דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דיור ציבורי

הדיור והציבור / פעילות הדיור הציבורי קטעו את נאום כחלון: "העם דורש דיור ציבורי"

שר האוצר הגיע לנאום בוועידת כלכליסט, ונתקל בפעילות שהזכירו לו שחסרות 240,000 דירות כדי לענות על צרכי הציבור | כחלון: "אתם רוצים שאדבר איתכם? עזבו את המקום"

פעילות הדיור הציבורי, קוטעות את הנאומו של שר האוצר בכנס כלכליסט, 5 בספטמבר 2018 (ללא קרדיט)
פעילות הדיור הציבורי, קוטעות את הנאומו של שר האוצר בכנס כלכליסט, 5 בספטמבר 2018 (ללא קרדיט)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

פעילות הדיור הציבורי שהשתפו בוועידת כלכליסט, קטעו את נאומו של שר האוצר משה כחלון. כחלון השיב: "אתם חושבים שאתם מפחידים אותי?"

פעילות הדיור הציבורי, קוטעות את הנאומו של שר האוצר בכנס כלכליסט 5 בספטמבר 2018
פעילות הדיור הציבורי, קוטעות את הנאומו של שר האוצר בכנס כלכליסט 5 בספטמבר 2018

מחאת הדיור הציבורי הגיעה ל'ועידה הכלכלית הלאומית' שבגני התערוכה בת"א בהפקת העיתון כלכליסט, בה משתתפים בעיקר אנשי הצמרת הפוליטית והכלכלית בישראל. כאשר עלה לבמה שר האוצר משה כחלון ('כולנו') החלו לצעוק מפגינות הדיור הציבורי: "העם דורש דיור ציבורי" ה"הון שלטון עולם תחתון", ומנעו  ממנו להתחיל בנאומו עד שסולקו ע"י אנשי האבטחה. לפי כתב גל"צ אליאב בטיטו, השיב להן השר כחלון: "אתם באים וצועקים, נראה לכם זה מפחיד אותי? אתם רוצים שאדבר איתכם? – עזבו את המקום!". זו איננה הפעם הראשונה בה פעילות מחאת הדיור הציבורי מגיעות לועידות הצמרת העסקית והפוליטית כדי להשמיע את קולן.


כשאחת הסדרניות ניסתה לפנות את המפגינות אמרה לה אחת המפגינות: "לך יש בית, לך יש פנסיה, יש לך ביטחון, יש לך מה לאכול במקרר. לי אין. את יודעת את זה? והילדים שלי עלולים להדרדר לפשיעה והבת שלי לזנות, פלוס היא חולת סרטן. אל תרגיעי אותי".

מו"ל כלכליסט, יואל אסתרזון, קרא למפגינות לחדול והאשים אותן באי-הגינות: "אתם לא הגונים, לכו הביתה! מעלתם באמון ועכשיו תשבו בשקט ותאפשרו לשר האוצר לדבר, לכו!"

תיקון קטן כשדרוש תיקון גדול מאוד

גם לדעת המפגינות, שר השיכון הנוכחי – יואב גלנט, ממפלגתו של כחלון, עושה מעל ומעבר לשרים קודמים במשרד לקידום תחום הדיור הציבורי, אך נדרשת פעולה רחבה בכמה סדרי גודל מהנעשה כיום. כך למשל, בכדי לשמור על שיעור הדירות בדיור ציבורי שהיה בישראל בשנות ה-70, חסרות כ-240,000 דירות למערך. צמצום הקריטריונים של משרד השיכון הקטין את תור הממתינים ל-3,000 איש. עם זאת, במשרד האוצר, אותו מוביל כחלון, אין היענות לדרישות להגדלה דרמטית של מאגר הדיור הציבורי בישראל. סגן ראש אגף תקציבים, אריאל יוצר, האשים לאחרונה דווקא את מנכ"ל משרד השיכון חגי רזניק בהחזקת 2,000 דירות של מערך הדיור הציבורי שלא למטרות דיור ציבורי.


ברקע הדברים, גורמים במערכת הפוליטית מדברים על כך שהשר גלנט ירוץ בבחירות הבאות ברשימת הליכוד, על רקע מתיחות ביחסים עם ראש המפלגה כחלון. עם זאת, בראיון בגלי צה"ל אמר לאחרונה גלנט כי "אני ושר האוצר עובדים בשיתוף פעולה מלא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!