דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
וואלה!

תקשורת / אחרי 6 שנים: 130 העיתונאים בוואלה! חתמו על הסכם קיבוצי המשפר תנאיהם

לצד ההטבות השונות, התחייבה הנהלת וואלה לפעול בהתאם לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות | המנכ"ל הפורש אילן ישועה: "הכללת תקנון אתיקה מקצועית בהסכם מבטיחה חופש עיתונאי"

מערכת החדשות של וואלה (צילום: משה שי / פלאש 90).
מערכת החדשות של וואלה (צילום: משה שי / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שש שנים אחרי שהחלו להתאגד ובתום משא ומתן ממושך, חתמו ועד העיתונאים באתר וואלה! יחד עם ארגון העיתונאים, על הסכם קיבוצי ראשון עם ההנהלה. בכך מצטרפים עיתונאי וואלה לשורה ארוכה של כלי תקשורת בהם נחתמו הסכמים קיבוציים בשנים האחרונות.

ההסכם שנחתם כולל שורה של בשורות לעובדים, שמשפרות את תנאי ההעסקה ואת היציבות התעסוקתית, ולצד זה הוא לא פוגע בשום הטבה קיימת. תוקפו של ההסכם הוא לשלוש שנים, ועיקרי ההסכמות כוללות העלאת שכר המינימום, קרן השתלמות בגובה של 2.5%-5% מצד המעסיק, התחייבות של ההנהלה לפעול לפי האתיקה של מועצת העיתונות, תוספת ימי חופשה, תגמול על כוננות ועוד.

עיתונאי וואלה! החלו להתאגד כבר עם הקמת ארגון העיתונאים בשנת 2012, אולם היה זה הליך איטי במיוחד שכלל גם טענות מצד ארגון העיתונאים, לפיהן המנכ"ל הדומיננטי אילן ישועה מקשה לכאורה על המהלך. ישועה, שצפוי לפרוש בקרוב מהתפקיד לאור הקריסה הכלכלית של הבעלים שאול אלוביץ', אמר : "אני מברך את העיתונאים בוואלה ואת ארגון העיתונאים של ההסתדרות על חתימת ההסכם ועל משא ומתן שנוהל תוך אחריות והוגנות וללא כל משבר ביחסי העבודה ובהתנהלות החברה. לצד טיפוח זכויות העובדים, שומר ההסכם על סמכויות הניהול המלאות בידי ההנהלה ומבטיח את יציבות החברה והגמישות הניהולית הנדרשת גם בהקשר לתהליך המכירה בו מצויה כרגע החברה. הכללת תקנון אתיקה מקצועית  בהסכם מבטיחה חופש עיתונאי ואת עצמאות המערכת ומחזקת את החברה".

מוועד וואלה נמסר: "לקראת העתיד המאתגר שעוד נכון לנו, אנחנו שמחים מאוד שהגענו להסכמות עם הנהלת החברה. הבסיס של כל חברה הוא ההון האנושי שלה, וכעיתונאים בעלי עין ביקורתית על המתרחש במדינה ובכלל – אנחנו מאמינים שכלי תקשורת צריך להוות דוגמה ליחסי עבודה תקינים, ואנחנו גאים שההסכם משקף את אותה אמונה. ההסכם שנחתם היום מהווה אבן דרך ובסיס לנאמנות בין הנהלת החברה והעובדים, וכולנו תקווה שהכללת פרק האתיקה של מועצת העיתונות בהסכם מהווה הוכחה לנאמנות של אתר וואלה! NEWS כלפי הגולשים שלו. זה גם הזמן הראוי להודות לארגון העיתונאים שעמד לצדנו לאורך התהליך הממושך וכן להנהלת החברה על מעורבותה ורצינותה לאורך המו"מ״. יו״ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ׳יצקי מסר: ״זה היה משא ומתן ארוך אבל לכל אורכו נוהל באווירה חיובית ותוך קשב של הצדדים זה לצרכים של זה. התוצאות הן בהתאם: מדובר בהסכם שמשפר את תנאי ההעסקה של העיתונאים ואת בטחונם התעסוקתי. אנחנו מברכים את וואלה שהסכימו לקחת על עצמם את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ולהכניס אותו כפרק מחייב בתוך ההסכם הקיבוצי".

ההסכם כולל כאמור טבלה שמסדירה שכר מינימום לכל תפקיד במערכת העיתונאית. שכר המינימום בכל תפקיד עולה ב-10% לעובדים עם ותק של מעל שלוש שנים, וב-10% נוספים לעובדים עם ותק של חמש שנים ומעלה (לשם המחשה: שכרו של כתב עם ותק של חמש שנים לא יפחת מ-7,800 שקלים. שכרו של עורך עם ותק של חמש שנים לא יפחת מ-7,200 שקלים ושכרו של צלם עם ותק של חמש שנים לא יפחת מ-9,000 שקלים). מדובר בטבלה שתמנע שחיקה של שכר במערכת וואלה ואף תוביל להעלאות שכר אצל העיתונאים שנמצאים בתחתית סולם השכר בכל אחד מהתפקידים.

המשא ומתן לווה על ידי היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עוה״ד אמיר בשה וד״ר מורן סבוראי. את החברה ליוו עורכי הדין אוהד גלעדי ושירלי רזניק האוזר ממשרד נחום פינברג ושות'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!