דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

טראמפגייט / סערה סביב הגילוי כי מנפורט היה בקשר עם "גורם ישראלי בכיר"

המערכת הפוליטית כמרקחה: מי שהיה מנהל מסע הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ והגיע לעסקת טיעון עם החוקר המיוחד רוברט מולר היה בקשר עם "גורם ישראלי בכיר" בניסיון להכפיש פוליטיקאית אוקראינית | ליברמן, גבאי ואחרים דורשים חקירה

אביגדור ליברמן, פול מנפורט ואבי גבאי (צילום: AP photo | פלאש 90).
אביגדור ליברמן, פול מנפורט ואבי גבאי (צילום: AP photo | פלאש 90).
שי ניר

שערוריית פול מנפורט, מי שהיה מנהל קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ ב-2016, הגיעה לישראל. מנפורט הגיע לאחרונה להסדר טיעון עם צוות החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר סביב חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ומדבריו עולה כי היה בקשר עם גורם ישראלי בכיר סביב ניסיון להכפיש את שמה של מנהיגת האופוזיציה האוקראינית, יוליה טימושנקו ולקשור בינה לבין גורמים אנטישמיים במדינה.

על-פי החשד, אותה אישיות בכירה דחפה לכך שתצא הודעת גינוי רשמית מטעם מדינת ישראל כנגד פוליטיקאי אוקראיני המזוהה עם טימושנקו באופן שיגרום ללובי היהודי בארה"ב להפעיל לחץ על הנשיא לשעבר, ברק אובמה, להסיר את תמיכת ארה"ב ממפלגתה של טימושנקו ולתמוך דווקא בממשלה, שבאותה תקופה הייתה פרו-רוסית, ובכך לקדם את האינטרסים של מנפורט.

פול מנפורט מסגיר את עצמו לידי הרשויות הפדרליות בוושינגטון 30 באוקטובר (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
פול מנפורט מסגיר את עצמו לידי הרשויות הפדרליות בוושינגטון 30 באוקטובר (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

החשיפה עוררה מהומה במערכת הפוליטית בישראל ושר הביטחון אביגדור ליברמן, ששמו עלה כחשוד בהיותו אותו גורם בכיר שכן כיהן אז כשר החוץ, פנה לשרת המשפטים איילת שקד בדרישה כי תנחה על פתיחת חקירה לגבי זהותו של הבכיר. ליברמן טען, ובמידה לא מעטה של צדק, כי באותה תקופה היו עוד גורמים במערכת הפוליטית בישראל שדרשו כי ישראל תגנה את מפלגתה של טימושנקו.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "הגינוי שפרסם בזמנו משרד החוץ היה בנוסח הנכון ובזמן הנכון, כנגד מפלגה אנטישמית שהפיצה את משנתה השטנית בעשרות הזדמנויות. שר הביטחון אביגדור ליברמן אינו מכיר את מנפורט, מעולם לא פגש אותו ומעולם לא דיבר איתו. כל היתר הוא בגדר מדע בדיוני לחובבי קונספירציות". בין השמות נוספים שעלו בחשד להיותם אותה "אישיות בכירה" ניתן למצוא את שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר; השגריר לשעבר, מייקל אורן ומי שמכהן היום כשגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שאז כיהן כיו"ר ועדת התפוצות בכנסת ודרש גם הוא גינוי למפלגתה של טימושנקו. כל האישים הנ"ל הכחישו את מעורבותם ובכלל קשר עם מנפורט.

שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום ארכיון: פלאש 90
שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום ארכיון: פלאש 90

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחשוף את הבכיר ששיתף פעולה עם מנפורט בפרשת המעורבות הרוסית וטען כי "המידע ירעיד את אמות הסיפים". עוד הוסיף גבאי בפנייתו לרה"מ כי "כמי שאמון בפועל על  שירות החוץ ועל ההגנה על ביטחון המדינה מפני ריגול של מדינה זרה הנך נדרש, להתחיל מיידית בהליך בדיקה וחקירה, לבירור האם קיים סוכן זר בשירות מדינת ישראל והאם אכן שימש לטובת קידום אינטרסים זרים; יש חובה לדווח לציבור כולו על תוצאות החקירה ותוצאותיה".

יו״ר מפלגת העבודה ו'המחנה הציוני' – אבי גבאי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו״ר מפלגת העבודה ו'המחנה הציוני' – אבי גבאי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

גם מי שהייתה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הודיעה היום בחשבון הפייסבוק שלה כי פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה באמצעות עורך דינה בדרישה כי יורה על חקירה לבירור זהותו של האיש. "מעניין מי זה יכול להיות?", כתבה גלאון בסרקזם.

מעדכנת שפניתי היום ליועמ"ש, באמצעות עוה"ד איתי מק, בבקשה דחופה לפתוח בחקירה פלילית נגד ה"בכיר הישראלי" בממשלת ישראל,…

Posted by ‎זהבה גלאון Zehava Galon‎ on Sunday, September 16, 2018

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!