דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט עולמי / שאקים גריפין משחק פוטבול בלי כף יד, אבל זה לא סתם סיפור אנושי יפה

הליינבקר של הסיאטל סיהוקס נבחר במקום נמוך מאוד בדראפט, אבל כעת הוא מוכיח שהוא ראוי לשחק בליגה המקצוענית | "אני מוכן לשחק ב- NFL מאז שהייתי ילד, ורק מחכה שמישהו יגיד לי שאני לא יכול"

שחקן הפוטבול שאקים גריפין (צילום: AP Photo/David Zalubowski).
שחקן הפוטבול שאקים גריפין (צילום: AP Photo/David Zalubowski).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקן הפוטבול שאקים גריפין ממשיך להוכיח שהוא הרבה מעבר לסיפור יפה. ביום שני האחרון פתח יחד עם אחיו התאום שאקיל, בהרכב הסיאטל סיהוקס. שאקים היה מצוין וסיים במקום השני במספר התאקלים בקרב שחקני ההגנה של קבוצתו.

גריפין הוא שחקן הפוטבול המקצועי הראשון שחסרה לו כף יד. הוא נבחר בדראפט ה-NFL עח ידי סיאטל כבחירה מספר 141 בסיבוב החמישי. סיאטל היא קבוצתו של אחיו התאום שאקיל, וכעת שני האחים התאמים מאוחדים שוב כדי להמשיך את סיפורם היוצא דופן.

גריפין איבד את ידו בגיל 4, אבל הוא המשיך להאמין שיצליח להגשים את חלומו להפוך לשחקן פוטבול מקצועי. למרות שכל חייו מאמנים אמרו לו שאין לו מקום במשחק הזה, הוא המשיך להאמין. למזלו, אחיו התאום שאקיל היה שם איתו ושניהם מצאו דרך להתגבר על המכשולים.

גריפין, שמשחק בעמדת הליינבקר (עמדה הגנתית), שיחק בארבע השנים האחרונות באוניברסיטת סנטרל פלורידה וזכה איתה באליפות הארצית בעונת 2017/18. באותה השנה הוא נבחרת לקבוצה השנייה של ALL AMERICAN.

הוא הרשים במיוחד במבחנים לדראפט ,כשבעזרת הפרוטזה שלו הצליח לדחוק 20 פעם משקולת של 102 ק"ג (אחיו, שנבחר בדראפט הקודם, דחק את המשקולת רק 17 פעמים). בריצת המבחן של  40 יארד (36.7 מטרים) רץ בתוצאה הטובה ביותר לעמדה שלו ב-15 השנים האחרונות – 4.38 שניות בלבד.

כשאמם של התאומים שאקים ושאקיל הייתה בהריון. בדיקת אולטרסאונד גילתה שחותם סיבי של קרום מי השפיר עטף את מפרק ידו השמאלית של שאקים. הרופאים המליצו להורים לא להזיז את הסיב, כי הוא היה יכול להפוך למסוכן יותר ולהיכרך סביב הצוואר של אחד התאומים. ההורים לקחו את הסיכון בתקווה שהכל יהיה בסדר.

לילה אחד התעוררה טנג'י גריפין כי שמעה צעקות מהחדר של שני הבנים שלה. בדרך לחדר עקף אותה שאקים הקטן שרץ למטבח. הוא לקח סכין גדולה ורצה לחתוך את היד שלו כדי שהכאב יפסק. טנג' הספיקה לקחת ממנו את הסכין, הרגיעה אותו והחזירה אותו למיטה. ביום למחרת היא לקחה את שאקים הקטן לרופא. משם הוא נלקח לניתוח בהול, במהלכו הרופאים קטעו את ידו.

לאחר הניתוח שאקים היה צריך להתרגל לחיות מחדש ללא כף ידו השמאלית. למזלו אביו ואחיו התאום הצליחו לעזור לו להתגבר על כל מכשול בדרך להגשמת החלומות שלו. הוא היה הראשון בין שני האחים שלמד לשרוך נעליים לבד ולטפס על עצים.

אביו חזר ואמר לו שלא יתייחס לעצמו באופן שונה, אין לו שום תירוצים בלעשות את הדברים שאחיו שאקיל יכול לעשות. שני האחים אהבו לשחק פוטבול ואביהם היה המאמן הראשון שלהם. הם למדו במקביל איך תופסים כדור בזמן ריצה בחצר האחורית. שאקים מספר על כך במגזין 'ספורטס אילוסטרייטד' "הוא לא רצה שאני אספר תירוצים למה אני לא יכול לתפוס את הכדור. חטפתי כמה כדורים לפנים לפני שלמדתי איך לתפוס".

לאחר שהחלו את לימודיהם בבית ספר התיכון לייקווד בקליפורניה, שני האחים היו צריכים להתחיל להגדיל את מסת השרירים שלהם כדי להפוך לשחקנים בקבוצה. לשאקיל לא הייתה שום בעיה לעשות את זה בעצמו במכון כושר מקומי, אבל שום מכון כושר באזור לא מתאים לנער צעיר חסר יד. אביו החליט להפוך את המחסן למכון כושר משפחתי והחל לבנות מתקנים מיוחדים שבהם יכול שאקים להתאמן ולהתפתח.

כשהתאומים היו בחטיבת הביניים, הם הבטיחו זה לזה: כשיגיע הזמן לקולג', הם ישארו ביחד. שאקיל שהצטיין במהלך התיכון , קיבל הצעות רבות יותר, אבל הוא לא מוכן ללכת לשום מקום ללא אחיו התאום. רק כשהגיעה ההצעה המשותפת של סנטרל פלורידה הם בחרו בקולג' שלהם. בשנים הראשונות שאקיל פרח במדי הקבוצה ואילו שאקים התקשה לקבל הזדמנויות. ב-2016 הגיע מאמן חדש שהחליט לשנות את התפקיד של שאקים במגרש ואיתו את חולצת ההרכב.

לאחר שסיים את הקולג' הוא התקשה לשכנע את צוותי ההנלה של הקבוצות בליגה לתת לו צ'אנס. המקום הנמוך מאוד שהוא נבחר בדראפט מראה עד כמה מערכת הפוטבול לא האמינה בו, הם חשבו שזה אולי נשמע סיפור יפה, אבל לא יצא ממנו שחקן שבאמת מתאים לליגה. אבל שאקים לא מכיר תירוצים, הוא לא מוכן לקבל אותם ויוכיח לכולם שהם טועים לגביו.

"הרבה אנשים בדור שלנו. אוהבים להגיד תירוצים על דברים קטנים שלא באמת מפריעים להם לעשות מה שהם רוצים. בסופו של דבר זה תמיד מגיע למוסר העבודה. אלוהים הניח אותך על כדור הארץ למטרה כל שהיא. אני מרגיש שהמטרה שלי היא להתרחק מאנשים שממציאים תירוצים. אני הייתי מוכן (לשחק ב- NFL, ל.ב) מאז שהייתי ילד, אני רק מחכה שמישהו יגיד לי שאני לא יכול".

אחרי שכתב עוד עמוד בהיסטוריה של הפוטבול, כעת הוא יצטרך להמשיך לעבוד קשה. כדי להפוך לשחקן הרכב קבוע בקבוצתו. בדרך לקריירת ארוכת שנים וטיפוס לפסגות חדשות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!