, שהחל כבר באמצע יולי, עבד, ונבחרת ישראל תוכל להשתתף בתחרות באבו דאבי תחת דגל ישראל.

היום נמסר בהודעה הרשמית של איגוד הג׳ודו העולמי שהנוהל החדש אושר. ״איגוד הג׳ודו העולמי שמח להודיע כי בעקבות השעיית התחרויות בטוניס ובאבו דאבי, הודיע איגוד הג׳ודו של אבו דאבי במכתב רשמי לאיגוד הג׳ודו העולמי כי כל המדינות שישתתפו בתחרות יעשו זאת בתנאים שווים, ויוכלו להציג את הסמל הלאומי שלהן ואת המנונן, כולל ישראל".

מאז שנת 2015 ישראל משתתפת בגראנד סלאם באבו דאבי, התחרות היוקרתית יותר מבין השתיים, תחת הדגל והשם של איגוד הג'ודו העולמי IJF. ב-2015 היו אלה ירדן ג'רבי ושגיא מוקי שזכו במדליות הארד וב-2017 הנבחרת זכתה בחמש מדליות, ביניהן מדליית זהב של טל פליקר, ששר על הפודיום את "התקווה" למרות שההמנון לא נוגן ודגל המדינה לא הונף.

יו״ר איגוד הג׳ודו הישראלי משה פונטי בירך על הצעד ועל ההחלטה והודה ליו״ר איגוד העולמי מריוס ויזר: ״מריוס ויזר הוכיח כי הוא ידיד אמת של איגוד הג׳ודו הישראלי ולא חושש לנקוט צעדים מרחיקי לכת לטובת הספורט כולו. מגיעה גם תודה לאיחוד האמירויות שהראו שאפשר לעשות צעדים אמיצים והוכיחו כי הספורט יכול לקרב בין אנשים". בנוסף הודה פונטי לשרת הספורט מירי רגב שפעלה רבות בנושא: "שרת הספורט עשתה פעולות רבות מאחורי הקלעים כדי שנוכל לשאת את הדגל שלנו בגאווה, ואני שמח שהיא עזרה לנו כדי שנוכל להתחרות בתנאים שווים. פעלנו במשך תקופה ארוכה, מעל לשנתיים, כדי שנוכל להגיע להישג הזה, הסכמתי לספוג ביקורות כי ידעתי שלטווח ארוך, בעזרת ערוצים שקטים, נוכל לשאת את דגל ישראל בכל מקום. אני שמח, מאושר וגאה".

שרת הספורט מירי רגב ברכה על החלטה. "אני שמחה שהמאבק העיקש שהובלתי יחד עם יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר ויו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות תחת הדגל הישראלי והשמעת ההמנון הישראלי באבו דאבי, נשא פרי ולראשונה יתחרו ספורטאינו שווים מול שווים על אדמת מדינה ערבית. מדובר בהחלטה היסטורית בעלת משמעויות מרחיקות לכת ופורצת דרך. מתחילת הדרך הבהרתי כי יש להפריד בין ספורט לפוליטיקה ואין כל מקום להדיר ולהפלות את ספורטאינו". שרת התרבות והספורט שנאבקה ליישום החלטה זו הוסיפה: "החלטה זו של ממשלת אבו דאבי הינה ההחלטה המתבקשת והראויה, איחוד האמירויות עשה נכון כאשר ניתק את הספורט מהפוליטיקה והחלטת המדינה היא דוגמא שיש לאמץ אותה והיא ראויה לכל הערכה ואני רוצה להודות בראש ובראשונה לידידי היקר, נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר שראה עימי עין בעין והבין את הסכנה הטמונה בעירוב בין ספורט ופוליטיקה ואיים בביטול התחרות במידה ואבו דאבי לא תיעתר לדרישה הישראלית. אמשיך להילחם ולדאוג שכל ספורטאי ישראלי בכל זירה ובכל אולם יוכל להתגאות בדגל הכחול-לבן ושהמנון התקווה יישמע בכל תחרות בינלאומית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!