דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / חסר תקדים: הודיע למאמן כי הוא פורש מפוטבול באמצע המשחק

וונטה דיוויס, שחקנה של הבאפלו בילס, ניגש למאמן הקבוצה במחצית והודיע לו ש"סיים", חבריו לא ידעו על כך כלל והמשיכו לשחק בלעדיו | "עמדתי על הדשא והמציאות היכתה בי - אני לא צריך להיות כאן יותר"

BUFFALO, NY - SEPTEMBER 16: Vontae Davis #22 of the Buffalo Bills during pre-game warmups prior to the start of NFL game action against the Los Angeles Chargers at New Era Field on September 16, 2018 in Buffalo, New York. (Photo by Tom Szczerbowski/Getty Images)
BUFFALO, NY - SEPTEMBER 16: Vontae Davis #22 of the Buffalo Bills during pre-game warmups prior to the start of NFL game action against the Los Angeles Chargers at New Era Field on September 16, 2018 in Buffalo, New York. (Photo by Tom Szczerbowski/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בצעד, כנראה חסר תקדים בספורט המקצועני, פרש שחקן הפוטבול וונטה דיוויס בן ה-30, פעיל, במהלך המשחק של קבוצתו באפלו בילס.

במחצית המשחק נגד הלוס אנג'לס צ'רג'רס (בו הפסידו הבילס 30:21), ניגש דיוויס המשחק בעמדת ה"קרונרבק" ההגנתית, למאמן  הקבוצה שון מקדרמוט שהוא "סיים". המאמן והצוות לא הבינו האם השחקן המוערך מתכוון, שהוא סיים את המשחק מבחינתו או את הקריירה והופתעו לגלות שדיוויס עזב את המשחק ללא הסבר. גם חבריו לקבוצה לא ידעו דבר והמשיכו לשחק בלעדיו.

 

המאמן שהיה עסוק בלהכין את קבוצתו למחצית השנייה החליט לחכות לסיום המשחק כדי לברר את מצב העניינים. "הוא הוציא את עצמו מהמשחק, הוא אמר לנו שהוא גמור" סיפר מקדרמוט לתקשורת האמריקאית, והוסיף כי אמר אמר לדיוויס: "כשאני אחזור לכאן, אנחנו נמשיך לדבר על זה ונמשיך משם".

חברו של דיוויס לקבוצה, לורנזו אלכסנדר בן ה-35, אמר אחרי המשחק כי היה מופתע וכועס על המעשה היוצא דופן. "מעולם לא ראיתי דבר כזה. כששיחקתי בתיכון, במכללות ובמקצוענים – רף פעם לא שמעתי על מקרה כזה" אמר, "זה לחלוטין, לא מכבד את חבריו לקבוצה, הוא לא אמר דבר לאיש. גיליתי את זה רק במהלך המחצית השנייה של המשחק. הם אמרו שהוא לא יוצא למשחק, הוא פרש. זהו זה".

רק מאוחר יותר פרסם דיוויס מכתב פרישה רשמי, בו הסביר את ההחלטה יוצאת הדופן. הוא כתב על המחיר הגופני של המשחק ואמר כי בזמן שהוא היה על המגרש ביום ראשון, "המציאות היכתבה בי חזק ומהר – אני לא צריך להיות כאן יותר".

."זאת הייתה החלטה מפתיעה" טען, "אבל אני שלם איתה, וכך גם המשפחה שלי. יותר חשוב לי ולמשפחה שלי שאסיים את הקריירה בריא, מאשר לאמץ את המנטליות של ה'לוחם' ולסיים עם נזק גופני בלתי הפיך".

דיוויס הגיע לליגה לפני עשור, ושיחק במהלך הקריירה במדי המיאמי דולפינס והאינדיאנפוליס קולטס. במהלך הקיץ הוא חתם על חוזה בבילס,  הוא הספיק לשחק רק שני משחקים במדי באפלו, לפני הצעד המפתיע. דיוויס מוערך מאוד בליגה, והספיק להופיע פעמיים ב"פרו-בול", שנחשב למשחק האולסטאר של ליגת ה-NFL.

ההחלטה לסיים את הקריירה תעלה לדיוויס באיבוד החוזה על סך 5 מיליון הדולר עליו חתם במהלך הקיץ, אך תאפשר לו לסיים את הקריירה במצב גופני טוב יותר. בשנים האחרונות הדאגה לגוף ולנפש השחקנים המוגדרים "גלדיאטורים מודרנים", מקבלת יותר חשיפה והתייחסות בתקשורת. אחת ההשלכות של המחקרים החדשים שמוכיחים ששחקני פוטבול סובלים מנזק מוחי בלתי הפיך במהלך חייהם, גורמת לירידה בכמות השחקנים בגילאים הצעירים של המשחק.  החלטתו של דיוויס היא, אולי, תחילתו של תהליך שבו השחקנים עצמם מתחילים להבין שכדאי להם לפרוש מהמשחק ולתכנן את המשך חייהם, ללא נזק גופני בלתי הפיך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!