דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

לקראת חתימה / הנהלת פסגות ונציגות העובדים הגיעו להבנות על הסכם קיבוצי ראשון

בין היתר סוכם כי שכר המינימום בבית ההשקעות יעלה ל-5,800 שקלים | ניצן תנעמי מכוח לעובדים: ."גאים לעמוד לצד עובדי פסגות בהסכם הקיבוצי"

שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת בית ההשקעות פסגות ונציגות העובדים הגיעו ביום שלישי האחרון להסכמות עקרוניות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון בקבוצת פסגות. בהודעה משותפת להנהלת החברה, ועד העובדים וארגון כוח לעובדים נכתב כי הסכם העקרונות "משלב בין הרצון להעניק תוספות שכר והטבות משמעותיות לעובדים, לצורך לגלות אחריות מלאה כלפי החברה ולניהול כספי לקוחותיה". בימים אלו נערכים הצדדים לניסוח ההסכם הסופי.

על פי ההסכמות שגובשו, שכר המינימום בחברות בקבוצת פסגות יעלה ל- 5,800 שקלים, לפני מתן תמריצים. בנוסף, שכר העובדים יעודכן בארבע פעימות לאורך תקופת ההסכם, שתוקפו עד תום 2022.  במסגרת הפעימה הראשונה תשולם תוספת שכר שנתית בשיעור ממוצע של 3%. חלק מעדכוני השכר ישולמו כתוספת אחידה והיתר כתוספת דיפרנציאלית – חלקם בהתאם לתוצאות החברה. בנוסף, נקבעו עקרונות קבלת עובדים לחברה, איוש משרות, תהליכי ניוד עובדים ויצירת מנגנון ביטחון תעסוקתי.

מנכ"ל בית ההשקעות פסגות ברק סורני ויו"ר ועד העובדים שלומי לוגסי. (צילום: ועד עובדי פסגות)
מנכ"ל בית ההשקעות פסגות ברק סורני ויו"ר ועד העובדים שלומי לוגסי. (צילום: ועד עובדי פסגות)

לאחר החתימה על ההסכם הקיבוצי יחולק מענק חתימה לעובדים, תינתן תוספת תשלום בגין דמי הבראה, תשלום על שעות נוספות בשיעור של 150% לעבודה בימי שישי לעובדים זכאים, תוענק השתתפות במימון ביגוד לעובדי שטח, סבסוד לארוחת צהריים במשרדי החברה, כמו גם סבסוד לקייטנות לילדי העובדים, קרן השתלמות החל מתום שנת העבודה הראשונה, שני ימי הצהרה בשנה, דמי מחלה בשיעור של 100% לעובדים הזכאים החל מהיום הראשון, ערכת ביה"ס לילדי כיתה א', ערכת גיוס לצבא, שי לעובדים בוותק של 10 שנים ולעובדים בוותק של 20 שנים.

כמו כן, תינתן שעת הורות למשך שנה מיום לידה לנשים ולגברים כאחד, יוגדל השי לחגים ואירועים מיוחדים, יינתנו בדיקות סקר מנהלים אחת לשנתיים (מעל גיל 45),פסגות תשתתף בשכר לימודי אקדמאי וקורסים מקצועיים לעובדים, תעניק הטבות בדמי ניהול לעובדים וכן יערכו אירועי רווחה שנתיים כולל לינה ועוד.

"אני מברך על ההגעה להבנות מול נציגות העובדים" אמר ברק סורני, מנכ"ל פסגות בית השקעות, "מטרתנו המשותפת, עובדים ומנהלים כאחד, היא להמשיך ולשמור על פסגות כבית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל ולהמשיך ולהגיע בכל בוקר למקום עבודה שהוא גם בית עבור כולנו. עובדי פסגות היו ויהיו חלק מכריע מחוסנו של בית ההשקעות".

שלומי לוגסי יו"ר נציגות העובדים אמר כי "לאחר תהליך ממושך אני שמח מאוד שהגענו להסכמות. ההון האנושי בחברה מהווה בסיס חשוב לשגשוגה ואני מאמין שבשיתוף פעולה אנו עתידים להמשיך ולהביא הישגים, אשר יצעידו יחד את החברה קדימה ויצדיקו את היותנו בית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל. אני מבקש להודות לחבריי לנציגות העובדים ולארגון כוח לעובדים אשר עמלו להגיע לסיכום ההבנות, וכן למנכ"ל החברה, מר ברק סורני, על מעורבותו האישית והחשובה להשגת ההסכם".

ניצן תנעמי, מזכ"לית משותפת כוח לעובדים, הוסיפה כי "גאים לעמוד לצד עובדי פסגות בהסכם הקיבוצי בבית ההשקעות הגדול בישראל. לצד הישגי ההסכם , זוהי נקודת מוצא לעבודת הוועד, שימשיך לייצר איגוד מקצועי משמעותי וקשוב אשר יטיב עם העובדים והחברה כאחד".

תהליך המשא ומתן לווה על ידי עו"ד אלי כהן, שותף במשרדו של עו"ד בני כהן ושות', שייצג את ועד העובדים, עו"ד דורית פרצ'יק שייצגה את הנהלת חברות הקבוצה יחד עם עו"ד דפנה שמואלביץ ועו"ד רן גפטר חרמש ממשרד עו"ד רובין שמואלביץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!