דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

טרור בקניון / ארי פולד, שנרצח בפיגוע הדקירה בגוש עציון, הובא אמש למנוחות

אלפים השתתפו בהלוויה שהתקיימה בכפר עציון | מותו של פולד נקבע בבית החולים שערי צדק, לאחר שנפצע אנושות | פולד הסתער לעבר המחבל בן ה-16 ופצע אותו באמצעות נשקו האישי

הדלקת נרות נשמה לזכרו של ארי פולד ז״ל בזירת הפיגוע בגוש עציון (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90).
הדלקת נרות נשמה לזכרו של ארי פולד ז״ל בזירת הפיגוע בגוש עציון (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90).

ארי פולד, תושב אפרת שנרצח אתמול (ראשון) בפיגוע הדקירה בכניסה לקניון שבצומת גוש עציון, הובא אמש למנוחות בבית העלמין בכפר עציון, שם ליוו אותו אלפים בדרכו האחרונה.

פולד (40), אב לארבעה, הספיק לרדוף אחר המחבל שדקר אותו ולפצוע אותו באמצעות האקדח האישי שנשא עימו. פולד פונה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם מת מפצעיו. המחבל, חליל ג'בארין, נער בן 16 ללא עבר ביטחוני מהעיירה הפלסטינית יטא, פונה לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה.

פיגוע הדקירה בצומת גוש עציון (צילום: יוסי ויצמן דוברות מד"א).
פיגוע הדקירה בצומת גוש עציון (צילום: יוסי ויצמן דוברות מד"א).

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בשעות הערב אל בית הוריו של פולד בירושלים, כדי לנחם את המשפחה. "פגשתי את הוריו ואחיו המופלאים של גיבור ישראל הנפלא ארי פולד ז"ל", מסר נתניהו. "חיבקתי אותם בשם כל עם ישראל בעת יגונם הנורא. אנו חיים בזכות גיבורים כמו ארי, נזכור אותו תמיד", הוסיף.

"ארי פולד גיבור ישראל ובמותו הציל חיים", ספד שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. "פולד לא עצר עד שנטרל את המחבל. עם דקירה בגב הוא רץ, שלף אקדח וירה לפני שהתמוטט, העיקר שהמחבל לא ימשיך לפגוע באחרים. עם ישראל מצדיע למשפחת פולד ומחבק אותה. יהי זכרו ברוך", הוסיף בנט.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, אמר: "עם ישראל כולו כואב את הרצח המזעזע של ארי פולד הבוקר בגוש עציון. ארי גילה גבורה אדירה, רדף אחרי המחבל הנתעב אך לצערנו כוחו לא עמד לו. אני מחבק את בני המשפחה, תכלה שנה וקללותיה". סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן כתב בטוויטר: "‏ארי פולד הי"ד היה יהודי גיבור שפעל למען עם ישראל רבות בהסברה ובביטחון וגם כשנפצע בפיגוע המשיך בגבורתו וניטרל את המחבל. תנחומיי למשפחתו של ארי – המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

מדובר צה"ל נמסר כי המחבל הגיע לקניון צומת הגוש חמוש בסכין, דקר אזרח ופצע אותו באורח אנוש. כוחות צה"ל פעלו מיד לאחר מכן בכפרי האזור. פראמדיקית מד"א חגלה ארז סיפרה: "הייתי בקניות בקניון כששמעתי צעקות ויריות בסמוך לכניסה. מיד רצתי למקום וראיתי גבר כבן 40 שכב מחוסר הכרה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים ודיווחתי למוקד מד"א על האירוע. יחד עם צוותי מד"א וכוח רפואה של צה"ל שהגיעו במהירות למקום המשכנו את הטיפול הרפואי והוא פונה במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!