דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטלוויזיה החינוכית

לא חינוכי / עובדי החינוכית מחכים לתשובה מהתאגיד ועלולים לאבד פיצויי פרישה

בסוף השבוע יאבדו העובדים את הזכות לפרוש בתנאים מיטיבים | כעת דורשים בהסתדרות: "קלטו 40 עובדים כפי שנקבע בחוק עד ליום חמישי"

עובדי החינוכית ביום סגירת החינוכית 14 באוגוסט (צילום: דני בללי)
עובדי החינוכית ביום סגירת החינוכית 14 באוגוסט (צילום: דני בללי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

התעכבות תאגיד השידור הציבורי כאן במתן תשובות לעובדי החינוכית לשעבר שביקשו להשתלב בו מכניסה את העובדים למלכוד: בסוף השבוע יגיע המועד האחרון בו יוכלו לפרוש מרצון בתנאים מיטיבים, והשארתם תלויים באוויר יכולה למנוע מהם להשיגם. במידה ויפרשו מוקדם כדי לקבל את התנאים, יאבדו את זכותם לשילוב בתפקידים חלופיים בשירות המדינה, ובמידה וידחו על ידי התאגיד – יישארו קרחים מכאן ומכאן. כעת פנתה ההסתדרות לתאגיד השידור הציבורי בדרישה לקלוט את 40 העובדים, כפי שקבע החוק, עד ליום חמישי בבוקר, כך שיוכלו לקבל החלטות על עתידם.

המועד האחרון לחתימה על פרישה מרצון בטלוויזיה החינוכית הוא בסוף השבוע הקרוב, אך בתאגיד השידור הציבורי כאן טרם החזירו תשובה לעובדים המתמודדים במכרזים שפרסם על פי החוק המחייב אותו לקלוט 40 מעובדי התחנה. המו"מ על שילוב העובדים בתפקידים חלופיים בשירות המדינה יחל רק לאחר מיצוי תהליך הפרישה מרצון.

הפגנה נגד סגירת החינוכית בירושלים. 25 במרץ (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנה נגד סגירת החינוכית בירושלים. 25 במרץ (צילום: ניצן צבי כהן)

בהסתדרות הדגישו "ההסתדרות תעמוד על כך ותפעל על מנת ש-40 עובדים מהטלוויזיה החינוכית ייקלטו בתאגיד, כפי שקובע החוק". במכתב ששלח דורון קרני, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המדינה לאגף השכר ורכזת התקשורת באגף התקציבים באוצר, תבע דחיה נוספת של המועד האחרון לפרישה מרצון עד שיודיע התאגיד על קליטתם של 40 העובדים, במשרות מלאות, ועד  שישלימו הגורמים הממשלתיים את עריכת הסימולציות עם עובדי החינוכית הנוגעים לחישוב הפנסיות והמענקים המגיעים להם, על מנת להקל עליהם לקבל את ההחלטה הרת הגורל באשר לעתידם. למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי פנה ודרש שרשימת 40 עובדי החינוכית שייקלטו בתאגיד תועבר לידיו עד ליום חמישי בשעות הבוקר, כולל היקף משרתם.

בתאגיד כאן מסרו לדבר ראשון כי עד כה פרסמו 28 תפקידים ל-40 עובדים. בעבר חשפנו כאן כי ערב הפסקת שידורי הטלוויזיה החינוכית, היו חלק מתפקידים אלו לא רלוונטיים כלל להיצע כוח האדם מבין עובדי החינוכית, וחלקם היו בחלקיות משרה בלבד. "מכרזים רבים עלו לאוויר, ואף הוארכו בהמשך לבקשת עובדי החינוכית. בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של הליך הגיוס וועדות איתור במטרה לגייס עובדים, ע"פ חוק" ציינו. חוק השידור הציבורי קובע כי על התאגיד היה להציע את המשרות ולאפשר לעובדים 21 יום לשקול אותן, אולם מרבית המכרזים הייעודיים לעובדי החינוכית פורסמו רק בשבוע האחרון לשידוריה.

"ניגשתי לשתי משרות בתאגיד, ועוד לא קיבלתי תשובה. העסקה מהתאגיד מחייבת לפרוש משירות המדינה, אבל אם התאגיד ידחה אותי אני לא מעוניינת לפרוש. לדחות את ההודעות ללאחר המועד האחרון לפרישה מרצון זה בעייתי" אמרה לדבר ראשון לילך גבאי שזר, יו"ר ועד הטכנאים בטלוויזיה החינוכית. "התאגיד קיבל 12 מיליון שקל לקליטת 40 עובדים מהחינוכית. מה אמור לקראות אם אף עובד לא יתקבל, או אם רק חלק מהעובדים יתקבלו"?.

"התקציב האמור נקבע בחקיקה ואינו תלוי בהחלטת משרד האוצר" השיבו לשאלתה במשרד האוצר והבהירו כי המשרד אינו מבצע העברות לתאגיד, המתוקצב בהתאם לחוק השידור הציבורי. במשרד בחרו שלא להגיב לטענה כי העובדים נדרשים להחליט על פרישה מרצון בלא שקיבלו תשובה חד משמעית מהתאגיד, והפנו אותנו בנושא זה לתאגיד עצמו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!