דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוסי ריוט

מחאה ברוסיה / הרעלה מכוונת? חבר להקת המחאה 'הפוסי-ריוט' מאושפז במצב קשה

פיטור וארזילוב, החבר בלהקה המסמלת את ההתנגדות הרוסית לפוטין, אושפז במצב קריטי ביום שלישי האחרון במוסקבה עם תסמינים להרעלה | בבית החולים בו הוא מאושפז במוסקבה לא מנדבים פרטים, אך משפחתו וחבריו בטוחים כי הורעל

פיוטר ורזילוב (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin, File).
פיוטר ורזילוב (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin, File).
דוד טברסקי

חבר להקת המחאה פוסי ריוט, פיטור וארזילוב, אושפז במצב קריטי ביום שלישי האחרון במוסקבה עם תסמינים להרעלה. ורזילוב שימש כ'דובר הלא רשמי' והמפיק של הלהקה, מאז שהתפרסמה ברחבי העולם בעקבות מופע מחאה כנגד השלטון שהם ערכו בקתדרלת 'ישו המושיע' במוסקבה בשנת 2012.

ורזילוב, לצד שלוש חברות נוספות בהקה, פרץ למגרש באמצע משחקי המונדיאל האחרון ברוסיה, במחאה על מאסרם של מספר פעילים פוליטיים רוסיים. בית המשפט גזר על ורזילוב וחברותיו 15 ימי מאסר. ביום שלישי האחרון, לאחר דיון בבית משפט, חזר ורזילוב לביתו כשהוא חש ברע. ע"פ דבריה של בת זוגתו, ורוניקה ניקולשינה, לאתר החדשות 'מדוזה', ורזילוב נראה חיוור כשהוא חזר הביתה ולאחר מספר שעות החל להתלונן שראייתו השתבשה ושהוא אינו מצליח לראות. בהמשך הערב החל ורזילוב להתקשות בנשימה, בדיבור ובתנועה.

ניקולשינה הזמינה אמבולנס, ובדרך לבית החולים ורזילוב איבד את הכרתו. ביומיים האחרונים הוא טופל בטיפול נמרץ, כשהוא מחוסר הכרה וב-24 שעות האחרונות הועבר למחלקת רעלים בבית חולים באחרושין במוסקבה. לדברי ניקולשינה, ורזילוב ציין בפני השוטרים והרופאים שבאו לבדוק את מצבו שאינו אכל שום דבר בלתי רגיל.

להקת "פוסי ריוט" (צילום: Denis Bochkarev / ויקימדיה).
להקת "פוסי ריוט" (צילום: Denis Bochkarev / ויקימדיה).

ע"פ קרובי משפחתו של ורזילוב וזוגתו, בית החולים תחילה מסר שמצבו של ורזילוב לא דורש התייחסות מיוחדת, אך בהמשך הוא הועבר למחלקה המתמחה ברעלים. אמו של ורזילוב טענה שבית החולים אינו מאשר לה לראות את בנה, ושבעקבות מצבו הוטל איסור על ביקורו ואף אחד אינו רשאי לראותו. בית החולים טוען כי מדובר בהרעלה תרופתית, אך קרוביו של ורזילוב מצהירים שהוא אינו נטל שום תרופות.

בעקבות המחאה ב-2012, נעצרו ונידונו לגזר דין שלוש מחברות הלהקה ובינהן מריה טלקובניקובה שהייתה בזמנו נשואה לורזילוב. הלהקה, המגדירה את עצמה כתנועה מחאה מחתרתית, ידועה במספר מחאות בשנים האחרונות כנגד נשיא המדינה, ולדימיר פוטין בפרט וכנגד השלטון ברוסיה בכלל, בדגש על מעצרם ותנאי מעצרם של פעילים, אומננים ומתנגדים פוליטיים אופזיציונרים ברוסיה. בזמן מעצרם, ורזילוב הביא את עניין מעצרן של חברות הפוסי ריוט לתודעה העולמית, והצליח לגייס מספר גדול של אומנים בעולם לטובתן.

בחודש מרץ האחרון הורעל המרגל לשעבר, סרגיי סקריפל, יחד עם בתו בעיר סליסבורי בבריטניה. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מאי ועוד בכירים במערב, כולל ארה"ב, האשימו את הביון הרוסי במהלך אך נכון להיום, רוסיה מכחישה כל קשר למקרה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!