דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בחר בצד האפל: המתאגרף שהורשע כחבר בארגון פשיעה יכנס לכלא ל-15 שנים

שנה וחצי החזיק אבטנדיל חורטסידזה הגיאורגי בתואר אלוף העולם באיגרוף, עד שנתפס כחלק מארגון פשיעה בינלאומי שעסק בחטיפות והלבנת כספים | "חבל שהוא בחר לבזבז את כישורי האגרוף הייחודים שלו ואת הקריירה", אמר עליו אמרגן הקרבות לואו דיבלה

המתאגרף אבטנדיל חורטסידזה (צילום: AP Photo/Francois Mori).
המתאגרף אבטנדיל חורטסידזה (צילום: AP Photo/Francois Mori).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אבטנדיל חורטסידזה הגיאורגי בן ה-39, אלוף העולם באיגרוף לשעבר, חי בשנים האחרונות חיים כפולים. מצד אחד הוא עלה בהדרגה ברמה בתחרויות האגרוף השונות התקדם בצורה משמעותית במהלך הקריירה הארוכה שלו, כשבמקביל היה עמוק בחיי הפשע לצד חבריו בארגון. הוא המשיך ליהנות משני העולמות, כאשר סוד ההצלחה שלו בשניהם הם החוזק הפיזי היוצא דופן שלו.

חורטסידזה זכה לכינוי המחייב "מיני טייסון" במהלך הקרבות שערך בקריירה המקצוענית שלו כמתאגרף, בזכות מבנה גופו, סגנונו הקשוח וגובהו – 1.68 מ'. השבוע חורטסידזה נידון לעשר שנים בכלא האמריקאי, בשל חברותו כבכיר בארגון פשע בינלאומי. לאחר הרשעתו ישלל ממנו תואר אלוף העולם, עליו הוא עמל במשך קריירה של 15 שנה.

שיא הקריירה של הגיאורגי הקשוח, היה נצחונו באליפות העולם במשקל בינוני לאחר ניצחון על אנטואן דגלאס האמריקאי בשנת 2016.

אמרגן הקרבות לואו דיבלה נשמע מאוכזב מאוד מהמתאגרף שלו ברשת ESPN "הוא זכה להליך משפטי הוגן. חבל שהוא בחר לבזבז את כישורי האגרוף הייחודים שלו ואת הקריירה. הוא איכזב אנשים רבים שהאמינו בו, אבל לא יותר מאת עצמו, זה כזה בזבוז והכל בגלל שהוא בחר בצד האפל."

https://twitter.com/marcjohnson0002/status/1038170576022515713

חורטסידזה נולד בגיאורגיה והתחרה מספר שנים ברמות הנמוכות של עולם האגרוף בזירות ברחבי ארה"ב ואוקראינה, עד שפרץ ב-2008 במסגרת קרבות בארגון הוותיק בעולם האגרוף ה-WBA. חורטסידזה שהחזיק במאזן מרשים של 33 נצחונות, 2 תיקו ו-2 הפסדים, זכה להזדמנות חייו בחודש מרץ 2016 כשהגיע לקרב על תואר אלוף העולם מול אנטואן דגלאס האמריקאי הצעיר, במסגרת ארגון WBO.

חורטסידזה נקרא לקרב החשוב בגלל פרישה של מתאגרף אחר זמן קצר כמה שבועות לפני הקרב. הניצחון של חורטסידזה העניק לו את תואר האליפות, והוא הספיק לנצח עוד קרב אחד עד שנעצר ביוני 2017  בניו-יורק, ביחד עם עוד 33 חשודים בארגון פשע רוסי הפועל בעיר בשם "שוליה".

לאחר מעצרו טען המתגארף שזוהי טעות ושהוא יחזור בקרוב לזירה, אך במהלך המשפט חשפה המשטרה ראיות מצולמות בהלכן חורטסידזה משמש כמוציא הראשי לפועל של איומי תשלום וסחיטה של הארגון. הפרקליטות הוכיחה במהלך המשפט, שהוא היה חלק מרכזי בארגון והיה מעורב במגוון ענק של עבירות ממערך מסחרר של תוכניות פליליות "מלהיות מעורב באיומי רצח, אלימות פיזית וחטיפה עד גניבת 4 טונות של שוקולד."

ארגון הפשע 'שוליה' פעל במספר רב של פעילויות בלתי חוקיות: הימורים, גניבת זהות, הונאת כרטיסי אשראי, סחיטה, הלבנת הון באמצעות חברת יבוא וודקה, שוחד לשוטרים וניהול בית בושת בברוקלין. רבים מחברי הארגון היגרו לארה"ב ממדינות מבריה"מ לשעבר, שהפכו את השכונה הניו-יורקית דוברת רוסית של ברייטון ביץ' לביתם.

הרשת היא חוליה בשרשרת הפשיעה הבינלאומית Vory v Zakone 'גנבים בחוק', שהופיעו בשנות השלושים של המאה הקודמת, וכמה חברים נשפטו והורשעו בצרפת. 'שוליה' קיימה קשרים עם מדינות המוצא של חבריה גיאורגיה, אוקראינה ורוסיה, מדינות אליהן חברי ארגון הפשע נסעו בקביעות כדי להעביר את הכסף אותו הרוויחו בפעילות הבלתי חוקית.

באופן מפתיע, אפילו כשהפך לאלוף העולם, המשיך להיות חלק אינטגרלי מהארגון בתקווה שלא יתפס. בניגוד לספורטאים רבים שהצליחו לצאת מחיי הפשע בשכונות ובערים בהם גדלו, הוא בחר לשלב אותם ולא הצליח לוותר על הפיתויים הרבים להם זכה מגודל מעמדו בארגון. כעת לצערו הרב הקריירה המקצוענית שלו נגמרה ואת עשרת השנים הקרובות שלו הוא יבלה בכלא האמריקאי, במקום להמשיך להילחם על תואר אלוף העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!