דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט ועבודה / המוסד לביטוח לאומי יבטח גם את שחקני הליגות הנמוכות

עד היום נאלצו הקבוצות בליגות אלה לבטח את שחקניהן בחברות ביטוח פרטי, עובדה שאיימה למנוע את פתיחת עונת המשחקים | בעקבות פניית ח"כ יואל רזבוזוב לשר העבודה והרווחה, הוסדר הנושא

מגרש הכדורגל בטמרה (צור רוזנצוויג)
מגרש הכדורגל בטמרה (צור רוזנצוויג)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בחודשים האחרונים פועל ח"כ וספורטאי העבר יואל רזבוזוב (יש עתיד) ליצירתם של שינויים מרחיקי לכת בתחום ביטוחי הספורט בישראל. תוך חודשיים וחצי בלבד הוא הצליח לייצר שני שינויים משמעותיים בתחום. בסוף חודש יוני הוא הוביל לחיקוקו של חוק המבטל את כפל הביטוחים שהיו קיימים בספורט הישראלי והיום (שלישי) הוא הצליח לבטל את ביטוח השחקנים החובבנים שמשחקים בליגות הספורט הנמוכות בישראל.

בישיבה שהתקיימה הבוקר בהתאחדות לכדורגל, בה נכחו ראשי קבוצות ליגת א' וביניהם אריאל שיימן (מכבי הרצליה), טל משיח (מכבי קביליו יפו) ואחרים, ובראשות מנכ"ל רותם קמר ההתאחדות הודיע ח"כ רזבוזוב על ההישג והבשורה שהביא לספורט – הביטוח הלאומי יכיר בשכר הספורטאים גם אם הוא איננו בהיקף של משרה מלאה.

המשבר החל ביום חמישי כאשר הנהלת ההתאחדות החליטה שמשחקי גביע המדינה בהשתתפות קבוצות ליגה א', שתוכננו להיערך השבוע, יידחו למועד לא ידוע. הסיבה לדחייה היא ההתייקרות החריגה, והבלתי סבירה לטענת ההתאחדות, של תעריפי הביטוח לספורטאים לפי חוק הספורט. מדובר בעלייה של מאות אחוזים במחירי הביטוח, שאיימה על פתיחת עונת המשחקים הקרובה של ליגה א' ועל הליגות בכדוריד. זאת משום שהעלייה פגעה בעיקר בשחקנים שמרוויחים מהספורט פחות משכר מינימום ובקבוצותיהם שאינם יכלו לעמוד בתשלומי הביטוח החדשים.

השינוי במחירים התקיים בחודשי הקיץ, לאחר שאושר בחודש יוני החוק הפוטר מחובת ביטוח כפול. החוק פוטר מביטוח מעל 50 אלף ספורטאים שלא מקבלים שכר על הפעילות הספורטיבית ומאפשר לספורטאי המקבל שכר להציג ביטוח אחר הדומה לביטוח חוק הספורט, ובכך להיות פטור מתשלום על ביטוח נוסף. כאשר מדובר בעיקר על ספורטאים חובבנים או עוסקים בספורט עממי. החיסכון לאזרחי המדינה מגיע עד חצי מיליארד שקל לשנה.

בעקבות החוק החדש החליטו מספר חברות ביטוח להעלות את מחירי הפרמיות של הביטוח לספורטאים במאות אחוזים. זאת למרות שלא נעשה כל שינוי ברכיבי הפוליסה ולמרות שלא היה שינוי במספר התביעות לביטוחים.

לפי יוזם הרפורמה בביטוחי הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב מדובר בניסיון גס של חברות ביטוח מסוימות לכסות על ירידה בהכנסות שהחוק גרם לחברות הביטוח. "אנו עדים לרדיפת בצע מצד חברות ביטוח מסוימות. במקום לפעול בהתאם לרצון הציבור ובהתאם לקביעת המחוקק ולהפחית את עלויות הביטוח, הם משיתים את ההפסד של הכסף שלקחנו להם והחזרנו אותו לציבור, על מאות ספורטאים שנותרו עדיין חייבים בביטוח. אני לא מתכוון לתת לזה לקרות וגם אותם אני אפטור מחובת הביטוח המיותרת. כבר חסכנו עשרות מיליוני שקלים בכל שנה למאות אלפי ספורטאים, ואין לי כוונה לעצור בזה. אני אמשיך להילחם ביוקר המחיה ולמען הספורט בישראל".

בפגישה הציג ח"כ רזבוזוב את המודל שאליו הגיע עם הביטוח הלאומי. "כשפנו אלי בהתחלה ממרכז מכבי בשם קבוצות ושחקנים ממספר ענפי ספורט על עליית המחירים המופרזת, ישר התגייסתי לעזרתם למלחמה ביוקר המחיה ולמען הספורט והספורטאים בישראל. לאחר עבודה מאומצת, ובעזרתו של השר כץ, מצאנו שבחוק מצוין שספורטאי שמרוויח לפחות שכר מינימום פטור מביטוח נוסף – הוא מסתפק בכיסויי הביטוח הלאומי. אלא שהחוק אינו מציין באיזה היקף משרה מדובר. לכן, למעשה מאשר השר האחראי על הביטוח הלאומי ששכר מינימום לפחות, תאושר לשחקנים גם אם היקף השעות שהם מועסקים בו פחות ממשרה מלאה. מדובר בפתרון של ממש שמפחית לכם את עלויות הביטוח המוגזמות ומשאירות אתכם וכמובן את השחקנים מוגנים ומכוסים מפני פציעות".

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר על ההסכם  "גם כשר העבודה והרווחה וגם כאוהד כדורגל ואזרח המדינה שרוצה לעודד את הספורט הישראלי, אני רואה חשיבות גדולה בהפחתת העול הכלכלי מקבוצות בינוניות ונמוכות בליגה, בעקבות הסדרת הביטוח עבורם באמצעות הביטוח הלאומי. את הכסף שיתפנה מהצורך לממן ביטוחים פרטיים, ניתן יהיה להשקיע  בשיפור תנאי השחקנים וכישוריהם ככדורגלנים. עכשיו הקבוצות יכולות להתמקד במגרש הכדורגל ולהינות מחדוות התחרות, אהדת הקהל וההגשמה העצמית".

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר: "אני שמח מאוד על הפתרון שנמצא, ומודה מאוד לח"כ יואל רזבוזוב על ההירתמות לנושא ולעזרתנו. אנחנו נבהיר לקבוצות עצמן כיצד יש לפעול בהתאם להבהרה של הביטוח. כהתאחדות אנחנו מרגישים שיש לנו אוזן קשבת בכנסת".

יו"ר מכבי הרצליה, אריאל שיימן: "אני מודה לח"כ רזבוזוב שהצליח לפתור את הבעיה הזו ולחסוך לאגודות רבות את דמי הקיום שלהם".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!