דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רב הדומה

לכבוד השנה החדשה, גם אני מתחדש בבלוג חדש…

שם הבלוג – רב הדומה, ואסביר בקצרה את הקונספט מאחורי השם (והעשייה).

עשה לך רב – הוראה רבת משמעויות ורבדים ממסכת אבות. אם נחשוב על כך, כולנו "עושים לנו רב" כל הזמן, לעתים אפילו שלא במודע. אני בוחר להתייחס אל הרובד הפרקטי ביותר – בחירה בגישה לחיים.

שמי דן לזר, בן 41, מהרצליה. צלם חובב הלוקח את הצילום שלו מאד ברצינות, ומצלם שנים רבות צילום המאופיין בדרך כלל במכנה משותף אחד מרכזי – אנשים.

קונספט "רב הדומה", החל להתפתח אצלי במסגרת צילום אינטנסיבי בקהילות חרדיות בישראל. והרי בין חרדים לחילונים ניכרים ובולטים הבדלים רבים: ברובד הפשוט והגלוי ביותר – המראה, וברבדים סמויים יותר בולטת השונוּת באורח החיים, באופן המחשבה, בתפיסות היסוד העמוקות. דומה שמעבר לכל אלו, כל אחד מן הציבורים זקוק לשוני, ולבידול שבינו ובין "האחר". השוני פוטר אותנו מהתמודדות עם שאלות רבות, מסיר מאתנו עול של אשמה ומאפשר לנו לטפוח לעצמנו על השכם – אנחנו בסדר… הם הבעיה. על הנימים האלו פורטים גם אלילי הרייטינג, בתקשורת, בפוליטיקה ובעלי אינטרסים אחרים, והמרחק והפערים בין האוכלוסיות רק הולכים וגדלים.

אולם כשאני מביט, אני בוחר לעצמי מה לראות. משכך, עשיתי לעצמי רב: רב הדומה. רב הדומה על השונה.

את הקונספט הזה הרחבתי מאז לאוכלוסיות אחרות, בזכות עוד ועוד חוויות ובזכות נקודת המבט שבחרתי לי לחיים. המסר הלך והתרחב עד שהבנתי גם עם עצמי – רב הדומה בין כולנו, בני האדם, ומאז זו משימתי – לחפש ולמצוא את הדומה, בין כולנו, ולא את השונה.

כי אחרי שהאבק שוקע, ואחרי שהדי הרתיעה מן הלא מוכר והפליאה על השונה מתעמעמים ונמוגים, נגלית אט אט המציאות היום-יומית, ונותרים כמו תמיד האנשים. אם נמתין מספיק, אם נצליח לתרגל קצת אורך רוח, נזכה לראות את הרגעים הקסומים הקטנים, הרגעים שבהם מתוך המצבים היום-יומיים ומתוך החיים עצמם מתפרצת האנושיות וסודקת את חומת השונות. ואז נדע כי אין "הם ואנחנו", יש רק "כולנו".

בבלוג זה אפרסם חוויות מביקור, היכרות, שיחה וצילום, מכל גווני הקשת האנושית. המסעות האלו, כל פעם למקום חדש, לציבור חדש, לחוויה חדשה, והתובנות הנלוות לכל חוויה כזו – הם תמצית ההנאה שאני מוצא בעיסוק בצילום ומה שמעבר לו, ואת אלו אנסה להעביר גם הלאה כאן בבלוג.

"כל האנשים דומים כשהם זקוקים לאהבה" (אביב גדג').

מבלים. צילום: דן לזר
מבלים. צילום: דן לזר
חתונה. צילום: דן לזר
חתונה. צילום: דן לזר
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!