דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / כמה קרוב: נבחרת ישראל בכדורסל שמטה ניצחון מול נבחרת גרמניה

הנבחרת הוליכה בבטחה כבר ב-23 הפרש, פחות משנייה לסיום הצליחו הגרמנים לכפות הארכה, בסיומה ניצחו המארחים 98:112 | זהו הפסד שני נבחרת של קטש שמתרחקת מאליפות העולם | ג'ייק כהן 23 נק' (8 ריב'), בלאט 16 נק'

איתי שגב נשמר במשחק של ישראל מול גרמניה, מוקדמות המונדובאסקט 2019 (איגוד הכדורסל בישראל)
איתי שגב נשמר במשחק של ישראל מול גרמניה, מוקדמות המונדובאסקט 2019 (איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפסד כואב לנבחרת הכדורסל של ישראל אמש בלייפציג, לנבחרת גרמניה במוקדמות אליפות העולם שתיערך בסין. ישראל הוליכה כבר ב-23 הפרש בתחילת המחצית השניה והיתה מרחק 0.4 שניות מניצחון אבל הגרמנים, בסל קל מדי הצליחו לשלוח את המשחק להארכה ולהנחיל לנבחרת 112:98. זהו הפסד שני משחקים עם שני הפסדים לחבורה הצעירה של קטש.

מהלך המשחק

המחצית הראשונה היתה חלומית, אחת הטובות ביותר של ישראל מזה שנים רבות. קטש פתח בחמישיה עם תמיר בלאט, אדם אריאל, יובל זוסמן, ג'ייק כהן ואיתי שגב, כשהסנטר החזיר לו ב-10 נקודות ברבע ראשון מעולה. הגרמנים עוד הוליכו 14:16 משלשה של בנזינג אבל זוסמן נקודות ונמרוד לוי על הבאזר סגרו רבע של 18:21 לישראל.

ברבע השני התפוצצה הנבחרת. בר טימור היה מאד אסרטיבי בהתקפה ויחד עם שלשות של לוי וכהן ההפרש זינק עד 21:28. יובל זוסמן החזיר בשלשה משלו ודקות מעולות של כהן וזלמנסון מתחת לסל הגדילו את הפער לדו-ספרתי כשההגנה של ישראל מצליחה לעצור את ניהול המשחק של שרודר. שלשות נוספות של כהן ולוי סגרו 20 הפרש נהדר והנבחרת ירדה להפסקה ביתרון 35:54.

ישראל עלתה כבר ליתרון של 23 נקודות אחרי סלים של כהן וזלמנסון בפתיחת הרבע השלישי אבל הגרמנית הקשיחו את ההגנה, שרודר, צירבס ובנזינג התחילו לקלוע והיתרון צנח עד 50:63, 3 דקות לסיום הרבע. מי שהיה שם זה תמיר בלאט שקבר שלשה אחרי אסיסט נוסף של זוסמן אבל ההפרש המשיך ולהתקזז ושרודר על הבאזר קבע רק 62:70 לישראל.

זוסמן עוד שמר את ישראל ביתרון של 66:76 אבל אז הגיעה ריצת 0:11 של הגרמנים בעיקר בזכות מבול שלשות של אקפינר ובנזינג. הגרמנים הוליכו כבר 79:86 עם עוד 2 שלשות של בנזינג והמשחק היה נראה גמור אבל שלשה של בלאט ונקודות של נמרוד לוי הורידו עד 87:88, דקה וחצי לסיום. ישראל חטפה, בלאט שלח את זוסמן להחזיר לישראל את היתרון וג'ייק כהן מהקו קבע 90:91 ישראל.

שרודר החטיא פעמיים מהקו וגינת קבע 90:92 לישראל מהקו. הוא החטיא את השניה והשאיר 0.4 שניות לגרמניה ומקסימילאן קלבר ניצל מסירה של שרודר כדי לקבוע 92:92 על הבאזר ולשלוח את המשחק להארכה.

הגרמנים פתחו את ההארכה עם 0:8 מהיר שכלל 2 שלשות של אקפינר ובנזינג ומזה ישראל כבר לא חזרה. 98:112 בסיום הפסד אכזרי וכואב לנבחרת שלנו ששיחקה נהדר ברוב שלבי המשחק.

נבחרת גרמניה הבטיחה את מקומה באליפות העולם בסין, כאשר שמרה על מאזן של שמונה ניצחונות משמונה משחקים. ישראל ירדה למאזן של שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים, וכעת הסיכויים שלה לעלות מהמקום השלישי של הבית קלושים ביותר.

קלעו לישראל: ג'ייק כהן 23 נק' (8 ריב'), בלאט 16 נק' (10 אס'), נמרוד לוי 14נק'  (8 ריב'), זוסמן 13 נק' (7 ריב', 8 אס', 6 חט'), שגב 14 נק', זלמנסון 9 נק', גינת 5 וטימור 4 נק'. הרבו לקבוע עבור גרמניה: שרודר 30 נק', בנזינג 24 נק' אקפינאר וקלבר 13 נק' כ"א

דניס שרודר מנבחרת גרמניה נשמר ע"י יובל זוסמן (איגוד הכדורסל בישראל)
דניס שרודר מנבחרת גרמניה נשמר ע"י יובל זוסמן (איגוד הכדורסל בישראל)

מאמן הנבחרת עודד קטש אמר בסיום: "כזה עוד לא היה לי. זה אחד המשחקים היותר גדולים שלנו. ידענו לאיזה משחק אנחנו מגיעים. עשינו משחק הירואי היום. השחקנים נדבקו לתוכנית משחק נגד קבוצה פיזית וגדולה. זה כואב. אני צריך לראות שוב. אולי אני הייתי צריך לעשות דברים אחרת בשניות האחרונות. צריך סנטימטר מזל. אם הכדור משפשף את הטבעת אתה מנצח. אבל אפשר לקחת דברים טובים מהשחק הזה. אני מקווה שאנשים ירימו את הראש ותומר בראשם. הוא היה מצוין עבורנו בכל פעם שדרך על המגרש. זהו. צריך להסתכל קדימה".

שחקן הנבחרת איתי שגב הוסיף: "זה המקצוע. זה אף פעם לא קל להפסיד בצורה כזאת. אבל בסופו של דבר נלחמנו פה נגד אחת הנבחרות הטובות באירופה. לצערי לא השגנו ניצחון אבל אפשר לקחת הרבה דברים מפה. יש פה נבחרת שתרוץ הרבה שנים יחד. אני בטוח שכבר במשחק הבא נראה דברים יותר טובים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!