דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הטניסאית הצעירה שהגיעה מיפן כדי לכבוש את הפסגה העולמית

נאומי אוסקה רק בת 20 וכבר יכולה לרשום לזכותה תואר גראנד סלאם לאחר שניצחה את אלילתה סרינה וויליאמס בגמר ה"US OPEN" | מאחורי ההצלחה מסתתר סיפור על ילדה נחושה שרוצה לנצח בכל מחיר, אבל בצניעות יפנית

נאומי אוסקה, הזוכה באליפות US Open 9 בספטמבר 2018 (AP Photo/Julio Cortez)
נאומי אוסקה, הזוכה באליפות US Open 9 בספטמבר 2018 (AP Photo/Julio Cortez)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נאומי אוסקה הייתה רק בת שנתיים כאשר סרינה וויליאמס זכתה בשנת 1999 בפעם הראשונה שלה בטורניר ה-US OPEN. בסוף השבוע האחרון היא עשתה היסטוריה כאשר הפכה לטניסאית היפנית הראשונה שזוכה בטורניר גראנד סלאם, אחרי משחק גמר נהדר בו ניצחה 2:6, 4:6 את האלילה הגדולה ביותר שלה, סרינה ויליאמס.

למרות גילה הצעיר, מאחורי אוסקה בת ה-20, מסתתר סיפור מעניין מאוד שמסביר על האופי המיוחד שלה. היא נולדה באוסקה, יפן, לאם יפנית, טמאקי אוסקה, ואב מהאיטי, לאונרד "סן" פרנסואה. אוסקה ואחותה הבכורה מרי קיבלו את שם נעוריה של אמם מסיבות פורמליות, כאשר המשפחה התגוררה ביפן. אביה נולד בהאיטי ונסע לאוניברסיטת ניו יורק לפני שעבר ליפן, שם פגש והתחתן עם אמה. בגיל שלוש החליטו הוריה לעזוב את יפן ולעבור לניו-יורק.

במהלך ראיון לאתר "ספורט 360" היא סיפרה על התבגרותה בבית בו נפגשות התרבויות של יפן האיטי וארה"ב לקולאז' מיוחד במינו. "בניו יורק כולנו גרנו בבית הגדול הזה, ההורים של אבא שלי ואנחנו. זה היה שילוב המשפחה של התרבות של האיטי עם התרבות היפנית של אימא שלי"

"אני מרגישה שיש לי הרבה תכונות יפניות. למשל אני מנסה לא להיות פולשנית ואני גם מאוד זהירה במקומות פומביים, אני לא רוצה לדבר בקול רם או משהו, אבל כאשר אני מרגישה שמשהו לא בסדר, אני רוצה לנסות ולומר משהו על זה. לגדול בבית כזה היה ממש טוב בשבילי, כי לרוב את לא באמת רואה את התרבות שלך באופן שונה מהמקובל, הכל נראה לך רגיל ואותו הדבר".

"לאמא שלי יש לה את הגאווה היפנית. גם אבא שלי מאוד גאה מאיפה שהוא בא, ואני באמת שמחה שהם יכלו ללמד אותי את זה. בכל פעם שאני מנצחת או מפסידה הוא אומר שהוא לא אכפת, כל עוד הוא יודע שניסיתי כמיטב יכולתי. הוא אומר שאבותינו גאים מאוד בנו. אני פשוט מרגיש שאני משחק בשביל המשפחה שלי ואני רק רוצה לעשות אותם מאושרים".

מכיוון שיש יש אזרחות יפנית ואמריקאית כפולה, אביה קיבל את ההחלטה לרשום אותה בתחילת הקריירה של באגודת הטניס היפנית. היא גדלה והתאמנה בארה"ב ובשנת 2013 החלה את הקריירה המקצוענית שלה. ההתפתחות שלה בסבב הייתה הדרגתית, כאשר כל שנה היא מתקדמת צעד נוסף בתחרויות. באליפות ארה"ב הקודמת היא זכתה לרגע הגדול הראשון שלה כאשר הדיחה את האלופה המכהנת אנג'ליק קרבר הגרמניה כבר בסיבוב הראשון.

בשנה האחרונה היא ביצעה קפיצת מדרגה משמעותית והתקדמה עד למקום ה-7 בדירוג העולמי וזכיה בפרסים של 5.8 מיליון דולר. בחודש מרץ היא זכתה בטורניר הגדול הראשון שלה ב"אינדיאן וולס מאסטרס". בדרך לתואר גברה בסיבוב הראשון על מריה שראפובה, ברבע הגמר על קרולינה פלישקובה, בחצי הגמר על סימונה האלפ ובגמר על דריה קסטקינה הצעירה.

חלק גדול מההצלחה האדירה  שלה השנה, היא חייבת למאמנה סשה באג'ין. הוא התחיל את הקריירה שלו כשחקן בסבב העולמי בשנת 2005 ובשיאו היה מדורג במקום 1,149. בשנת 2007 באג'ין החל להפנים שהוא לא יגיע רחוק, והוא הוזמן להיות שותף המשחקים באימונים של סרינה וויליאמס. במהלך השנים הוא התקדם בתפקידיו בצוות המקצועי הגדול שעטף את סרינה.  בשנים האחרונות הוא עבד עם ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית וקרוליין ווזניאקי הדנית.

המפגש בין המאמן הקליל והמשעשע לבין אוסקה הביישנית והפרפקציוניסטית, יצר שילוב נהדר בין שני הפכים שמשלימים את עצמם בצורה נהדרת. אוסקה מספרת בראיון לאתר ה-US OPEN על העבודה עם מאמנה ועל הדרך הרגשית אותה היא עברה במהלך השנה: "אני נוטה להיות קצת שלילית כלפי עצמי. מאז שעבדתי איתו, אני מרגישה שהתחלתי להיות קצת יותר אופטימית. הוא מנסה לעשות כל יום משהו כיף ומרגש, בשביל מישהי כמוני שנוטה להיות משעממת, זה דבר נהדר. אני נלחמת בעצמי הרבה והוא שם להיות המשכין שלום שלי. אני מרגישה שאני בן אדם שתמיד מטיל ספק בעצמי, בגלל שאני פרפקציוניסטית. אני מרגישה שאם אאמין בעצמי , באופן שבו אנשים אחרים מאמינים בי, אני כנראה אהיה הרבה יותר טובה וזה משהו שאני עובדת עליו השנה".

המאמן באג'ין מספר על הרושם הראשוני השלילי שקבל ממנה במהלך המפגש הראשון ביניהם, בסשן אימונים משותף עם קרוליין ווזניאקי ברולאן גארוס. "בהתחלה חשבתי שהיא סוג של דיווה, כי היא לא דיברה הרבה. היא לא מביטה בעיניים של אנשים, אבל זה רק מפני שהיא ביישנית. היא פשוט שומרת על הראש למטה, אז לא ידעתי מה הסיבה והיום בעיני זה נראה חמוד. אני מרגיש רע בגלל ששפטתי אותה לרעה במבט ראשון, אבל אני מאוד שמח שזה לא מה שחשבתי, מבחינתי זו הייתה הפתעה חיובית. במבט לאחור, אולי זה היה אמור להיות כך, דברים קורים מסיבה מסוימת. אני שמח שאני יכול לעזור לה".

לאחר הזכייה המפתיעה באליפות ארה"ב הפתוחה, נאומי אוסקה הצעירה תצטרך להתמודד עם החשיפה התקשורתית האדירה והלחץ להפוך לאחת הטניסאיות הגדולות בעולם. היא מקווה שיום אחד שחקניות יריבות יפחדו לשחק מולה ובינתיים היא מנסה להשלים עם הפיכתה לכוכבת עולמית. אוסקה מובילה חבורה של שחקניות צעירות כישרונות שמנסות לפרוץ לצמרת הטניס העולמי ולהשתלט אליו בשנים הקרובות. טניס הנשים צריך רענון משמעותי בשחקניות שיקחו את הלפיד מסרינה וויליאמס, יפגינו יציבות בסבב ויהפכו לפנים החדשות של טניס הנשים בעולם. בדרך לשבירת שיאים חדשים בשנים הקרובות. האם נאומי אוסקה תהיה אחת מהן? זה כנראה תלוי רק בה ובאמונה העצמית שלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!