דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חגי רזניק

האמת בפנים / מנכ"ל משרד השיכון הדיח את נציגי האוצר מצוות התכנית לדיור ציבורי

חגי רזניק כתב לממונה על התקציבים ולחשב הכללי: "התייחסותם המזלזלת של נציגי האוצר בדיונים מציירת תמונה עגומה ביותר של מדיניות אטומה במסדרונות משרד האוצר, העיוורת למצוקת החלש"

חגי רזניק ויואב גלנט בתקופתם המשותפת כמנכ"ל ושר במשרד הבינוי והשיכון (ללא קרדיט)
חגי רזניק ויואב גלנט בתקופתם המשותפת כמנכ"ל ושר במשרד הבינוי והשיכון (ללא קרדיט)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, הדיח את נציגי האוצר מצוות תכנית החירום לדיור הציבורי, זאת לדבריו בשל זלזול וניסיון לסכל את יישומה של התכנית "לגור בכבוד". במכתב ששלח אתמול (ב') לממונה על אגף התקציבים והחשכ"ל, כתב רזניק: "התייחסותם המזלזלת של נציגי האוצר בדיונים מציירת תמונה עגומה ביותר של מדיניות אטומה במסדרונות משרד האוצר, העיוורת למצוקת החלש".

עוד כתב רזניק במכתבו כי "במהלך הדיונים שכבר התקיימו, לא היה ניתן להתעלם מהתייחסותם המזלזלת של נציגי משרד האוצר לבעיית הדיור הציבורי ולצורך הדחוף בהגעה לפתרונות מוסכמים עבורה. לאורך הדיונים נראה כי נציגי האוצר מחפשים כל דרך לפסול את שלל ההצעות והפתרונות המוצעים על ידי חברי הצוות, לעיתים אף בהינף יד". הוא הוסיף כי שמע אמירות לפיהן הפגנות דיירי הדיור הציבורי מול ביתו של הממונה על אגף התקציבים והבולטות הציבורית לתכנית מהווים סיבות שיניאו את האוצר מלהתכנס להסכמות.

רזניק דרש במכתבו נוכחות בכירה של נציגי האוצר, כאמור בהחלטת הממשלה, בניסיון להגיע להסכמות אמיתיות לתחום הדיור הציבורי, וציין כי באם לא תכובדנה דרישותיו, ישקול לפזר את הצוות ולהביא את הממצאים לשר הבינוי והשיכון כדי להגישם כהצעת מחליטים נפרדת – או לחילופין שהצוות ימשיך להפגש ללא נוכחות נציג ממשרד האוצר.

רזניק, צריך לומר, מרגיש אולי חופש מסוים לתקוף כך את אנשי משרדו של שר האוצר משה כחלון למרות שמדובר בראש מפלגתו של פטרונו שר השיכון יואב גלנט, על רקע המתיחות ששוררת זמן רב בין גלנט לכחלון. על פי רוב ההערכות, גלנט צפוי להשתלב בעתיד ב"ליכוד", ומזה תקופה ארוכה שהוא מקיים מגעים קרובים עם בכירי המפלגה ופעיליה.

ריקי כהן בנלולו מהפורום לדיור ציבורי אמרה ל'דבר ראשון': "אנחנו נלחם כדי להשיג את התכנית הזאת או תכנית יותר טובה. אי אפשר שלא תיהיה תכנית לדיור ציבורי. מי נותן למי הוראות הממשלה לאוצר או הפוך? כחלון אומר בכל במה שהוא גדל בדיור ציבורי, איך זה קרה? כי בנו והיו דירות לדיור ציבורי. היום לילדים אין את זה. ילדים היום חיים באי וודאות איפה הם ישנו בלילה. זה לא שאין כסף, פשוט לא רוצים".

אחרי שנים של הזנחה

תכנית "לגור בכבוד" ביוזמת השר גלנט, הינה תכנית אסטרטגית ארוכת טווח להצלת הדיור הציבורי בישראל, לאחר שנים של הזנחה. לפי התכנית, אשר עיקריה אושרו בהחלטת ממשלה ביולי האחרון, יתווספו כ- 7,200 דירות לדיור הציבורי בכל שנה בעשר השנים הקרובות. עוד מטפלת התכנית בהכנסת קבוצות מוחלשות נוספות למעגל הזכאות, סיוע ריאלי למשפחות חד הוריות , טיפול בתחזוקה ועוד. צוות ההיגוי האמור הוסמך בהחלטת ממשלה בחודש יולי האחרון לפעול להגשת מסקנות אופרטיביות ליישום ההחלטה תוך 60 יום.

במסגרת החלטת הממשלה בעניין תכנית חירום לאומית לדיור הציבורי, הוקם צוות בין משרדי שתפקידו להמליץ לממשלה על תכנית פעולה ממשלתית להגדלת מלאי הדיור הציבורי תוך 60 ימים. על פי ההחלטה, הצוות אמור לכלול את הממונה על התקציבים באוצר או סגנו. בעקבות לוחות הזמנים הצפופים של הצוות, וכדי שעבודת הצוות לא תעוכב, אישר רזניק את בקשתם של סגן הממונה על התקציבים, מר אריאל יוצר, וסגן החשכ"ל מר ויקטור וויס להסמיך את מר יובל טלר ומר ארבל אלטשולר, להיות נציגי האוצר בדיונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!