דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ' באדר ב' תשפ"ד 30.03.24
18.8°תל אביב
  • 19.8°ירושלים
  • 18.8°תל אביב
  • 17.2°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.1°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מפגש טרילטרלי / נתניהו נפגש עם שרי החוץ של יוון וקפריסין: שיתופי פעולה בתחום האנרגיה

הפגישות עסקו בעיקר בתחום האנרגיה ובפיתוח צינור הגז התת ימי East-Med | נתניהו: "אנו משתפים פעולה בתחומים רבים: סביבה, אנרגיה, ביטחון, שירותי חירום, תיירות ובעוד תחומים רבים"

מפגש טרילטרלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ של יוון ניקוס קוסטיאס ושר החוץ של קפריסין ניקוס קריסטודילידיס (חיים צח/ לע"מ)
מפגש טרילטרלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ של יוון ניקוס קוסטיאס ושר החוץ של קפריסין ניקוס קריסטודילידיס (חיים צח/ לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום חמישי האחרון מפגש טרילטרלי עם שר החוץ של יוון ניקוס קוסטיאס ושר החוץ של קפריסין ניקוס קריסטודילידיס, בלשכת רה"מ בירושלים. כמו כן, קיים רה"מ נתניהו פגישות בילטרליות עם שרי החוץ של יוון וקפריסין.

בפתח הפגישה הטרילטרלית אמר נתניהו כי זו אחת מהפגישות הסדירות בין ישראל ליוון ולקפריסין והוסיף כי, "אנו משתפים פעולה בתחומים רבים: סביבה, אנרגיה, ביטחון, שירותי חירום, תיירות ובעוד תחומים רבים". עוד אמר נתניהו כי הפגישה תתמקד "בתחום האנרגיה ובפיתוח הצינור East-Med" והוסיף, "זהו פרויקט גדול, ואף ייתכן שזהו אחד מהפרויקטים התת-ימיים הגדולים בעולם. אנו חושבים שזה דבר חשוב, ולא פחות חשוב מכך, אנו מאמינים שעל כל המדינות לכבד את המים הטריטוריאליים המוכרים כבינ"ל – זה חשוב לכולנו".

נתניהו בדבריו התייחס גם לאירוח אירוויזיון 2019 בישראל בתל אביב ועקץ את עמיתו על ההפסד היווני בתחרות השנה, "דיברתי על האירוויזיון, הייתה לנו תחרות קטנה, הטובים ביותר התחרו בטובים ביותר" אמר נתניהו באנגלית והוסיף, "תחרות האירוויזיון הבאה תתקיים בתל אביב. כפי שאתם יודעים, זאת עיר בין-לאומית חשובה. לתל אביב יש נוכחות עוצמתית, אז האירוויזיון הזה יהיה עוצמתי. כולכם מוזמנים".

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי בפגישות דנו, בהמשך לדיונים קודמים, על הנחת צינור גז משותף ישראל-קפריסין-יוון East-Med לייצוא גז לאירופה. עוד דנו השלושה בנושאים אזוריים, בהעמקת שיתופי הפעולה, ביוזמה להקמת כוח הכיבוי הרב לאומי ונושאים נוספים. המפגש הטרילטרלי האחרון התקיים במאי 2018 בקפריסין, בראשות רה"מ בנימין נתניהו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטאסיאדס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס.

בתוך כך שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים היום ביקור עבודה באזרבייג'אן והתקבל בצהרים בארמון הנשיאות בבאקו לפגישה עם הנשיא אילחאם אילייב. לאחר מכן נפגש ליברמן עם שר ההגנה ועם השר למצבי חירום אזרחיים, פגישות שעסקו במצב האזורי ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. "זהו כבוד גדול עבורי לבקר כשר הביטחון של מדינת ישראל במדינה חשובה כמו אזרביג'ן. אני מבקש להודות לכם על הידידות ועל שיתוף הפעולה הפעולה הפורה עם ישראל", אמר שר הביטחון ליברמן למארחיו. במהלך היום ערך השר ליברמן ביקור בקבר 'אבי האומה' ובאנדרטת אש התמיד שבשדרת הקדושים בבאקו והניח זרים בשם משרד הביטחון ומדינת ישראל. ליברמן גם הניח זר על קברו של הגיבור הלאומי ממוצא יהודי, אלברט אגארונוב. יום קודם ליברמן ביקר בטיביליסי בירת גאורגיה ונועד עם ראש הממשלה, שר ההגנה ושר החוץ הגאורגים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!