דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת דן

הקרב על הנהגים / שכר הנהגים לשיא חדש: עד 52 שקל לשעה לנהג ותיק ב"דן", 44 שקל שכר התחלתי

כך נקבע בהסכם חדש עליו חתמה ההסתדרות מול הנהלת החברה | השכר יוצמד למגזר הציבורי ותנאי הפרישה של העובדים החדשים יושוו לאלו של הוותיקים | התוספות יחושבו רטרואקטיבית מינואר השנה

אוטובוס בגוש דן (צילום ארכיון: יוסי זליגר  פלאש 90).
אוטובוס בגוש דן (צילום ארכיון: יוסי זליגר פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המחסור החריף בנהגים, התחרות הגוברת בין החברות וגל ההתאגדויות בענף, מביא היום (ה') לשיא חדש בשכר הנהגים: על פי הסכם שנחתם בין חברת "דן" להסתדרות, המייצגת את הנהגים בחברה, השכר ההתחלתי של נהגי החברה יעמוד על 44 שקל לשעה ויגיע עד כדי 52 שקל לשעה בהתאם לוותק.

עוד על פי ההסכם, השכר בחברה יוצמד לראשונה למגזר הציבורי ותנאי הפרישה של העובדים החדשים יושוו לאלה של הוותיקים. התוספות יינתנו רטרואקטיבית, כבר מינואר השנה, והנהגים יזכו לאלפי שקלים באופן מיידי – כך על פי הודעת הארגון.

מעמד חתימת הסכם קיבוצי חדש בחברת דן (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
מעמד חתימת הסכם קיבוצי חדש בחברת דן (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

ההסכם נחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו״ר דן שמואל רפאלי, מנכ״ל דן עופר זילביגר, מחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא ויו"ר ועד העובדים יוסי קפילוטו. ההסכם  מסדיר לראשונה טבלת שכר אחידה לכלל העובדים, מכל הדורות, והחל מיום העבודה הראשון בחברה. בנוסף, כל נהג בעל ותק של חמש שנים בחברה יקבל חצי אחוז תוספת שכר לאחר כל שנת ותק שיצבור.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בירך במעמד חתימת ההסכם ואמר: "ההסכם עליו חתמנו היום הוא חלק מהמהלך ההיסטורי שמובילה ההסתדרות בתנאי ההעסקה בתחבורה הציבורית. ההסתדרות – אשר מייצגת את הרוב המוחלט של העובדים בענף ההיסעים – דואגת חברה אחר חברה בשיתוף עם ההנהלות, להגדלת שכר הנהגים, לביטחונם התעסוקתי ולשיפור תנאי הרווחה תוך צמצום פערים בין העובדים השונים. ההסתדרות תמשיך לפעול למען חיזוק מעמד עובדי הענף ולשיפור השירות והבטיחות בתחום".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ציין: "ההסתדרות שוב מוכיחה שהיא הבית האמיתי לכלל הנהגים בתחבורה הציבורית ובתחבורה הפרטית, תוך שהיא מובילה את השכר ואת תנאי ההעסקה הכי טובים במשק! הרמנו את כל השוק למעלה ונמשיך לחזק את מעמד הנהגים הן לעניין ההכרה במקצוע והן לעניין ייצוג בעבירות תנועה, ונמשיך לחתור לפתרון חוקתי בנושא האלימות כלפי נהגים".

יו״ר דן שמואל רפאלי ומנכ״ל החברה עופר זילביגר מסרו: "חברת דן היא המובילה את התחבורה הציבורית בישראל וההסכם החדש הוא אבן דרך לעתיד. עובדי דן בכלל ונהגי דן בפרט הם מהות החברה והמחויבות שלנו כלפיהם הייתה מעולם ותימשך בעתיד, כי נהגי דן הם הפנים שלנו. מאות אלפי ישראלים נהנים מהשירות של נהגי דן מדי יום בעשרות אלפי נסיעות ויעדים. על פי תוכניות הממשלה, בהובלת שר התחבורה ישראל כץ, אנו צפויים לגידול ניכר בהיקפי הנסיעות של התחבורה הציבורית והאוטובוסים בפרט, ולכן כל כך חשוב לעגן ולשפר את יחסי העבודה. תודה לכל השותפים בעשייה ובקידום ההסכם המשופר לעובדים".

יו"ר ועד עובדי דן יוסי קפילוטו, ציין: "זהו יום חג עבור ציבור נהגי דן שייהנו מעתה מהסכם חסר תקדים הטומן בחובו עלייה דרמטית ברמות השכר במקביל לצמצום פערים בין העובדים השונים. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ודורון עזרא מהאיגוד על נחישותם ונכונותם להביא את ההסכם לקו הסיום. באמצעות שיתוף הפעולה עם הנהלת דן נוכל יחד להמשיך ולהצעיד את החברה קדימה".

ההסתדרות וועד העובדים יוצגו במו"מ על ידי עו"ד יעל שילוני ממשרד עוה"ד אהוד שילוני ושות' ועל ידי צוות הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות בראשות עו"ד חנה שניצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!